Re: Sims 4 spel loopt vast, maar het beeld gaat door

door kaeeltje
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Sims 4 spel loopt vast, maar het beeld gaat door

★★★ Newbie

Hallo!

 

Ik heb de laatste paar weken meegemaakt dat mijn spel vast loopt (de tijd blijft stil staan, en dit gebeurd als mijn sims slapen tussen 11u en 4u, de afgelopen keren), maar het beeld blijft gewoon door gaan. Er is dan ook geen optie op een andere actie uit te voeren ondanks dat mijn muis over het scherm blijft gaan, daarnaast kan ik de tijd ook niet slomer/sneller laten gaan of stil laten zetten. Ik ga vandaag checken of dit eventueel door een CC zou kunnen komen, maar wilde alsnog mijn situatie ook hier neerzetten, mochten meer mensen hier last van hebben gehad.

 

Hoop snel wat te horen,

 

Met vriendelijke groet!

Bericht 1 van 6 (654 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 spel loopt vast, maar het beeld gaat door

Champion
@kaeeltje Ik denk dat de situatie die je beschrijft zeker te maken heeft met de aangepaste inhoud (cc en/of modificaties) die je gebruikt.
Je kan je spel het beste eens testen zonder. (doe dat in de spelopties) Verwijder dan ook het bestand 'localthumbcache.package' uit de map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4. Hierin blijven namelijk ook de resten van je spelinstellingen staan en dus ook die van cc en mods.

Als je het spel opnieuw start dan wordt er vanzelf een nieuw 'schoon' 'localthumbcache.package' bestand aangemaakt.

Als blijkt dat je zonder cc en mods deze vastlopers niet hebt zal je ze toch allemaal even moeten testen. Als je veel cc hebt, maak dan gebruik van de 50% methode (50/50) Hier kan je lezen hoe je dat kan doen: https://forums.thesims.com/nl_NL/discussion/comment/12393993/#Comment_12393993 SimLibby heeft deze pagina ooit gemaakt toen ze moderator was van het Nederlandse Sims Forum.
Als je nog hulp nodig hebt, laat het even weten.

Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 2 van 6 (622 Weergaven)

Re: Sims 4 spel loopt vast, maar het beeld gaat door

[ Bewerkt ]
★★★ Newbie

Ik ga het uitproberen! Thanks Standard smile  Ik had een uur geleden oid ook al alle laatst gedownloade cc van de laatste drie maanden eruit gehaald, maar had nog steeds hetzelfde probleem dus hopen dat het nu wel lukt! Ik heb blijkbaar 16000 stuks cc dus dat word wel even bezig zijn denk!

Bericht 3 van 6 (619 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 spel loopt vast, maar het beeld gaat door

[ Bewerkt ]
Champion

@kaeeltje 16.000 stuks cc is ongelofelijk veel. Dat zal ook wel heel veel van je computer vergen. De vraag is of je die allemaal tegelijkertijd in een spel gebruikt. Ik maak zelf nauwelijks gebruik van extra custom content maar wel van een aantal modificaties. Een aantal daarvan zijn workarounds voor glitches en bugs die in het spel ontstaan na updates. Zoals de laatste keer met de vadertje-winter bug. Gelukkig was die snel verholpen. 

Misschien toch een tip van mijn kant voordat je alles terugplaatst. Selecteer vooral de custom content die je werkelijk gebruikt of echt waardevol vindt. Dat zullen er zeker geen 16.000 zijn. Stop de rest in een reserve map ergens in de buurt van de map Electronic Arts, zodat je ze altijd bij de hand hebt als je er toch weer een paar wilt toepassen.

 

Veel succes met testen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 4 van 6 (594 Weergaven)

Re: Sims 4 spel loopt vast, maar het beeld gaat door

★★★ Newbie

Dat zijn er zeker veel haha, verlies het soms een beetje uit het oog. Ben zeker van plan om dat een keer uit te pluizen. Heb echter geen probleem qua CC combinaties gevonden als ik het telkens ging proberen, en zelfs bij mijn oude safe files heb ik geen problemen. Dus het zit denk in de safe file waar ik tegenwoordig mee speelde. Heb dus alles wat belangrijk was (vooral plots) opgeslagen en ga wel een nieuwe safe file beginnen.

Bericht 5 van 6 (587 Weergaven)

Re: Sims 4 spel loopt vast, maar het beeld gaat door

★★★★★ Expert
Was het inmiddels nog gelukt, @kaeeltje?
De aangepaste inhoud staat bekend om problemen te geven en door de basisstappen te doen, zal het worden opgelost. Ook worden zij mee opgeslagen in je spelvoortgang, dus probeer het eens met een nieuwe gemaakte Sim / huishouden.
Je zal alle overige en geopende software eens volledig moeten afsluiten, omdat deze waarschijnlijk de goede werking van De Sims 4 als de Origin cliënt kunnen tegenwerken en zo worden meer hard nodige systeembronnen vrijgemaakt.

Systeemeisen voor De Sims 4 (basisspel, normale versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements


Groetjes.
Bericht 6 van 6 (455 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help