Re: Sims 4 start niet en geeft foutmelding

door Trismagistos
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Sims 4 start niet en geeft foutmelding

[ Bewerkt ]
★ Novice

Hoi, allemaal

 

Sinds een paar maanden krijg ik iedere keer als ik de sims 4 wil opstarten de melding "De sims 4 legacy edition werkt niet meer"

iedere keer als ik wil spelen ga ik op zoek naar een mogelijke oplossing maar niks heeft gewerkt. Ik vermoed namelijk dat de minimale vereisten zijn veranderd of dat mijn pc echt te oud is. De oplossingen die ik heb geprobeerd 

- repareren via origin

- verwijderen via origin

- hard delete

- cache verwijderen

 

Ik heb een oude pc maar heb het wel een redelijke tijd kunnen spelen

- windows 7 32-bit

- ik gebruik de sims legacy edition

- andere games werken nog wel

 

Is er iemand die kan helpen of een idee heeft? (ook links naar engelse artikelen zijn welkom)

 

Als er verdere info nodig is zal ik dit erbij zetten

Bericht 1 van 4 (378 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Sims 4 start niet en geeft foutmelding

Champion

@MiniMinke Je geeft het zelf eigenlijk al aan dat je computer een oud beestje is. En ja, de systeemeisen voor De Sims 4 zijn weliswaar gewijzigd maar er is eigenlijk niets veranderd voor de Legacy Editie. Wat ik natuurlijk wel kan is op basis van jouw DxDiag.txt wat algemene uitspraken doen en ook een paar bijzonderheden vermelden.

 

Allereerst je systeem: Windows 7 wordt sinds januari 2020 niet meer ondersteund door Microsoft, dat houdt in dat je pc geen updates meer krijgt voor een veilig gebruik. Jouw computer is daardoor gevoeliger geworden voor allerlei kleinere en grotere mankementen. Ook eventuele aanvallen van buitenaf zullen daardoor eenvoudiger kunnen worden. Je hebt het dus nu al een jaar moeten doen zonder systeem updates.

 

In deze link staan de minimale systeemeisen om het basisspel van de Sims 4 Legacy Edition  te spelen. https://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/the-sims-4/12305 Als je dat vergelijkt met de gegevens in de DxDiag.txt dan kan je zien dat jouw computer maar ternauwernood voldeed aan de minimale systeemeisen. Vooral de grafische kaart is net een tandje beter. NVIDIA GeForce 6600 is gewenst als minimale eis en in jouw systeem zit een NVIDIA GeForce GT 620. De minimale hoeveelheid RAM is 2GB en de processor is minimaal een Core 2 Duo. Jouw systeem voldoet daar allemaal net aan. Met 2,6 GB. Onduidelijk is hoeveel uitbreidingspakketten je hebt of je ook nog andere programma's hebt draaien die iets afsnoepen van de 2GB  die je nodig hebt.  Ik weet dat Honden en Katten veel extra nodig heeft. 

 

Maar nu komt het in jouw DxDiag lees ik af dat van de 2626 MB beschikbare RAM er al 2455MB door andere processen wordt gebruikt. Al met al duidelijk te weinig om De Sims LE te kunnen spelen, laat staan te kunnen starten. Voor het starten van De Sims is vaak de maximale capaciteit in CPU en RAM nodig om de spelonderdelen en de uitbreidingspakketten te kunnen laden. 

 

Ik denk dat jouw pc dat na al die jaren niet meer trekt. 

 

De andere mogelijkheid is dat je recent een programma hebt geïnstalleerd dat nu een goede ontplooiing van De Sims LE in de weg zit.

 

Hopelijk heb je wat aan deze informatie. 

 

Hartelijke groet.

 

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


In thread bekijken

Bericht 4 van 4 (348 Weergaven)

Alle reacties

Re: Sims 4 start niet en geeft foutmelding

Champion

@MiniMinke  Vervelend dat het niet meer werkt. Je schrijft dat je zelf al een aantal oplossingen hebt gezocht en waarschijnlijk ook hebt uitgeprobeerd. Zou je ook kunnen aangeven welke oplossingen je zoal hebt geprobeerd? Heb je de Sims 4 al gerepareerd via Origin? En heb je de caches al geleegd? Als je gebruik maakt van aangepaste inhoud (custom content en modificaties) dan is het zeker met de Legacy Edition verstandig om deze te testen en desnoods te verwijderen. Veel makers van cc en modificaties houden geen rekening met de Legacy Edition spelers.

 

Heb je je antivirus programma's goed ingesteld? Als je gebruik maakt van Avast of AVG zorg er dan voor dat je De Sims LE toegang geeft tot de Firewall en de mappen en transacties aanmerkt als veilig voor de ransomware schilden. 

 

Als je een DxDiag.txt toevoegt aan je beantwoording dan kunnen we die bestuderen en mogelijk dat we daar nog informatie uithalen die voor een oplossing handig kunnen zijn. Hoe je zo'n DxDiag.txt bestand maakt, lees je hier: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/

 

Alvast bedankt. 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 2 van 4 (372 Weergaven)

Re: Sims 4 start niet en geeft foutmelding

★ Novice
@Trismagistos Het originele bericht is geupdated
Bericht 3 van 4 (358 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 start niet en geeft foutmelding

Champion

@MiniMinke Je geeft het zelf eigenlijk al aan dat je computer een oud beestje is. En ja, de systeemeisen voor De Sims 4 zijn weliswaar gewijzigd maar er is eigenlijk niets veranderd voor de Legacy Editie. Wat ik natuurlijk wel kan is op basis van jouw DxDiag.txt wat algemene uitspraken doen en ook een paar bijzonderheden vermelden.

 

Allereerst je systeem: Windows 7 wordt sinds januari 2020 niet meer ondersteund door Microsoft, dat houdt in dat je pc geen updates meer krijgt voor een veilig gebruik. Jouw computer is daardoor gevoeliger geworden voor allerlei kleinere en grotere mankementen. Ook eventuele aanvallen van buitenaf zullen daardoor eenvoudiger kunnen worden. Je hebt het dus nu al een jaar moeten doen zonder systeem updates.

 

In deze link staan de minimale systeemeisen om het basisspel van de Sims 4 Legacy Edition  te spelen. https://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/the-sims-4/12305 Als je dat vergelijkt met de gegevens in de DxDiag.txt dan kan je zien dat jouw computer maar ternauwernood voldeed aan de minimale systeemeisen. Vooral de grafische kaart is net een tandje beter. NVIDIA GeForce 6600 is gewenst als minimale eis en in jouw systeem zit een NVIDIA GeForce GT 620. De minimale hoeveelheid RAM is 2GB en de processor is minimaal een Core 2 Duo. Jouw systeem voldoet daar allemaal net aan. Met 2,6 GB. Onduidelijk is hoeveel uitbreidingspakketten je hebt of je ook nog andere programma's hebt draaien die iets afsnoepen van de 2GB  die je nodig hebt.  Ik weet dat Honden en Katten veel extra nodig heeft. 

 

Maar nu komt het in jouw DxDiag lees ik af dat van de 2626 MB beschikbare RAM er al 2455MB door andere processen wordt gebruikt. Al met al duidelijk te weinig om De Sims LE te kunnen spelen, laat staan te kunnen starten. Voor het starten van De Sims is vaak de maximale capaciteit in CPU en RAM nodig om de spelonderdelen en de uitbreidingspakketten te kunnen laden. 

 

Ik denk dat jouw pc dat na al die jaren niet meer trekt. 

 

De andere mogelijkheid is dat je recent een programma hebt geïnstalleerd dat nu een goede ontplooiing van De Sims LE in de weg zit.

 

Hopelijk heb je wat aan deze informatie. 

 

Hartelijke groet.

 

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 4 van 4 (349 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help