Re: Sims 4 start niet meer

door accjlc
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Re: Sims 4 start niet meer

Champion

@accjlc  Ik heb nog eens wat nagevraagd bij andere helpers en in overleg hebben we toch nog een paar vragen voor je. Ook zij zijn van mening dat je geen clean install van Windows moet wille en ook een repair install zou niet per se hoeven.

Als eerste controleer nog eens goed of er geen ander antivirus programma is geïnstalleerd bij aanschaf van je laptop. Dat zou je moeten kunnen vinden in de sectie Apps en onderdelen. van de windows instellingen. Het kan zijn dat dit antivirus programma toch nog actief is en De Sims verhindert te starten.

 

Als tweede controleer of je OneDrive gebruikt en of er bestanden van De Sims 4 worden meegenomen in de synchronisatie. Dat kan je controleren door te zoeken in de map OneDrive op je laptop.

 

Als je dat hebt gedaan geef dan even een melding met de resultaten want we hebben een hele reeks met opties en vervolg stappen besproken maar gaan er vanuit dat één of twee actie teggelijkertijd of na elkaar het beste resultaat biedt.

 

We gaan net zolang door totdat we het probleem uit de weg hebben geruimd.

 

Veel succes met testen.

 

 

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 11 van 15 (1.134 Weergaven)

Re: Sims 4 start niet meer

★★★ Novice

@Trismagistos ik heb gekeken of er nog antivirusprogramma's op mijn computer stonden en het waren er blijkbaar nog 2 andere (naast Avast dat ik gisteren heb geïnstalleerd). Het waren Norton Security Ultra en Sophos Home. Nadat ik Norton had verwijderd, startte de Sims nog steeds niet op. Dan heb ik Sophos Home verwijderd. Nu start hij wel op!! Echt super bedankt!! Ik vraag me nu wel af; moet ik eerst een nieuwe sim maken en nadien pas mijn saves en Tray (en later Mods?) pas terug in de map zetten of mag ik dit nu meteen al afsluiten zonder eerst een nieuwe sim te maken en gewoon mijn saves en Tray al terug zetten? 

Bericht 12 van 15 (295 Weergaven)

Re: Sims 4 start niet meer

[ Bewerkt ]
Champion

@accjlc Fijn dat je De Sims 4 nu weer kunt starten. Wat mij betreft zet je nu gewoon weer al je saves en mods terug. Met je mods zou ik wel voorzichtig zijn en echt pas als laatste. Misschien dat je eerst even je save zonder mods kan testen. Dat zou ik doen. Je hoeft dus geen nieuwe sim aan te maken wat we weten nu dat De Sims weer werkt.

Houd in ieder geval Avast aan als antivirus programma en zorg dat je de updates daarvan niet mist. Mocht je daar ooit hulp bij nodig hebben. Ik maak al bijna 20 jaar gebruik van Avast en ken het door en door.

 

Heel veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 13 van 15 (288 Weergaven)

Re: Sims 4 start niet meer

★★★ Novice

@Trismagistos oke, dat heb ik nu gedaan. Ook de Mods leveren geen problemen, gelukkig. Echt heel erg bedankt voor alle hulp!! Als ik ooit problemen heb met Avast of iets anders, hoort u zeker weer iets van mij!

Bericht 14 van 15 (282 Weergaven)

Re: Sims 4 start niet meer

Community Manager (retired)

Hey @accjlc @Trismagistos @RealSimmor0 ,


Ik zie dat jullie druk bezig zijn geweest en met geweldig resultaat! Wat super!

 

Ik heb inderdaad een paar berichten gezien dat de laatste update van Sophos wat probleempjes kan geven bij bepaalde Origin spellen en inderdaad een bepaalde instelling nodig heeft om alles door te laten. Blij dat dit het opgelost heeft!

 

- EA_Neil

Neil.png
Bericht 15 van 15 (264 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help