Re: Sims 4 wil niet starten

door pandadobbelsteen
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Sims 4 wil niet starten

★★★ Newbie

Sinds twee weken kan ik mijn Sims 4 niet meer opstarten. Als ik namelijk naar Origin ga en op Sims 4 klik druk ik normaal op de oranje button `spelen` maar deze button is nu grijs oranje en kan ik er niet meer op klikken.Frown

Bericht 1 van 14 (1.216 Weergaven)

Geaccepteerde oplossing

Re: Sims 4 wil niet starten

Hey @hesterxkap, zou je eens kunnen proberen om de Sims 4 in Origin met je rechtermuis knop aan te klikken en te kiezen voor 'repareren'?


----------------

Answers HQ Guardian

do not work for EA

 

In thread bekijken

Bericht 2 van 14 (1.460 Weergaven)

Alle reacties

Re: Sims 4 wil niet starten

Hey @hesterxkap, zou je eens kunnen proberen om de Sims 4 in Origin met je rechtermuis knop aan te klikken en te kiezen voor 'repareren'?


----------------

Answers HQ Guardian

do not work for EA

 

Bericht 2 van 14 (1.461 Weergaven)
Highlighted

Re: Sims 4 wil niet starten

★★★★★ Newbie

Dankjewel ik klikte erop en hij deed het meteenHeart

Bericht 3 van 14 (1.162 Weergaven)

Re: Sims 4 wil niet starten

★★★ Newbie

als ik druk op sims op repareren doet hij het nog steeds niet

Bericht 4 van 14 (1.069 Weergaven)

Re: Sims 4 wil niet starten

★★★★★ Newbie
@Phantomlover1717 het werkte bij mij niet want ik had hetzelfde
Bericht 5 van 14 (727 Weergaven)

Re: Sims 4 wil niet starten

[ Bewerkt ]
Champion

@shann231  Zou je hier kunnen vertellen waar je tegen aan loopt bij de Sims 4, Origin en je Macbook?

Je geeft aan dat je De Sims niet kon repareren in Origin. Kan je aangeven welke versie van Mac je gebruikt en misschien ook de specificaties van je Mac? Hoe meer informatie je ons geeft hoe beter we je kunnen helpen.

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 14 (722 Weergaven)

Re: Sims 4 wil niet starten

★★★★★ Expert
Heb je het probleem kunnen verhelpen met de basisstappen, @shann231?
Omdat dit een ouder onderwerp is, had je beter een nieuwe kunnen maken.

Zo niet, kan je meer informatie geven?
Indien je een foutmelding of zo iets ziet, dan graag hiervan een schermafdruk maken, opslaan als een *.jpg afbeelding en toevoegen als een bijlage bij je reactie.
Waarop speel je? Wat heb je al gedaan?

Groetjes.
Bericht 7 van 14 (600 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 wil niet starten

★★★ Newbie

ik heb precies hetzelfde probleem maar kan niet kiezen voor repareren. ik heb ook al gekeken in mijn drive. ik weet niet wat ik moet doen!

 

Bericht 8 van 14 (397 Weergaven)

Re: Sims 4 wil niet starten

★★★★★ Expert
De Origin cliënt eens opnieuw laten starten en opnieuw proberen, @prulleke007.
Mogelijk verhinderd iets dit proces.
Tevens de computer opnieuw laten starten.

De Sims 4 helemaal ontdoen van alle aangepaste inhoud.
Je zal de Origin cliënt en alle spellen van Origin cliënt helemaal moeten afsluiten.
Map van De Sims, die in je "Documenten\Electronic Arts" staat hernoemen. Indien er nog ander mappen staan met de naam "Sims 4", dan dit ook daarmee doen.
De cache van de Origin cliënt leegmaken, zie hiervoor dit helpartikel: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Start hierna de Origin cliënt weer.
Ga je aanmelden met de juiste Origin / EA account.
Repareer De Sims 4 via de Origin cliënt. Hiervoor rechtsklik op je De Sims 4 in de spelbibliotheek en de optie "Repareren" kiezen.
Je zal moeten wachten tot het reparatieproces helemaal voltooid is. De duur hiervan zal liggen aan de hoeveelheid gegevens, als de snelheden van jouw computer en internetverbinding.
Controleer dat De Sims 4 is bijgewerkt naar versie 1.88.228.1020, wat de laatste versie zou moeten zijn.
Vervolgens De Sims 4 schoon starten, spellen van Origin cliënt start je alleen nog via de Origin cliënt.


Download en installeer de laatste versie van de Origin cliënt vanaf: http://www.dm.origin.com/download
Verwijder alle andere en huidige versies, aangezien deze voor problemen zorgen.
Mocht de normale methode niet lukken, dan probeer je de alternatieve methode.
De Origin cliënt en de spellen van Origin dienen lokaal worden geïnstalleerd. Hun gegevens dien je ook lokaal te bewaren en bereikbaar houden.

Je zal alle overige en onnodige openstaande software zal je helemaal moeten afsluiten, want deze kunnen de goede werking van de Origin cliënt als De Sims 4, toch op een bepaalde manier blokkeren / hinderen.
Gebruik altijd een bekabelde internetverbinding gebruiken.
De "Gebruikersaccountbeheer" en beveiligingssoftware (tijdelijk) uitschakelen.
Start de Origin cliënt als een Administrator.


Groetjes.
Bericht 9 van 14 (391 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 wil niet starten

Champion

Hey @prulleke007,

 

Dat is knap lastig als je De Sims 4 wilt spelen. 

Zou je willen aangeven of je ook al eens de EA-Desktop App hebt gedownload of gebruikt? En, heb je je al eens geprobeerd om de Origin app te repareren in Windows of in MacOS?  En zou je willen aangeven welk computersysteem je gebruikt?

Je geeft aan dat je de drive hebt gecontroleerd. Is dat de OneDrive of de drive waarop Origin staat?

 

Hoe meer informatie je geeft hoe beter we je kunnen helpen.

 

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 10 van 14 (387 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help