Sims 4 repareren lukt niet

door Romyvdstokx
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Sims 4 repareren lukt niet

★ Novice

Hoi hoi,

 

Sinds een week valt mijn sims 4 random in het spel ineens helemaal uit zonder foutmelding aan te geven. Na een aantal keer was ik er wel klaar mee en wilde ik het probleem oplossen. Ik heb geprobeerd om het spel te repareren. Dit is helaas niet gelukt. Het repareren duurt uren en als het repareren bijna klaar is krijg ik de melding dat er een ernstige fout is gedetecteerd en moet origin worden afgesloten. Daarna heb ik de cache verwijderd en origin opnieuw gedownload maar nu sluit origin tijdens het repareren ineens af.

 

Is er iemand die tips heeft? Hiervoor heb ik nooit problemen gehad met de sims 4 en verliep alles prima.

Bericht 1 van 6 (840 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 repareren lukt niet

Champion

@Romyvdstokx Om je beter te kunnen helpen, zouden we graag wat meer gegevens over jouw computer willen weten. Speel je met een Windows, Mac of console en zo ja kan je ook wat meer specificaties van je computer geven? Als je met een Windows pc speelt kan een DxDiag.txt al heel veel informatie bevatten over de eventuele fouten die optreden. Hier lees je hoe je zo'n bestand kan maken: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/ 

 

Je geeft aan dat je Origin opnieuw hebt gedownload. Meestal heb je dan ook gelijk de nieuwste versie. Heb je dan alle het basis spel en alle Sims 4 uitbreidingen helemaal kunnen downloaden of leverde dat ook al problemen op? 

 

Misschien kan je een aantal registerfouten eerst wegwerken door bijvoorbeeld een gratis Crap Cleaner te downloaden, te installeren en te laten uitvoeren. Maar er zijn natuurlijk ook andere applicaties die hetzelfde werk doen. Zodra we meer informatie hebben, kunnen we gerichtere adviezen geven.

 

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 2 van 6 (832 Weergaven)

Re: Sims 4 repareren lukt niet

★★★★★ Expert
Heb je dit alleen bij De Sims 4, @Romyvdstokx? Of ook bij andere spellen en programma's?

Zorg dat je de basisstappen eens volledig doet. De Sims 4 ontdoen van alle aangepaste inhoud (zogenoemde "modificaties").
De map van De Sims 4 in je "Documenten\Electronic Arts\" hernoemen.
Vervolgens de cache van de Origin cliënt leegmaken. Dat doe je zo: https://help.ea.com/nl-nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Daarna De Sims 4 via de Origin cliënt gaan repareren en bijwerken.
Je dient De Sims 4 hierna schoon te starten. Een spel van Origin start je eigenlijk alleen nog maar via de Origin cliënt.
Aansluitend ga je met een nieuw gemaakte of standaard gekozen Sim / huishouden testen of het probleem is verholpen.

Waarschijnlijk heb je bepaalde software draaien, die verhinderd dat de Origin cliënt als De Sims 4 wel juist kunnen werken. Deze dien je eens volledig af te sluiten. Inclusief je beveiligingssoftware.
Bij voorkeur dien je een bekabelde internetverbinding te gebruiken.
Verlaag de instellingen van de "Gebruikersaccountbeheer" en de Origin cliënt als een Administrator starten.

Hierbij kan een schone start van Windows helpen, zie deze instructies daarover: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135

Controleer of je computer wel voldoet aan de gevraagde systeemeisen van De Sims 4 (basisspel, normale versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
Voor het gebruik van aanvullende inhoud dient jouw computer ook aan hun aparte, gevraagde systeemeisen te voldoen, als beter ook de aanbevolen systeemeisen van het basisspel.

De laatste versie van de Origin cliënt kan je hier downloaden: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download
Zorg dat je alle huidige versies hebt verwijderd, inclusief de "technische previews" (ook wel bekend als bèta versie).

Mogelijk dienen de stuurprogramma's van jouw computer ook nog worden bijgewerkt. Start dan met de stuurprogramma's van je videokaart. Nadat een installatie van een stuurprogramma voltooid is, kan je beter de computer opnieuw starten.
De alle (nog) beschikbare updates voor Windows bij de Windows Update gaan downloaden en installeren. Inclusief de optionele updates. Aansluitend zal je de computer opnieuw moeten opstarten en deze stappen nog een aantal keren moeten herhalen.

Verlaag de grafische opties bij de spelopties binnen De Sims 4. De laptopmodus uitproberen.
De beeldschermresolutie verlagen naar 1024×768.
Tevens kan je de "Origin In-game" en "FPS-teller" uitschakelen.
Overige en onnodige apparaten losmaken en uitzetten. Je dient maar 1 beeldscherm met toetsenbord en muis te gebruiken, allen dienen bekabeld aangesloten zijn. Luidsprekers zijn niet benodigd voor te testen.
Kan je De Sims 4 in de venstermodus starten?
Schone installatie van de (videokaart) stuurprogramma's gaan doen.
Als je soms de hardware van je computer hebt overgeklokt, dan zal je de standaardwaarden van hun fabrikant weer terug moeten zetten.


Mocht je nog steeds problemen hebben, dan graag je DxDiag informatie bij je reactie vermelden, opgeslagen in een tekstbestand: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/

Groetjes.
Bericht 3 van 6 (823 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 repareren lukt niet

★ Novice

Ik heb de opties geprobeerd. 
Ik kreeg tijdens het repareren de fouten: 327682:0 en 327682:12. Daar stond bij vermeld wat ik moest doen om dit op te lossen. Ik heb de Sims 4 en Origin helemaal van de Windows laptop verwijderd en opnieuw gedownload. Daarna kon ik de Sims 4 weer openen, maar na 40 minuten valt het spel nog steeds uit. Ik heb de Sims 4 en best veel uitbreidingen. Verder speel ik geen andere spellen.

Bericht 4 van 6 (789 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 repareren lukt niet

★★★★★ Expert
Hallo @Romyvdstokx,

Deze foutmeldingen hebben te maken met locaties die niet toegankelijk zijn. Met name het ontbreken van de juiste rechten en/of dat je bepaalde software nog hebt openstaan, zullen de boosdoeners hier zijn.

Had je ook de andere genoemde stappen gedaan?
De stuurprogramma's van je computer bijwerken. Zoeken naar updates voor Windows? Overige, nog openstaande software volledig af te sluiten?
Ook de beeldschermresolutie nar 1024×768 verlagen. De venstermodus uitproberen. Grafische instellingen bij de spelopties binnen De Sims 4 wijzigen en verlagen waar dat nodig is. Ook kan je hier de laptopmodus vinden om die eens te gaan proberen.


Wat gebeurd als je alleen het basisspel installeert?

Beschikt je computer nog over een andere videokaart, dan de basis ingebouwde "videokaart" van Intel? Diens stuurprogramma kom uit begin 2020.


Zou je op deze website de test kunnen doen?: https://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/the-sims-4/12305 Vervolgens dien je het testresultaat hier te vermelden, je kan schermafdrukken ervan maken, deze opslaan als een afbeeldingsbestandstype, die je weer als bijlagen bij de reactie toevoegt.
Klik op de blauwe knop "Can you run it?", om het hulpprogramma te downloaden. Zie ook de hier vermelde instructies. Nadat het hulpprogramma is gedownload, ga je deze opzoeken en start je het.
Dan zal het hulpprogramma de benodigde gegevens verzamelen. De webpagina zal vernieuwd worden, het testresultaat en de gegevens over je computer worden hier vermeld. Alles bij elkaar zou onder 1 minuut zijn gedaan.
Zie je groene vinkjes dan is dit onderdeel geslaagd voor de test. Zie je rode cirkels met een schuine streep erdoorheen, dan is onderdeel helaas gefaald voor de test.
Indien je computer voldoet aan de minimale systeemeisen, zou dit beteken dat je De Sims 4 op de laagste instellingen kan spelen. Maar aanvullende inhoud zal waarschijnlijk problemen veroorzaken.

Tevens bestaat er nog "De Sims 4 Legacy Editie", waarmee je misschien De Sims 4 kan spelen. Deze heeft wel een aantal beperkingen, zoals geen ondersteuning bieden voor de online functies en aanvullende inhoud die vanaf 2020 worden uitgebracht.


Groetjes.
Bericht 5 van 6 (779 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 repareren lukt niet

Champion

@Romyvdstokx Ik heb eens goed gekeken naar de DxDiag.txt die je hebt bijgevoegd en heb eigenlijk niet zulk goed nieuws voor je!

Jouw Acer laptop voldoet maar net aan de minimale systeemeisen voor de Sims 4. Hier kan je lezen wat de minimale en de aanbevolen systeemeisen zijn: https://help.ea.com/nl-nl/help/the-sims/the-sims-4/the-sims-4-system-requirements/

 

De processor voldoet redelijk maar is zeker niet de krachtigste. De N5000 Silver is vergelijkbaar met een intel i3. Je kan daarmee net het basisspel spelen in laptopmodus. Dan is het ook belangrijk om voldoende RAM geheugen te hebben. Jouw Laptop heeft weliswaar 4GB en dat zou genoeg zijn voor het basisspel (minimale systeemeisen) maar een deel van het RAM geheugen wordt ook gebruikt voor andere programma's. Ook de Intel UHD 605 grafische kaart is maar net voldoende voor het basisspel.  

 

Je meldt dat je best wel veel uitbreidingen hebt en ik heb gezien dat je de laatste update ook hebt geïnstalleerd. Namelijk versie: 1.70.84.1020. Alle uitbreidingen maar ook alle patchupdates bij elkaar vragen eigenlijk veel meer van jouw laptop dan alleen maar de minimale systeemeisen. 

 

Om de Sims echt goed te kunnen spelen zal je toch moeten kijken naar de aanbevolen systeemeisen. Zeker als je veel uitbreidingen en patchupdates hebt. Dan moet je toch echt op zoek naar een laptop die wat krachtiger is: Bijvoorbeeld: een Intel Core i5 processor of sneller of een AMD Athlon X4. Ook je videokaart zal dan wat meer vermogen moeten leveren en een eigen geheugen hebben. Het begint dan met een NVIDIA GTX 650 of beter. 

 

Ook als je De Sims 4 op de laagste instellingen speelt, verg je erg veel van je laptop. Als je dat dan ook nog iedere dag doet, loop je kans dat er onderdelen stuk gaan. Ik vind het dan ook een hele prestatie dat jouw laptop het nog 40 minuten vol houdt.

 

Ik begrijp dat dit niet zo'n leuk bericht is en raad je wel an om eens te gaan speren voor een iets sterkere laptop.

 

Hoe dan ook wens ik je wel veel speel plezier. 😉

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 6 (765 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help