Re: Sims 4 wil na update niet opstarten

door ElSu2020
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Re: Sims 4 wil na update niet opstarten

★★★★★ Expert
Goed om dat te horen, @ElSu2020. Laat je dat nog weten?


Schermafdrukken maken van de (fout)meldingen geven ons meer duidelijkheid, @9nj0cw62zsho.

Over de ontbrekende Microsoft Visual C++ hulpbibliotheken zijn meerdere reacties gegeven. De installatieprogramma's worden door de maker meegeleverd bij de software die ze gebruiken.
De cache van de Origin cliënt leegmaken en dan het spel repareren via de Origin cliënt.
Handmatig de installatieprogramma's opzoeken en uitvoeren die staan in installatielocatie van De Sims 4 (of andere spel van Origin), te vinden in de map "__Installer\vc\" daar.
Via de Windows Update, dat werkt alleen als de producten juist zijn geïnstalleerd.
Download de installatieprogramma's van de Microsoft website.


Groetjes.
Bericht 11 van 19 (574 Weergaven)

Re: Sims 4 wil na update niet opstarten

★★★ Novice

Het ging goed, ik kon een poos spelen. 1 keer bleef het laadscherm hangen. Na opnieuw opstarten van het spel ging het daarna wel weer goed.

Hopelijk met een volgende update weer helemaal soepel.

Groetjes!

Bericht 12 van 19 (565 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 wil na update niet opstarten

★★★★★ Expert
Heb je de update van 17 november 2020 inmiddels geïnstalleerd, @ElSu2020?
Dan zou De Sims 4 zijn bijgewerkt naar versie 1.68.156.1020 voor de PC.

Zou je De Sims 4 Sneeuwpret uitbreiding gebruiken, dan zouden hierbij wat problemen zijn opgedoken met laden en/of opslaan van je spelvoortgang. De Sims 4 kan daardoor zichzelf afsluiten.


Groetjes.
Bericht 13 van 19 (533 Weergaven)

Re: Sims 4 wil na update niet opstarten

★★★ Novice
@RealSimmor0 De update heb ik geïnstalleerd. Sneeuwpret heb ik niet. Dat maakt overigens geen verschil. Ik moet nog steeds origin eerst afsluiten en dan als admin starten. Anders start het spel niet op. Maar met deze omweg doet hij het wel en het spel crasht niet.
Bericht 14 van 19 (1.032 Weergaven)

Re: Sims 4 wil na update niet opstarten

★★★★★ Expert
Goed om te horen dat je weer De Sims 4 kan spelen, @ElSu2020.
De spellen van Origin dien je eigenlijk altijd via de Origin cliënt te starten en niet langer meer via hun eigen snelkoppeling.
Wanneer je de Origin cliënt niet langer meer nodig hebt, omdat je niet langer een spel van Origin gebruikt, kan je de Origin cliënt ook volledig afsluiten.

Groetjes.
Bericht 15 van 19 (440 Weergaven)

Re: Sims 4 wil na update niet opstarten

★★★ Novice

Ik start het ook altijd op via origin, maar nu kan ik dus niet 'gewoon' het origin icoon in de taakbalk aanklikken. Ik moet het eerst met rechts eropklikken en origin afsluiten (ook als ik net mijn pc opstart, dus om te zorgen dat het niet op de achtergrond draait). En daarna origin als admin starten. Daarna kan ik bij sims 'spelen' aanklikken en start het spel.

Als ik origin 'gewoon' start, kan ik wel op spelen klikken, maar start het spel niet op.

 

 

Bericht 16 van 19 (421 Weergaven)

Re: Sims 4 wil na update niet opstarten

★★★★★ Expert
Je kan de instellingen wijzigen, zodat de Origin cliënt niet automatisch meer start, nadat je Windows hebt gestart, @ElSu2020.
Dat doe je via de menu "Origin" en dan "Applicatieinstellingen" kiezen. Vervolgens op het tabblad "Toepassing" naar beneden gaan, naar kopje "Opstartopties" en zorg dat de schuifbalk bij "Origin automatisch starten" naar links staat.

Heb je de cache van de Origin cliënt leeggemaakt, om te zien of dat verbetering brengt?: https://help.ea.com/nl-nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/

Alle huidige versies van de Origin cliënt helemaal verwijderen. Vervolgens download en installeer je de laatste versie van de Origin cliënt: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download

Nieuwe lokale Windows gebruikersaccount met Administrator rechten aanmaken. Je daarmee aanmelden en test of zo de Origin cliënt kan starten.
https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/een-lokaal-gebruikers-of-administrator-account-maken-in-...

Groetjes.
Bericht 17 van 19 (403 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 wil na update niet opstarten

★★★ Newbie

The Sims kan ik lang niet meer spelen/.

ik heb al een tijd na de laatste update met sneeuw pret niet meer in sims kunnen spelen.

ik heb gedaan wat de exper zei bij appdata kijken .

alleen is die leeg.

 

Zij er nog opties?

 

 

Bericht 18 van 19 (293 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 wil na update niet opstarten

★★★★★ Expert
Heb je de volledige basisstappen gedaan, @lovegmanes? Er zijn meer locaties, die je zal moeten nagaan, zie het betreffende helpartikel hierover.
Voldoet je computer aan de systeemeisen van De Sims 4 en alle aanwezige aanvullende inhoud?
Heb je verder de genoemde stappen gedaan?

Overige en nog openstaande software volledig afsluiten. Ook je beveiligingssoftware.
De Sims 4 via de Origin cliënt starten en niet meer via de eigen snelkoppeling op je Bureaublad.
Verlaag instellingen van "Gebruikersaccountbeheer", een bekabelde internetverbinding gebruiken en de Origin cliënt als een Administrator starten.

Mogelijk dienen de stuurprogramma's van je computer nog worden bijgewerkt. Computer na een installatie opnieuw starten.
Heb je alle updates die voor Windows beschikbaar zijn al gedownload en geïnstalleerd? Ook de optionele updates. Computer aansluitend opnieuw starten. Herhalen is goed mogelijk.

De "Origin in-game" uitschakelen.

Ook eens een schone start van Windows uitvoeren: https://support.microsoft.com/nl-nl/topic/windows-schoon-opstarten-da2f9573-6eec-00ad-2f8a-a97a1807f...


Systeemeisen voor De Sims 4 staan hier vermeld: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements

Als er een foutmelding verschijn, hiervan een schermafdruk maken, opslaan als een afbeeldingsbestandstype en bij je reactie toevoegen als een bijlage.

Plaats je DxDiag informatie, opgeslagen als een tekstbestand bij je reactie: https://help.ea.com/nl-nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/

Groetjes.
Bericht 19 van 19 (289 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help