Sims 4 werkt niet

door meoldenburg
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Sims 4 werkt niet

★ Novice

Schermafbeelding 2020-04-30 om 18.22.54.pngIk startte mijn sims 4 na een paar maanden vandaag voor het eerst weer op en kwam erachter dat al mijn gespeelde spellen verdwenen waren en er geen letters zichtbaar waren (alle balkjes waarin normaal teksten staan waren blanco, heel irritant), dus besloot ik om mijn sims de verwijderen en compleet opnieuw te downloaden. Toen ik dat gedaan had en de sims opende, verscheen dit (zie afbeelding). Is er iemand die mij hiermee kan helpen?

Bericht 1 van 6 (536 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Sims 4 werkt niet

★★★★★ Expert
Hallo @meoldenburg,

Eerst genoemde probleem wordt veroorzaakt door aangepaste inhoud (ook wel "modificaties" genoemd). Deze verwijderen als basisstappen doen, zal de oplossing geven. Verwijderen en opnieuw installeren van De Sims 4 is niet nodig.

Tweede probleem met de afbeelding, aangepaste inhoud is nog steeds aanwezig, deze allemaal verwijderen.
De basisstappen doen.
Nagaan dat De Sims 4 en de Origin cliënt zijn bijgewerkt.

Zorg dat je platform is bijgewerkt.

Nagaan dat overige en nog (onnodige) openstaande software volledig is afgesloten.

Zorg De Sims 4 en de Origin cliënt in dezelfde taal staan. Start De Sims 4 weer, nadat je beide talen hebt gewijzigd naar het Engels en aansluitend ook De Sims 4 nog eens hebt gerepareerd?


Groetjes.

In thread bekijken

Bericht 2 van 6 (531 Weergaven)

Alle reacties

Re: Sims 4 werkt niet

★★★★★ Expert
Hallo @meoldenburg,

Eerst genoemde probleem wordt veroorzaakt door aangepaste inhoud (ook wel "modificaties" genoemd). Deze verwijderen als basisstappen doen, zal de oplossing geven. Verwijderen en opnieuw installeren van De Sims 4 is niet nodig.

Tweede probleem met de afbeelding, aangepaste inhoud is nog steeds aanwezig, deze allemaal verwijderen.
De basisstappen doen.
Nagaan dat De Sims 4 en de Origin cliënt zijn bijgewerkt.

Zorg dat je platform is bijgewerkt.

Nagaan dat overige en nog (onnodige) openstaande software volledig is afgesloten.

Zorg De Sims 4 en de Origin cliënt in dezelfde taal staan. Start De Sims 4 weer, nadat je beide talen hebt gewijzigd naar het Engels en aansluitend ook De Sims 4 nog eens hebt gerepareerd?


Groetjes.
Bericht 2 van 6 (532 Weergaven)

Re: Sims 4 werkt niet

★ Novice

Is gelukt, thanks!

Bericht 3 van 6 (523 Weergaven)

Re: Sims 4 werkt niet

★★★★★ Expert
Graag gedaan, @meoldenburg!
Bericht 4 van 6 (518 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 werkt niet

★★★ Newbie
@RealSimmor0 Ik heb exact hetzelfde probleem. zelfde afbeelding. maar ik begrijp je uitleg niet helemaal. hoe bedoel je ''aangepaste inhoud is nog steeds aanwezig'' wat is dit?
Bericht 5 van 6 (484 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 werkt niet

★★★★★ Expert
Hallo @Eliankropsx.

Bericht van meoldenburg bevatte eigenlijk 2 problemen.

Mocht je dezelfde foutmelding zien, als op de toegevoegde afbeelding, dan dien je de stappen te doen die ik had vermeld onder het tweede probleem.

Je dient alle aangepaste inhoud hebben verwijderd. De basisstappen doen. Zorg ervoor dat De Sims 4, de Origin cliënt en je platform zijn bijgewerkt.
Je dient overige en onnodige openstaande software afgesloten hebben.
Je dient De Sims 4 en de Origin cliënt in dezelfde taal hebben ingesteld. Het wijzigen van Nederlandse taal naar Engels taal voor beide programma's. Deze acties zouden dit probleem verhelpen voor jullie besturingssysteem, in dit huidige periode. Nadat de speltaal is gewijzigd, dien je De Sims 4 nog eens te gaan repareren, omdat zo de taalbestanden worden gedownload en geïnstalleerd.


Basisstappen:
Zorg dat De Sims 4, de Origin cliënt net als andere Origin spellen helemaal zijn afgesloten.
Cache van de Origin cliënt leegmaken, zie hiervoor: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Hernoem De Sims 4 map in je "Documenten\ Electronic Arts", naar "De Sims 4-Oud" bijvoorbeeld. Staan er meerdere mappen waarin "Sims 4" voorkomt, dan dien je ze allemaal te hernoemen.
Repareer het spel via de Origin cliënt. Rechtsklik op De Sims 4 in je spelbibliotheek en dan "Repareren" kiezen.

Aangepaste inhoud veroorzaakt vaak genoeg meerdere problemen, van het niet meer kunnen starten, tot vreemde zaken tijdens het spelen van De Sims 4.


Laat je nog weten of het hiermee is gelukt?

Groetjes.
Bericht 6 van 6 (472 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help