Re: Sims 4 start niet op: initialisatiefout

door RealSimmor0
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Sims 4 start niet op: initialisatiefout

[ Bewerkt ]
★★ Novice

Wanneer ik Sims 4 op mijn Windows laptop wil starten krijg ik deze melding (zie bijlage). Deze melding krijg ik telkens als ik Sims probeer te openen door in mijn laptop te zoeken op ''Sims'' en vervolgens op ''openen'' te klikken (een manier waarop het voorheen altijd lukte).

Wanneer ik Sims 4 wil starten vanuit Origin door op ''spelen'' te klikken krijg ik telkens deze melding (zie bijlage).

 

Ik heb het spel gerepareerd maar dit heeft niets opgeleverd. Het spel is helemaal up-to-date. Ik heb mijn cache gewist maar dat heeft ook niets opgeleverd.

 

Een paar maanden geleden kon ik nog spelen, en nu ik de game voor het eerst weer wil opstarten lukt dit niet.. Any help is appreciated!

Bericht 1 van 4 (492 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 start niet op: initialisatiefout

★★★★★ Expert
De eerste foutmelding toont dat het doel waarnaar de snelkoppeling verwijst niet (meer) klopt, @hikendall. De Sims 4 is verwijderd of (handmatig) verplaatst naar een andere locatie.
Mocht dat het geval is dan kloppen bepaalde registraties / koppelingen niet meer, waardoor de Origin cliënt en De Sims 4 van slag zijn geraakt. Dit kan dan de tweede foutmelding geven.

Begin met het controleren of De Sims 4 en De Origin cliënt juist zijn geïnstalleerd.
Standaard locatie waarin de Origin cliënt spellen installeert, zou "C:\Program Files (x86)\Origin Games\" moeten zijn.
Standaard locatie waarin de Origin cliënt wordt geïnstalleerd, zou "C:\Program Files (x86)\Origin\" moeten zijn.
Als dit niet klopt en deze staan op een andere locatie, dien deze terug te zetten.
Mocht dit niet helpen, dan zal je beide opnieuw moeten installeren. Het wordt aangeraden om eerst een reservekopie te maken van alle spelvoortgang. Deze kan je vinden in je "Documenten\Electronic Arts\" en het makkelijkste is om deze gehele map te kopiëren naar een USB- opslagmedium.


Zorg dat je spel is ontdaan van alle aangepaste inhoud, de basisstappen zijn gedaan, je de laatste versie van De Sims 4 en de Origin cliënt gebruikt.
Nagaan dat je geen software hebt openstaan die de Origin cliënt als De Sims 4 kunnen verhinderen. Met name sommige beveiligingssoftware kan kan een onbedoelde boosdoener zijn.
Ook deze kunnen de tweede foutmelding laten geven.


Groetjes.
Bericht 2 van 4 (454 Weergaven)

Re: Sims 4 start niet op: initialisatiefout

[ Bewerkt ]
★★ Novice

Bedankt voor je reactie!

 

Ik heb gecontroleerd of Sims 4 en Origin juist waren geïnstalleerd, en beiden stonden op de juiste locatie.
Hierna heb ik Sims 4 en Origin geheel van mijn laptop verwijderd (na een reservekopie van Sims te hebben gemaakt) en opnieuw geïnstalleerd.

 

Nu krijg ik telkens deze melding (zie bijlage), terwijl Sims helemaal niet geopend is (het Sims-tekentje rechts hoort bij de melding; als ik de melding wegklik verdwijnt deze weer). Als ik in Taakbeheer kijk zie ik ook alleen maar Chrome en Origin staan, en niet Sims. Enig idee wat ik hiermee moet doen?

 

Bedankt voor je tijd!!

Bericht 3 van 4 (429 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 start niet op: initialisatiefout

★★★★★ Expert
Hallo @hikendall,

Nadat je hebt gecontroleerd, dat er in de lijst van het Taakbeheer geen De Sims 4 ("TS4.exe" en/of "TS4_64.exe") te vinden zijn, kan je de basisstappen nog eens doen.
Nagaan dat je de laatste versie van De Sims 4 en de Origin cliënt gebruikt. Je dient De Sims 4 schoon te starten.


Je dient "Gebruikersaccountbeheer" en je beveiligingssoftware (tijdelijk) hebben uitgeschakeld, start De Sims 4 en de Origin cliënt als Administrator.

Verplaats de schuifbalk bij de instellingen van "Gebruikersaccountbeheer" op de laagste stand en bevestig je acties.
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/2526083/disabling-user-account-control-uac-on-windows-serve...

Rechtsklik op de snelkoppeling of het pictogram van een programma en dan "Uitvoeren als administrator" kiezen.


De "Origin In-game" uitschakelen: https://help.ea.com/nl-nl/help/origin/origin/how-to-use-origin-in-game/

Je dient overige en onnodige software helemaal afgesloten hebben, want het is mogelijk dat deze de goede werking van Origin cliënt als de Origin spellen kunnen verhinderen.
Door Windows eens schoon laten opstarten kan hierbij helpen: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/929135/how-to-perform-a-clean-boot-in-windows


Via een nieuw aangemaakte Windows gebruikersaccount met Administrator rechten, je gaan aanmelden en het nog eens proberen zo.
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4026923/windows-10-create-a-local-user-or-administrator-acc...


Ga naar je Documenten toe. Rechtsklik op de "Electronic Arts" map en dan "Eigenschappen" kiezen.
Vervolgens ga je naar het tabblad "Delen" toe, waar je op de knop "Delen..." klikt.
In het verschenen venster genaamd "Netwerktoegang" selecteer je "Iedereen" en op de knop "Toevoegen" klikken.
Onder het kolom genaamd "Machtigingsniveau" wijzig de waarde naar "Lezen/schrijven" als dit nog niet het geval is.
Daarna klik je op de knop "Delen" onderaan, vervolgens de knoppen "Gereed" en "Sluiten" om alle net geopende vensters te sluiten.
Test of De Sims 4 weer start.


Groetjes.
Bericht 4 van 4 (387 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help