Re: Sim4 Start niet, geen mods, of savegames etc

door Tweetynl1969
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Sim4 Start niet, geen mods, of savegames etc

★★ Novice

hallo 

 

Ik heb Sim4 opnieuw geïnstalleerd, allen basis nog zonder uitbreiding ,nadat ik windows 10 opnieuw had geïnstalleerd

Nog geen save games, of andere mods

 

Toch start hij niet door, laat geen scherm van Sims zien  zien ondanks Orgin tool aan geeft dat ik aan spelen zou zijn 

 

Bij gesloten laatse DX Diag

 

Bericht 1 van 11 (401 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Sim4 Start niet, geen mods, of savegames etc

★★ Novice

Hallo

 

Ik heb nog eens gecontrolleerd en op sophos staat idd een melding ;

 

Sims 4 - This issue will be fixed by mid 2021 

When launching Sims 4 through origin the game crashes. This can be resolved by adding a local exclusion for the path of the game executable (typically c:\program files (x86)\Origin Games\The Sims 4\Game\Bin\TS4_x64.exe) OR by toggling off 'Prevent code cave utilization' under the advanced settings for exploit mitigation (this last option is the least recommended, as it will leave the computer vulnerable to code cave attacks). 

 

dit heb ik gedaan , en heeft gewerkt

Door de file aan de locale exclusion toe te voegen 

 

Bedankt voor de moeite

Gr John

 

In thread bekijken

Bericht 8 van 11 (329 Weergaven)

Alle reacties

Re: Sim4 Start niet, geen mods, of savegames etc

★★★★★ Expert
Zie je nog een (fout)melding, dan hiervan een schermafdruk maken, opslaan als een afbeeldingsbestandstype en als een bijlage toevoegen bij je reactie, @Tweetynl1969.

De systeemeisen voor De Sims 4 (basisspel, normale (64-bits versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements

Start De Sims 4 via de Origin cliënt.

Je dient alle overige, niet benodigde software, die je hebt draaien volledig afsluiten of verwijderen anders.

Zorg ervoor dat je de basisstappen hebt gedaan.

Nagaan of de stuurprogramma's van je computer zijn bijgewerkt.
Download en installeer alle nog beschikbare updates voor Windows.
Overige, niet benodigde apparaten zul je moeten uitschakelen en ontkoppelen.

Groetjes.
Bericht 2 van 11 (401 Weergaven)

Re: Sim4 Start niet, geen mods, of savegames etc

Community Manager (retired)
Hey @Tweetynl1969,

De Desktop lijkt goed genoeg te zijn voor het spel dus daar lijkt het probleem niet te liggen. Kun je ons laten of het voorheen wel werkte en of je toevallig enige anti-virus programma's draait?

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 3 van 11 (383 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sim4 Start niet, geen mods, of savegames etc

★★ Novice

Ja ik hen sophos werken , maar die stond er voorheen ook al op en was Sims geen probleem. 

 

Als ik via organisatie sims start lijkt of die overgaat maat blijft toch in orgin.

 

Ook met uitgeschakelde sophos zelfe issues

 

Gr john

Bericht 4 van 11 (379 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sim4 Start niet, geen mods, of savegames etc

[ Bewerkt ]
Champion

@Tweetynl1969 Sophos en De sims 4 werken heel slecht samen. Als je op zoek bent naar een gratis antivirusprogramma dat wel redelijk goed samenwerkt met De Sims 4 dan kan ik Avast en AVG aanraden. Het advies wat wel vaker door Simspelers, Champions en Hero's wordt gegeven is om Sophos te deinstalleren via de standaard methode die Window 10 daar voor heeft. Dus verwijderen via de apps en onderdelen van het instellingen menu van Windows. Google dan even welk anti virus programma je het liefst gebruikt. Download en installeer dat. Hopelijk dat daarna de problemen ook oplossen.

 

Veel wijsheid bij je beslissing gewenst.

 

Hartelijke groet.

 

Edit

 

In jouw DxDiag.txt zie ik ook nog onderdelen van Steam staan. Kan het zijn dat er nog onderdelen van Steam draaien terwijl je via Origin De Sims 4 probeert te starten? 

Ik zie bij de diagnose dat: eso64.exe en witcher3.exe een aantal keer voor problemen zorgen. 

Als je De Sims 4 eerder ook via Steam hebt aangeschaft of gestart dan zou je ook op hun pagina om hulp kunnen vragen. 

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 5 van 11 (372 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sim4 Start niet, geen mods, of savegames etc

★★ Novice

hallo

 

Ik heb alle delen van Sims allemaal gekocht via Orgin, maar om het een en ander uit te sluiten zal.ik sims ook op mijn laptop zetten als uitzondering aangezien ik hier eingelijk geen games op wil hebben

 

De problemen van eso en Wijchen zijn volgens mijn relateren aan het spontaan opnieuw starten doordat er een issue was met powerflow naar de graphic card, maar die starten gewoon alleen mid game was er een probleem. Waardoor deze eruit klapte

 

Maar Sims zie ik nergens überhaupt starten

 

 

 

 

Bericht 6 van 11 (361 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sim4 Start niet, geen mods, of savegames etc

Community Manager (retired)
Hey @Tweetynl1969,

Wat gebeurt er als je zowel Origin als De Sims 4 als uitzondering toevoegt aan Sophos? Sophos lijkt helaas, sinds eind vorig jaar, wat probleempjes te geven bij het opstarten dus mogelijk had je deze problemen hiervoor inderdaad niet.

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 7 van 11 (357 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sim4 Start niet, geen mods, of savegames etc

★★ Novice

Hallo

 

Ik heb nog eens gecontrolleerd en op sophos staat idd een melding ;

 

Sims 4 - This issue will be fixed by mid 2021 

When launching Sims 4 through origin the game crashes. This can be resolved by adding a local exclusion for the path of the game executable (typically c:\program files (x86)\Origin Games\The Sims 4\Game\Bin\TS4_x64.exe) OR by toggling off 'Prevent code cave utilization' under the advanced settings for exploit mitigation (this last option is the least recommended, as it will leave the computer vulnerable to code cave attacks). 

 

dit heb ik gedaan , en heeft gewerkt

Door de file aan de locale exclusion toe te voegen 

 

Bedankt voor de moeite

Gr John

 

Bericht 8 van 11 (330 Weergaven)

Re: Sim4 Start niet, geen mods, of savegames etc

[ Bewerkt ]
Community Manager (retired)

Hey @Tweetynl1969,

Super om te horen dat dat gelukt is. Hopelijk is dit snel opgelost in de toekomst zodat dit niet meer hoeft.

 

Veel speelplezier toegewenst!

- EA_Neil

Neil.png
Bericht 9 van 11 (320 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sim4 Start niet, geen mods, of savegames etc

★★★★★ Expert
Sommige beveiligingssoftware zijn vaak genoeg een onbedoelde boosdoener hierin, @Tweetynl1969. Dit wordt regelmatig vermeld. Indien het niet lukt om De Sims 4 aan de witte lijst toe te voegen, dien je deze volledig af te sluiten of te verwijderen. Gratis versies werken vaak beperkt.

Mogelijk kan je nog iets te doen aan de software die problemen geeft. Volgens de DxDiag informatie zou je gewoon De Sims 4 kunnen draaien.

Groetjes.
Bericht 10 van 11 (308 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help