Re: Sims 4 start niet meer

door RealSimmor0
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Sims 4 start niet meer

★★★ Novice

Hallo!

 

Ik krijg sinds ongeveer oktober of november al de Sims 4 niet meer opgestart na een bepaalde update. Telkens wanneer ik in Origin op het oranje balkje "Spelen" klik, verdwijnt even het scherm van Origin en zie ik mijn bureaublad, dus dan lijkt het alsof de Sims zal opstarten. Echter, na enkele seconden krijg ik gewoon weer Origin te zien. De Sims start dus nooit op. 

 

Ondertussen heb ik reeds geprobeerd het volgende te doen aan de hand van andere berichten hier op het forum gepost: 

 

Ik heb Origin eens verwijderd en de nieuwste versie gedownload en opnieuw geïnstalleerd. 

Ik heb eens de map van "De Sims 4" hernoemd, mijn saves, Tray en Mods in een andere map geplaatst, en dan het spel proberen repareren in Origin. Dan geeft Origin wel weer dat hij telkens de "spelbestanden controleert", maar nadien zie ik wel steeds nog al mijn packs samen met de basisgame onder DownloadManager staan. Ik heb een paar screenshots hiervan bijgevoegd. Wanneer ik dan op het "play-knopje" (driehoekje) bij één van de delen klik, verdwijnt deze van de basisgame uit DownloadManager wel, maar de anderen blijven gewoon staan (als ik dus op de "play-knop" druk van een pack). Hij kan ze precies niet downloaden?

 

In bijlage heb ik ook een DxDiag-bestand gevoegd, indien dit wat meer duidelijkheid zou kunnen brengen.

 

Zou er iemand mij alstublieft kunnen helpen in te zien wat er fout is gegaan of misschien fout kan zijn aan de manier waarop mijn bestanden bijvoorbeeld zijn opgeslagen ofzo? Ik zo heel raag opnieuw kunnen spelen.

Heel erg bedankt alvast!

 

Bericht 1 van 15 (1.002 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Sims 4 start niet meer

Champion

@accjlc  Ik heb nog eens wat nagevraagd bij andere helpers en in overleg hebben we toch nog een paar vragen voor je. Ook zij zijn van mening dat je geen clean install van Windows moet wille en ook een repair install zou niet per se hoeven.

Als eerste controleer nog eens goed of er geen ander antivirus programma is geïnstalleerd bij aanschaf van je laptop. Dat zou je moeten kunnen vinden in de sectie Apps en onderdelen. van de windows instellingen. Het kan zijn dat dit antivirus programma toch nog actief is en De Sims verhindert te starten.

 

Als tweede controleer of je OneDrive gebruikt en of er bestanden van De Sims 4 worden meegenomen in de synchronisatie. Dat kan je controleren door te zoeken in de map OneDrive op je laptop.

 

Als je dat hebt gedaan geef dan even een melding met de resultaten want we hebben een hele reeks met opties en vervolg stappen besproken maar gaan er vanuit dat één of twee actie teggelijkertijd of na elkaar het beste resultaat biedt.

 

We gaan net zolang door totdat we het probleem uit de weg hebben geruimd.

 

Veel succes met testen.

 

 

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


In thread bekijken

Bericht 11 van 15 (1.132 Weergaven)

Alle reacties
Highlighted

Re: Sims 4 start niet meer

★★★★★ Expert
Zorg dat je alle aangepaste inhoud ("modificaties") hebt ontdaan van De Sims 4, @accjlc. Je dient de Origin cliënt en alle spellen van Origin hebben afgesloten.
De cache van de Origin cliënt leegmaken, zie daarvoor: https://help.ea.com/nl-nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Map van De Sims 4 hernoemen, die in je "Documenten\Electronic Arts\" staat.
Repareer De Sims 4 via de Origin cliënt. Duur van het reparatie is afhankelijk van de hoeveelheid, de snelheid van je computer en de snelheid van je internetverbinding.
Controleer ook of De Sims 4 is bijgewerkt.
Je dient De Sims 4 schoon te starten en via de Origin cliënt.

Lukt het weer om De Sims 4 te starten, dan kan je de mappen "Saves" en "Tray" terugzetten, naar de map, die nou automatisch werd aangemaakt.
Als je aangepaste inhoud gebruikt zal je deze moeten bijwerken, stuk voor stuk uitzoeken wie de boosdoeners zijn. Raadpleeg de toegevoegde documentatie of anders contact opnemen met de maker hiervan, als je problemen met het gebruik ondervind. Gebruik van aangepaste inhoud is op eigen risico en er zullen problemen geven.

Overige en onnodige openstaande software volledig afsluiten, mogelijk verhinderen deze de goede werking van beiden.
Gebruik bij voorkeur een bekabelde internetverbinding
De "Gebruikersaccountbeheer" en je beveiligingssoftware (tijdelijk) uitschakelen.
Start de Origin cliënt als Administrator.


Controleer of je computer voldoet aan de systeemeisen van De Sims 4 (basisspel, normale versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
Voor het gebruik van aanvullende inhoud dient je computer ook te voldoen aan hun systeemeisen, als de aanbevolen systeemeisen van het basisspel.

Nagaan of de stuurprogramma's van je computer bijgewerkt moeten worden. Begin met die van je videokaart. Herstart de computer nadat een installatie klaar is.
Zijn er nog updates voor Windows beschikbaar? Denk ook aan de optionele updates. Herstart de computer en herhaling is mogelijk.

Gebruik altijd de betere videokaart, als je computer beschikt over meerdere videokaarten. Dat is meestal NVidia. Basis en ingebouwde videokaarten zijn meestal niet geschikt om spellen te draaien. Overschakelen kan met een knop of schakelaar, hulpprogramma, Configuratie of BIOS van je computer.

Beeldschermresolutie naar 1024×768 verlagen.
Lukt het om De Sims 4 in de venstermodus te starten?
De "Origin In-game" en "FPS-teller uitschakelen.
Windows Schoon Starten.
Overige en onnodige apparaten losmaken en uitschakelen. Gebruik slechts 1 monitor, muis en toetsenbord. Luidsprekers zijn optioneel. Uiteraard allen bekabeld aangesloten.
Als De Sims 4 start, de grafische instellingen bij de spelopties binnen De Sims 4 aanpassen en waar nodig is, verlagen of uitschakelen. Je kan her ook de laptopmodus vinden.
Heb je soms bepaalde hardware van je computer overgeklokt, dan dien je de standaardwaarden van hun fabrikanten weer terugzetten.

Zorg dat je ook de laatste versie van de Origin cliënt hebt geïnstalleerd, deze kan je downloaden van: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download
Denk er aan dat je alle huidige versies hebt verwijderd. Een bèta versie (of te wel "technische preview" genoemd) valt hier dus ook onder.

Groetjes.
Bericht 2 van 15 (989 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 start niet meer

Champion

@accjlc  Ik heb je DxDiag.txt eens grondig bestudeerd en het eerste dat opvalt is dat je gebruik maakt van een wat verouderde Windows 10 home versie. 

De eerste regel geeft aan dat je gebruik maakt van Build 19h1 (8362.19h1_release.190318-1202) deze onderdelen update is geldig tot mei van dit jaar. Ik adviseer je om the updaten naar de allernieuwste onderdelen versie en dat is 20H2. Dit pakket is al sinds juni 2020 verkrijgbaar en kan je vinden helemaal onderin het Windows Update menu.

 

Voor het overgrote deel zie ik weinig problemen totdat ik helemaal onderin jouw DxDiag.txt een aantal herhalende gebeurtenissen zie. 

Onder  Diagnostics zie ik telkens de foutmelding: CLR20r3.  Dat duidt op de afwezigheid van het juiste Net framework. In deze link kan je dat afzonderlijk downloaden:  https://dotnet.microsoft.com/download/dotnet-framework/net48

Daarnaast heb ik het vermoeden dat je ook niet de juiste visual Studio Onderdelen op je Laptop hebt staan. Om De Sims 4 Te kunnen spelen heb je de Visual Studio bestanden van Microsoft echt nodig.

In deze link kan je die downloaden: https://support.microsoft.com/nl-nl/topic/de-laatste-ondersteunde-visual-c-downloads-2647da03-1eea-4...

 

Download en installeer eerst de x86 versie en als je dat gedaan hebt de x64 versie.

 

Als je al die updates hebt gehaald en geïnstalleerd zou je De Sims weer gewoon moeten kunnen spelen.

 

Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 3 van 15 (987 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 start niet meer

[ Bewerkt ]
★★★ Novice

Hallo @Trismagistos , bedankt om mee te helpen zoeken naar een oplossing! 

Ik heb alvast de nieuwste versie van Windows 10 geïnstalleerd, alsook de Net framework en de Visual Studio onderdelen. Maar er is niets veranderd. Nu dat ik de sims terug probeerde te openen via Origin, kreeg ik weer hetzelfde: het opent niet. Ik heb wel geen enkel bestand meer in mijn Electronic Arts/De Sims 4 map (heb deze overgezet op een externe schijf). Moet ik eerst een aantal bestanden uit de originele map er terug inzetten, zo ja welke? 

 

Ik heb opnieuw een DxDiagbestand aangemaakt en hierbij gevoegd.

 

Groetjes

Bericht 4 van 15 (968 Weergaven)

Re: Sims 4 start niet meer

[ Bewerkt ]
★★★ Novice

@RealSimmor0 Dankuwel om mee te zoeken!

Ik heb de cache van Origin cliënt reeds leeggemaakt en nadien opnieuw geprobeerd de sims te repareren. Echter, hij kan opnieuw wel de "Spelbestanden controleren" (duurt maar 1 minuut ongeveer), maar van zodra ik dan in de downloadmanager de basisgame of één van de packs aanklik zodat ze gedownload worden, doet hij helemaal niets. Zou hij normaal dan niet ze downloaden, waarbij het langer dan 1 minuut kan duren? Ik begrijp het eerlijk gezegd niet zo goed. Heb ook nog eens mijn nieuwe DxDiag bestand toegevoegd.

 

Waar kan ik checken of er nog software openstaat?

 

Groetjes

Bericht 5 van 15 (973 Weergaven)

Re: Sims 4 start niet meer

Champion

@accjlc Ik denk dat ik toch nog wat meer informatie nodig heb om de oorzaak te achterhalen. Ik zie dat er nog steeds errors optreden in de verwerking van een aantal registergegevens. Dat kan aan een aantal dingen liggen.

 

1) Het register kan zijn aangetast door een of meer programma's (corrupte installaties of verkeerd ge-deïnstalleerd). [In een aantal gevallen kunnen deze errors ook worden veroorzaakt door malware maar daar ga ik niet direct van uit]

2) Het antivirusprogramma belemmert de doorgang van Origin of De Sims 4

 

Voor 1) is het advies om een gratis crap cleaner te downloaden en dan vooral het register eens een flinke schoonmaakbeurt te geven. 

Voor 2) Zorg er voor dat je Origin en De Sims toegang geeft om door je Firewall een internetverbinding aan te gaan. Zorg er dan ook voor dat je deze programma's aanmerkt als veilig in de ransomware schilden van je Virusscanner. Dit probleem komt vooral voor bij AVG en Avast.

 

Als dat allemaal nog niet tot het gewenste resultaat leidt, zou je kunnen overwegen om een volledige schone herinstallatie van Windows 10 uit te voeren. Het nadeel is dan dat je alle programma's ook weer opnieuw zult moeten installeren. Zorg er in dat geval voor dat je een goede backup van je gegevens hebt gemaakt.

 

Laat in ieder geval nog even weten of het met de eerste twee stappen is gelukt en wacht nog even met de herinstallatie van Windows 10. Ik zal in ieder geval ook nog even bij een aantal andere helpers informeren hoe we jouw probleem zouden kunnen oplossen.

 

Veel succes.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 15 (982 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 start niet meer

★★★ Novice

@Trismagistos Ik heb het register schoongemaakt met het gratis programma van CCleaner. Ik begrijp echter niet zo goed hoe ik de tweede stap moet uitvoeren. Ik vind niet meer terug welk antivirusprogramma hierop staat (als er zelfs één op staat..). Hoe of waar kan ik dit terugvinden op mijn computer? Ik vind wel de virus- en bedreigingsbeveiliging van Windows zelf terug, maar zie niet in hoe ik dan Origin en de Sims als veilig kan markeren in de ransomware. Ik heb alleszins nog eens geprobeerd de Sims op te starten, maar dit levert nog geen vooruitgang. Bijgevoegd kan u opnieuw een DxDiag bestand terugvinden.

Bericht 7 van 15 (968 Weergaven)

Re: Sims 4 start niet meer

[ Bewerkt ]
Champion

@accjlc Als je gebruik maakt van de Windows opties voor beveiliging zoals de firewall en de defender dan zou je computer redelijk veilig moeten zijn. Je kan natuurlijk ook gratis antivirus software downloaden. Avast en AVG zijn de bekendste en behoorlijk goed in het veilig houden van je computer. 

 

Wat mij opvalt is dat in de diagnostiek van al jouw Dxdiag.txt bestanden die je hier hebt gedeeld een applicatie telkens een melding geeft; AWC.exe. 

AWC staat voor Advanced System Care en is normaal gesproken een legitiem proces in je computer. Het is software die wordt geleverd door IObit.com. Dit softwareprogramma doet eigenlijk van alles tegelijkertijd. Het maakt je computer schoon (net als crap cleaner), het defragmenteert je harde schijf, het zorgt voor driver updates en nog veel meer. De naam zegt het al Advanced System Care.

 

Het zou kunnen zijn dat dit programma er ook de oorzaak van is dat een aantal onderdelen niet meer naar behoren werken. Dit kan komen omdat het programma is verouderd of omdat het op de verkeerde manier is verwijderd. Daarnaast wordt er met enige regelmaat gebruik gemaakt van de naam AWC.exe door schrijvers van malware codes. 

 

Controleer daarom of je tijdens je computer gebruik last hebt van de volgende verschijnselen:

Trage internet connecties

Veel popups als je een internet browser gebruikt. 

Als je computer scherm vaak 'bevriest' of 

Als je vaker naar onbekende websites wordt gedirigeerd.

Als je ziet dat het AWC.exe proces veel CPU ruimte gebruikt (dit kan je controleren in de taak manager van Windows)

 

Als je deze verschijnselen merkt raad ik je aan een van de boven genoemde gratis antivirus software programma's te downloaden en te installeren en gelijk een volledige diepe scan van je alle onderdelen van je computer  te laten maken.

 

Als je geen van de verschijnselen bemerkt dan raad ik je toch aan om een volledige herinstallatie van je Windows te overwegen.

 

Als je nog vragen hebt, schroom niet om ze te stellen.

 

Veel succes.

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 8 van 15 (952 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 start niet meer

★★★ Novice

@Trismagistos Ik heb eens gekeken of AWC veel CPU gebruikt of niet en het verschijnt zelfs niet bij de andere programma's die worden weergegeven in Windows taakbeheer. Daarom vermoedde ik dat het wel niet veel zal gebruiken. Ik heb voor de zekerheid een gratis versie van Avast gedownload en eens een scan gedaan. Hij vond geen malware of andere bedreigingen terug. Ook ondervind ik geen van de mogelijke problemen die u heeft opgesomd. Daarom wou ik dan kijken of ik een herinstallatie van Windows 10 kan doen. Ik vind echter op de website van Windows terug dat dan ook apps waarvan ik licenties heb (zoals Microsoft apps, zoals Word enzo) kunnen worden verwijderd, samen met de licenties. Ze raden het daarom niet aan zo'n installatie te doen. Omdat ik deze apps wel echt nodig heb, zou ik dus liever dit niet willen riskeren. Is er nog een andere manier waarop we het probleem kunnen achterhalen en oplossen? (Ik heb nog eens een DxDiag-bestand toegevoegd.)

Bericht 9 van 15 (923 Weergaven)

Re: Sims 4 start niet meer

Champion

@accjlc Als AWC.exe niet wordt gezien als een malware versie of virus door je antivirus software en nog steeds crasht dan kan je nog een van de volgende stappen ondernemen. Je kan de AWC app volledig verwijderen. Zeker als je deze niet gebruikt. onderneem deze stap via de standaard opties in Windows. Ga daarvoor naar app en onderdelen in de Windows instellingen (via het wieltje, zoek naar de AWC app en klik vervolgens op verwijderen. Volg de processen die windows opgeeft. Gebruik hierna desnoods Crap Cleaner om het register nogmaals schoon te maken. test vervolgens of De Sims 4 wel wil starten.

 

Als het niet lukt om AWC op de 'normale' manier te verwijderen of als je tijdens het verwijderingsproces een foutmelding krijgt dan is de App waarschijnlijk al eens eerder op een verkeerde manier verwijderd.

Ga in dat geval naar iobit,com en download en installeer de nieuwste versie (Advanced SystemCare Ultimate 14) Test daarna of De Sims 4 wel wil starten. Als dat lukt dan adviseer ik de instellingen zo te laten staan. Lukt dat niet dan kan je altijd nog overwegen om AWC te verwijderen zoals in het eerste deel is omschreven.

 

Ik zal ook een van de Hero's op het forum vragen of hij naar jouw DxDiag.txt zou willen kijken om te kijken of hij nog bijzonderheden kan ontdekken en om ons te adviseren in eventuele vervolgstapppen.

 

We gaan net zo lang door tot het wel lukt. Veel succes.😉

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 10 van 15 (908 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help