Re: Sims 4 start niet meer op

door rachelle1x
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Sims 4 start niet meer op

★ Novice

Hallo, ik heb begin 2020 de sims 4 gekocht voor op mijn macbook air en ik heb het een aantal maanden gespeeld en vond het ontzettend leuk. Maar sinds een paar maanden kan ik het spel niet meer opstarten omdat ik de melding krijg ‘alleen beschikbaar voor windows’ wat ik gek vind want ik heb ervoor betaald en ik heb het gedownload en gespeeld. Kan dit opgelost worden?

Bericht 1 van 8 (293 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 start niet meer op

★★★★★ Expert
Ziet er naar uit dat je De Sims 4 "hebt gekocht" met een betaald abonnement van EA Play (Pro) en dat is alleen beschikbaar voor PC, @rachelle1x.
Controleer of je nog steeds beschikt over een betaald abonnement voor EA Play (Pro).
Weet je zeker dat je De Sims 4 hebt gekocht?
Controleer of je met de juiste Origin / EA account bent aangemeld.
Probeer het spel eens te repareren, als je dar hierna nog niet hebt gedaan.

Groetjes.
Bericht 2 van 8 (289 Weergaven)

Re: Sims 4 start niet meer op

Community Manager (retired)

Hey @rachelle1x ,

 

Bedankt voor het berichtje. Heb je toevallig inderdaad EA Play aangeschaft zoals @RealSimmor0 aan gaf? Dit is een subscriptie die inderdaad alleen voor Windows is.

 

Mocht dit niet zo zijn kun je dan voor mij controleren of je toevallig op het juiste account zit en het spel ook bezit op dit account en het niet toevallig een trial/demo is?

 

- EA_Neil

Neil.png
Bericht 3 van 8 (277 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 start niet meer op

★ Novice
@RealSimmor0 Ik weet het zeker. Ik heb de factuur nog en het bestel nummer. En toen ik het kocht stond er dat het ook beschikbaar was voor mac. Nogmaals ik heb het gekocht en gespeeld. Vind het heel gek dat ik hem niet meer op kan starten
Bericht 4 van 8 (269 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Highlighted

Re: Sims 4 start niet meer op

★ Novice
@RealSimmor0 En ik heb ook geen abonnement trouwens. Was een 1malige betaling
Bericht 5 van 8 (267 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 start niet meer op

★ Novice
@EA_Neil Ja ik zit op het juiste account. Heb alles al geprobeerd wat ik kon ik had zelfs mijn mac over gezet naar windows maar zelfs dat lukte niet ik kan hem gewoon niet openen. Ik heb er geld voor betaald dus dan is het weggegooid zo
Bericht 6 van 8 (264 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 start niet meer op

Community Manager (retired)

@rachelle1x ,

 

Dat is inderdaad vervelend. Als dit een code was zou hij inderdaad voor zowel Mac als PC moeten werken. Het enige wat niet werkt voor Mac is het abonnement voor EA Play zoals hierboven vermeldt en de gratis trial/demo van het spel.

 

Helaas kunnen wij het account niet dubbel controleren via hier en mocht je op het juiste account zitten wil ik je vragen contact te zoeken met onze helpdesk via of chat of social media (Twitter/Facebook, je kunt ze een privé berichtje sturen zonder ze te volgen) zodat zij dit kunnen dubbel checken tezamen met jou door hun jouw product code te geven.

 

Helaas is de Nederlandstalige telefoonlijn op het moment niet beschikbaar. Twitter en Facebook kun je vinden via EAHelp. Zorg ervoor dat ze een vinkje hebben zodat je weet dat het het juiste account is.

 

Dit is hoe je een chat start:

 

  1. Ga naar https://bit.ly/EAChatSupport en selecteer de Engelse of Amerikaanse vlag
  2. Selecteer chat

- EA_Neil

Neil.png
Bericht 7 van 8 (258 Weergaven)

Re: Sims 4 start niet meer op

★★★★★ Expert
Als je De Sims 4 had gekocht via Origin, @rachelle1x, dan zou deze voor beide besturingssystemen moeten werken. In dat geval, contact opnemen met de heldpesk, via de Engelstalige chat, dat makkelijkste gaat.

Je hoeft De Sims 4 niet nog eens te kopen, dit zou niet mogelijk zijn en dan had je De Sims 4 nog niet gekocht met deze Origin / EA account.

Met de betaalde abonnementsdienst EA Play (Pro) krijg je toegang tot De Sims 4, omdat deze in hun aanbod zit, maar EA Play (Pro) is alleen beschikbaar voor PC (= Windows) en spelconsole, maar dat is apart.

Het overzetten zal niks uitmaken, aangezien de gekochte producten zijn gekoppeld aan jouw Origin / EA account.

Als je De Sims 4 niet had gekocht via Origin, zal je misschien beter contact opnemen met de ze winkel, wat ze kunnen betekenen voor jou.

Groetjes.
Bericht 8 van 8 (244 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help