Re: Sims 4 geheugen

door EA_Jason
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Sims 4 geheugen

★ Novice

Ik speel de sims 4 op een oudere laptop, maar deed het altijd goed. Nu krijg ik de laatste tijd vaak de melding dat Windows te weinig geheugen heeft en dat het spel moet worden afgesloten. Super vervelend als je lekker aan het spelen bent! Je kan na die melding nog wel spelen, maar hij sluit uiteindelijk automatisch af. Weet iemand waar dit aan ligt want mijn C schijf heeft nog super veel ruimte over en daar wordt de sims 4 op opgeslagen.

Bericht 1 van 8 (1.191 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 geheugen

★★★★★ Expert
Daarmee wordt het werkgeheugen ("RAM") mee bedoeld, @Noukie12.

Controleer of deze laptop wel voldoet aan de gevraagde systeemeisen om De Sims 4 te kunnen draaien: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
Voor het basisspel is 4GB vereist. Daarbij komt nog Windows en achtergrondprogramma's bij, dus het dubbele is beter. Heb je uitbreidingen / aanvullingen of zou je die willen gaan spelen, dan zul je aan 4 GB te weinig hebben.

Plaats je DxDiag informatie (opgeslagen in een tekstbestand, toevoegen als een bijlage) bij je reactie: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/

Grafische instellingen in het spel verlagen. Beeldschermresolutie naar 1024×768 zetten.

Overige en onnodige openstaande software helemaal afsluiten, zo worden meer systeembronnen vrijgemaakt.

Waarschijnlijk dienen de stuurprogramma's van je laptop eerst nog worden bijgewerkt. Herstart de laptop nadat deze installaties klaar zijn.

Download en installeer alle nog beschikbare updates voor Windows 10, inclusief de optionele updates: https://support.microsoft.com/nl-be/help/4027667/windows-update-windows-10
Herstart de laptop nadat deze installaties klaar zijn.
Mogelijk dienen deze stappen herhaald te worden.

Uitzoeken of er meer werkgeheugen ("RAM") kan geplaatst worden in de laptop. Zie hiervoor de (online) documentatie of contact opnemen met de fabrikant.


Laat je nog weten of het hiermee is gelukt?

Groetjes.
Bericht 2 van 8 (1.173 Weergaven)

Re: Sims 4 geheugen

EA SPORTS FC Team

Weer een perfect antwoord van @RealSimmor0, goed bezig!

Jason.png
Bericht 3 van 8 (1.167 Weergaven)

Re: Sims 4 geheugen

★ Novice

Hallo, wat fijn dat je antwoord. Ik heb het nagekeken en heb helaas maar 4GB RAM geheugen en de processor die nodig is heb ik helaas ook niet. Ik heb al iets van 6 uitbreidingen, dus dan gaat dit niet werken denk ik. Wat zou ik kunnen doen om het goed te krijgen? Het is een oudere laptop is dat het dan nog waard om er iets aan te doen?

 

Groetjes

Bericht 4 van 8 (1.135 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 geheugen

★★★★★ Expert
Deze laptop voldoet niet aan de minimale systeemeisen om het basisspel van de Sims 4 te kunnen draaien, @Noukie12.

Om uitbreidingen / aanvullingen te kunnen gebruiken kan je beter de aanbevolen systeemeisen nemen met die van de betreffende uitbreiding / aanvulling.

De laptop beschik over een Intel® Celeron® N2840 processor met een kloksnelheid van 2.16 GHz. Dit is een budget / instap processor en goed voor lichte kantoor, studie of school werkzaamheden. Niet geschikt eigenlijk om er mee spellen te gaan spelen. Een Intel® i3 processor is eigenlijk ook al verouderd en te licht.
De "videokaart" is een Intel® HD Graphics (zonder model/type) met 32 MB basis videogeheugen. De rest wordt weer van je werkgeheugen afgenomen. Er is 128 MB basisvideogeheugen vereist. Ook deze "videokaart" is goed voor lichte kantoor, studie of school werkzaamheden. Het stuurprogramma van je videokaart is al 5 jaren oud trouwens.
Ook beschik je slechts over 4 GB werkgeheugen. Dit mag gerust het dubbele hoeveelheid zijn. Naast Windows, de achtergrondprogramma's die je hebt draaien dient De Sims en de gewenste uitbreidingen beetje soepel te kunnen draaien om toch van het spel te gaan genieten.
Daarnaast is Windows 8.1 niet zo vriendelijk. Aangezien Microsoft in januari de ondersteuning had beëindigd voor Windows 7, zal je uit komen op een schone installatie van Windows 10.

Je kan de test doen op deze website: https://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/the-sims-4/12305
Dan zul je zien dat er een rode cirkel met een schuine rode streep er door heen staat bij de velden van de processor en de videokaart.

Je werkgeheugen uitbreidingen heeft weinig zin, als dit mogelijk zou zijn. Laptops hebben vaak beperkte uitbreiding mogelijkheden en deze is dat de kosten als de moeite niet waard. Zeker met een HP laptop kan dit meer ergernissen geven dan vooruitgang. Ook zijn computers van HP veel langzamer.

Wil je graag De Sims 4 kunnen spelen dan zul je moeten gaan denken over de aanschaf van een nieuw computer.
Je dient wel rekening mee te houden, dat laptop hardware minder presteert dan die van een desktop PC. Je bent vaak duurder uit en toch heb je minder prestaties.
Als je alleen De Sims 4 wilt spelen, dan hoef je echt geen zware "gaming notebook" te kopen. Videokaarten in laptops / notebooks zijn ook nog eens minder dan de variant voor desktop PC's. Vaak aangeduid met een "M" achter het type/model.
Het ligt er aan hoeveel je wilt uitgeven aan de nieuwe computer. Bij de aanbevolen systeemeisen wordt een Intel® Core i5 processor genoemd. Neem zeker eentje met een kloksnelheid van 2.5 Ghz of hoger.
De 8 GB werkgeheugen ("RAM") is voldoende. Videokaarten van NVidia of ATI / AMD zullen vaak beter presteren dan de basis "videokaart" van Intel.
Nagaan dat er een harde schijf inzit die voldoet aan je wensen, met voldoende ruimte voor Windows 10, stuurprogramma's en updates; De Sims 4, de uitbreidingen en aanvullingen; andere software die je gebruikt, als in de nabije toekomst je misschien wilt gaan installeren. Er bestaat een SSD harde schijf, daarmee zal de computer sneller opstarten, is wel wat duurder en heeft lagere capaciteit dan de normale harde schijven. Meestal zal je ook een keuze hebben in combinaties van beide soorten. Normale harde schijven kunnen slechter tegen stoten / schokken / trillingen, dus optillen en (harder) neerzetten wordt afgeraden zolang het apparaat aanstaat.


Hopelijk heb je iets aan deze informatie.

Groetjes.
Bericht 5 van 8 (1.114 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 geheugen

★ Novice

Bedankt voor deze informatie. Ik ga morgen zoeken naar een refurbished laptop voor een redelijke prijs, maar wel met alle eisen. Ik heb er al een aantal gezien maar is die kloksnelheid erg belangrijk ? Wat veranderd dit als deze hoger is. En die video kaart zit bijna overal Intel HD graphics in , is die goed genoeg? En wat maakt het anders als ik wel deze videokaart neem?

 

graag hoor ik het nog !

Bericht 6 van 8 (1.098 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 geheugen

★★★★★ Expert
Hallo @Noukie12,

Meestal zal je dan te maken hebben met tweedehands laptops die worden gebruikt voor onder andere studie / school of kantoor werkzaamheden. Prijs tot 400 Euro. Met Beeldschermgrootte tussen de 11 en 15 inch. Dit maakt ze kleiner en dus ook makkelijker om veel mee te nemen. Verder is het mogelijk dat deze een oude Windows versie bevatten of daarop werd Windows 10 geïnstalleerd, terwijl dat niet hun oorspronkelijke Windows versie was.

De videokaarten van Intel® zijn basis / instap videokaarten en goed voor het lichter werk, zoals genoemd. Die moeten beschikken over 128 MB basisvideogeheugen. de rest wordt "geleend" van je werkgeheugen ("RAM"), dit maakt het goedkoper.
Je dient dan minimaal een processorklok snelheid van 2 GHz te hebben. Onder die halve GHz, zit je net boven de drempel. Natuurlijk mag meer hebben, een 3 of 4 GHz is dan ook weer beter.
De betere videokaarten van NVidia als ATI / AMD beschikken over hun eigen videogeheugen.

Je zal jouw budget toch gaan verhogen, een nieuwe kopen. Of overgaan naar een desktop PC, die je makkelijker kan uitbreiden. Ook vervanging van losse hardware is sneller gedaan, dan in een laptop die je vaal helemaal uit elkaar moet halen.
De laptop hardware presteert in algemeen minder dan die van een desktop PC, je komt veel duurder uit, terwijl er minder inzit voor hetzelfde soort.


Groetjes.
Bericht 7 van 8 (1.082 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 geheugen

EA SPORTS FC Team

Er zijn ook een paar websites waarop je dit controleren @Noukie12.

 

Hopelijk helpt dit met het controleren of jouw laptop geschikt is of met het zoeken naar een nieuwe laptop Standard smile

Jason.png
Bericht 8 van 8 (1.047 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help