Sims heel de tijd ongemakkelijk door inrichting.

door NyssaPeeters
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Sims heel de tijd ongemakkelijk door inrichting.

★ Novice

De Sims 4 emotie 'ongemakkelijk'.

 

Ik heb sinds kort een nieuw huis + huishouden gemaakt in de sims 4. MIjn twee personages zijn heel de tijd ongemakkelijk doordat het huis 'miserabel ingericht' blijkt te zijn.

Er stond dat er iets aan de muren en de vloer niet klopte dus ik heb het behang veranderd. Ook heb ik gecheckt of dat er geen kale plekjes meer zijn maar niets hielp. Ten slotte heb ik ook gecheckt of dat de kleur van het huis misschien een negatieve voorkeur heeft bij de sims, maar dat is ook niet het geval. Ik ben ten einde raad.

 

Heeft iemand hier nog ervaringen mee? 

Bericht 1 van 12 (2.435 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Sims heel de tijd ongemakkelijk door inrichting.

★★ Novice

@Trismagistos @NyssaPeeters Ik heb andere spelers gevonden met hetzelfde probleem op het Engelse forum. Ik heb nu bij settings 'Voorwerpen uit Bouwen kennen gameplayeffecten toe' uitgezet en het probleem blijkt verholpen. Zie screenshot. Thanks in ieder geval voor de suggesties Standard smile 

In thread bekijken

Bericht 8 van 12 (2.339 Weergaven)

Alle reacties

Re: Sims heel de tijd ongemakkelijk door inrichting.

Champion

@NyssaPeeters Zou je eens een schermopname van de situatie in het huis van jouw Sims willen maken en als bestand bij je reactie willen plaatsen? (Het mogen er ook meer zijn) Hoe meer zichtbare informatie je geeft hoe beter we kunnen beoordelen wat er precies aan schort. Soms kan het ook een vuil bord zijn dat ergens staat, ligt of zelfs in de ruimte zweeft. Het kan ook te maken hebben met de kavel eigenschappen of de plaats waar je sims wonen. Ook is het wel handig om te weten welke pakketten je hebt en of je speciale uitdagingen speelt. Dus hoe meer je kunt vertellen en laten zien hoe beter het voor ons is.

 

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 2 van 12 (2.432 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims heel de tijd ongemakkelijk door inrichting.

★ Novice

Ik wou de schermopnames uploaden maar dat gaat blijkbaar niet in een avi bestand, enkel in jpg, pdf, docx, mpp, xls, ppt, pptx, rar, jpeg, png, txt, log.

 
Ik wil ze dus converteren maar ik weet niet naar wat aangezien sommige voor foto's zijn. Ik heb de filmpjes al geprobeerd te converteren naar png maar het resultaat ervan was ook enkel maar een foto. 
 
Door de moeilijkheden dacht ik het op een andere manier te proberen namelijk door een WeTransfer link toe te voegen. Hopelijk heb je daar iets aan?
 
Verder heb ik het huis al vaak gecheckt op lege mokken of borden. Ook gebruik ik geen pakketten noch speel ik speciale uitdagingen. Je zult zien dat er in de gang op de bovenverdieping balken te zien zijn. Dat is door mijn raamkeuze, kan het probleem misschien daar liggen? 
 
Ten slotte is het huis gesitueerd in Willow Creek, op de foto in de bijlage heb ik de kavel omcirkeld. 
Bericht 3 van 12 (2.426 Weergaven)

Re: Sims heel de tijd ongemakkelijk door inrichting.

★★★★★ Expert
Zijn er soms zaken waaraan je Sims of huishouden zich kunnen storen en deze gevoelens hebben, @NyssaPeeters?
Heb je deze woning opgeruimd, opgeknapt of anders ingedeeld?
Heb je dit ook wanneer je deze Sim / dit huishouden verhuist naar een ander, nieuw gemaakte of standaard aanwezige woning?
Krijg je dit ook wanneer je een nieuw gemaakte of standaard aanwezige Sim / huishouden in deze huidige woning laat wonen?

Wanneer je soms aangepaste inhoud gebruikt, dan zal je deze allemaal eens moeten ontdoen en daarna De Sims 4 via de Origin cliënt gaan repareren.

De gemaakte schermafdrukken, ontdaan van persoonlijke gegevens, kan je het beste als gemakkelijkste opslaan als een afbeeldingsbestandstype, dan als een bijlage toevoegen bij je reactie hier. Dat je toch met een ander hebt gedaan. Vermijd het gebruik van andere websites.

Groetjes.
Bericht 4 van 12 (2.413 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims heel de tijd ongemakkelijk door inrichting.

[ Bewerkt ]
Champion

@NyssaPeeters Ik heb even naar de filmpjes gekeken en wat gelijk opvalt is de stapel vieze was in de badkamer. Als je een wasmand aanschaft dan voorkom je dat de ruimte slordig wordt. Afhankelijk van de eigenschappen van jouw Sim kan er dus weldegelijk een gespannen gevoel optreden. De emoties van jouw Sim, die juist in dit geval belangrijk zijn, krijgen we jammer genoeg niet te zien. Net zomin als de andere belangrijke informatie over de gespannenheid. (Behoeftebalken)

 

Als je de volgende keer wel de screenshots van jouw sim en als het even kan ook de gemoedsbalken in een screenshot wilt opladen kunnen we echt veel beter aangeven waar je nog meer naar kunt kijken. Een screenshot kun je maken door op het toetsenbord de toets prt sc/sys rq in te typen. Je pc maakt dan Meestal zelf een foto van je gehele scherm. Hopelijk heb je daar wat aan.

 

Hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 5 van 12 (2.403 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims heel de tijd ongemakkelijk door inrichting.

★★ Novice

Ik ervaar dit probleem dus ook.. Eerst geen last van, maar nu huishouden verhuist naar een nieuwe plek en bij elke ruimte krijgen ze een ongemakkelijk gevoel. Maakt niet uit wat ik verander. Er ligt ook geen vuile was o.i.d. op de vloer. Misschien een bug? 

Bericht 6 van 12 (2.393 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims heel de tijd ongemakkelijk door inrichting.

Champion

@lindabouwmeeste en @NyssaPeeters Kunnen jullie eens kijken naar de kavel eigenschappen? Die kan je vinden als je in bouwen in de linkerhoek bovenin naast het huisje met de 'i' erin. Misschien zijn de kaveleigenschappen of juist de uitdagingen die bij de kavel horen de oorzaak van de gespannen emoties die jullie Sims ervaren.  Zie screenshot.

 

Schermafbeelding 2021-07-25 224317.png

 

Met het nieuwe uitbreidingspakket is er ook de mogelijkheid om kaveluitdagingen te spelen. Als je een kavel of huis van de galerie hebt gedownload, kan het zeker de moeite waard zijn die eigenschappen aan te passen en de uitdagingen even uit te schakelen.

 

Hopelijk hebben jullie iets aan deze informatie.

 

Veel plezier met spelen.  😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 7 van 12 (2.376 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims heel de tijd ongemakkelijk door inrichting.

★★ Novice

@Trismagistos @NyssaPeeters Ik heb andere spelers gevonden met hetzelfde probleem op het Engelse forum. Ik heb nu bij settings 'Voorwerpen uit Bouwen kennen gameplayeffecten toe' uitgezet en het probleem blijkt verholpen. Zie screenshot. Thanks in ieder geval voor de suggesties Standard smile 

Bericht 8 van 12 (2.340 Weergaven)

Re: Sims heel de tijd ongemakkelijk door inrichting.

[ Bewerkt ]
Champion

@lindabouwmeeste Goed dat je een oplossing hebt weten te vinden. En met die oplossing heb je ook gelijk aangegeven dat het in jouw situatie toch aan het interieur lag. Of althans aan de keuze van het behang of de vloer. Als je had gekozen voor ander behang of misschien wel een ander soort vloer hadden je Sims mogelijk juist een positieve invloed ervaren. En had je een industriële of ecologische voetafdruk kunnen creëren. 

 

Als je graag met positieve emoties speelt dan zou ik juist kiezen voor een inrichting die positief afstraalt op mijn Sims. Een blije Sim is een gezonde sim en daar kan je dan uiteindelijk meer mee bereiken. Als je graag met heethoofden en gemene Sims speelt kan het juist van belang zijn om te kiezen voor een negatieve uitstraling van het interieur. 

 

Als je deze spel mogelijkheid uitzet dan mis je eigenlijk ook een extra laag die voor sommigen wel heel plezierig kan zijn. Voor de prijs van je muurbekleding of vloerbedekking hoef je het in ieder geval niet te laten.

 

Als voorbeeld heb ik een paar staaltjes bijgevoegd.

 

Schermafbeelding 2021-07-26 205133.png

 

  Schermafbeelding 2021-07-26 205023.png

 

Schermafbeelding 2021-07-26 205214.png

 

 Schermafbeelding 2021-07-26 210813.png

 

Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 9 van 12 (2.325 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims heel de tijd ongemakkelijk door inrichting.

★ Novice

Dag iedereen,

 

Ik heb zoals @lindabouwmeeste had voorgesteld mijn probleem kunnen oplossen door iets in de instellingen aan te passen.

Toch aan iedereen echt heel hard bedankt voor de hulp! Ik apprecieer heel hard alle tijd en moeite voor mee naar een antwoord te zoeken.

Nu weet ik dat het probleem lag aan de keuze van vloer en behang, ik had geen idee dat dat voor de sims kon storen.

Momenteel ga ik het zo eventjes laten, maar ik ga in de toekomst bewuster nadenken over mijn interieur keuzes en het huis dan misschien eens herinrichten.

 

Nogmaals dank aan iedereen!

Bericht 10 van 12 (2.316 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help