Sims 4 freezes Mac na update deze week (januari 2021)

door GuyMacPS3
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Sims 4 freezes Mac na update deze week (januari 2021)

★★★★ Novice

Sinds de laatste update van deze week loopt de Mac vast. 

Ik heb al geprobeerd het spel te repareren via Origin.

 

last exception log

 

<?xml version="1.0" ?><root>
<report><version>2</version><sessionid>5ff53644f0a29d076009c89a</sessionid><type>desync</type><sku>ea.maxis.sims4.15.mac</sku><createtime>2021-01-21 20:38:38</createtime><buildsignature>Local.Unknown.Unknown.1.70.84.1220-1.200.000.485.Release</buildsignature><categoryid>(AS)olympus.controls::GUIComponent</categoryid><desyncid>5ff53644f0a29d076009c89a</desyncid><systemconfig/><screenshot/><desyncdata>TypeError: Error #1009: Cannot access a property or method of a null object reference.&#13;&#10; at olympus.controls::GUIComponent/AnimateIn()&#13;&#10; at olympus.layout::GridLayout/OnNextTick()&#13;&#10; at olympus.core::TickerObject/Update()&#13;&#10; at olympus.core::Ticker/OnEnterFrame()&#13;&#10;rtim=758455&#13;&#10;ClientInfo isn't here</desyncdata></report>
</root>
Bericht 1 van 6 (368 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Sims 4 freezes Mac na update deze week (januari 2021)

Champion

@GuyMacPS3  Waarschijnlijk komt het vastlopen niet alleen door de update maar, heeft er wel toe bijgedragen. Op de Engelstalige forum pagina wordt is er door onder anderen Bluebellflora, een van de Hero's op het forum, een workaround voorgesteld. Schakel daarvoor de verticale synchronisatie in!. Die kan je vinden in de spelopties via het startmenu, Kijk bij beeld en vink bovenin recht de optie voor vertikale synchronisatie aan. Start je spel daarna opnieuw op. Als het goed is, zal je geen last meer hebben van vastlopen. Meer informatie kan je ook vinden in deze link: https://answers.ea.com/t5/Technical-Issues-Mac/-WORKAROUND-game-Mac-freezes-on-Mac-with-M1-chip/m-p/... Die is wel in het Engels dus als je hulp nodig hebt met een vertaling van een onderdeel dan kan je ook die hulp vragen.

 

Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


In thread bekijken

Bericht 3 van 6 (337 Weergaven)

Alle reacties

Re: Sims 4 freezes Mac na update deze week (januari 2021)

★★★★★ Expert
Hallo @GuyMacPS3,

Zorg dat je de basisstappen hebt gedaan, je platform voldoet aan de gestelde systeemeisen van De Sims 4, onnodige openstaande software is afgesloten en je platform is bijgewerkt.
Niet beschikken van de juiste rechten als niet bereikbare locaties kunnen ook een redenen zijn.
Je zal alle aangepaste inhoud (zo genoemde "modificaties") moeten verwijderen. Vervolgens De Sims 4 map hernoemd (staat in je "Documenten\Electronic Arts\"), de cache van de Origin cliënt leegmaken, hierna De Sims 4 via de Origin cliënt gaan repareren en bijwerken.

Verwijder alle bestaande versies van de Origin cliënt. Het gebruik van een bèta versie (zogenoemde "technische previews") betekent dat je niet over laatste versie bevat. Download en installeer de laatste versie van de Origin cliënt hier: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download

Dit soort gegevens kunnen lang uitvallen en kan je beter bewaren in een tekstbestand, die je dan als een bijlage toevoegt bij de reactie.

Systeemeisen voor De Sims 4 (basisspel, normale versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
Om aanvullende inhoud te kunnen gebruiken, dient ook jouw platform te voldoen aan hun gestelde systeemeisen, net als de aanbevolen systeemeisen van het basisspel.


Groetjes.
Bericht 2 van 6 (356 Weergaven)

Re: Sims 4 freezes Mac na update deze week (januari 2021)

Champion

@GuyMacPS3  Waarschijnlijk komt het vastlopen niet alleen door de update maar, heeft er wel toe bijgedragen. Op de Engelstalige forum pagina wordt is er door onder anderen Bluebellflora, een van de Hero's op het forum, een workaround voorgesteld. Schakel daarvoor de verticale synchronisatie in!. Die kan je vinden in de spelopties via het startmenu, Kijk bij beeld en vink bovenin recht de optie voor vertikale synchronisatie aan. Start je spel daarna opnieuw op. Als het goed is, zal je geen last meer hebben van vastlopen. Meer informatie kan je ook vinden in deze link: https://answers.ea.com/t5/Technical-Issues-Mac/-WORKAROUND-game-Mac-freezes-on-Mac-with-M1-chip/m-p/... Die is wel in het Engels dus als je hulp nodig hebt met een vertaling van een onderdeel dan kan je ook die hulp vragen.

 

Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 3 van 6 (338 Weergaven)

Re: Sims 4 freezes Mac na update deze week (januari 2021)

★★★★ Novice
Spoiler
Ok bedankt 
ik test de oplossing uit
so far so good 😀
Bericht 4 van 6 (334 Weergaven)

Re: Sims 4 freezes Mac na update deze week (januari 2021)

★★★★ Novice
@RealSimmor0 Dat had ik inderdaad al gedaan
Toch bedankt voor de hulp 😉
Bericht 5 van 6 (330 Weergaven)

Re: Sims 4 freezes Mac na update deze week (januari 2021)

Community Manager (retired)

Ik geef deze discussie een bump in verband met de samenvoeging van de forums om hem zo weer op de voorpagina te zetten.

 

- EA_Neil

Neil.png
Bericht 6 van 6 (255 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help