Re: Problemen met spelen van de Sims4

door RealSimmor0
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Problemen met spelen van de Sims4

★ Novice

Hey 

 

Ik heb vaak een probleem als ik de Sims4 speel. 

Namelijk dat het spel van zelf afsluit? Ik heb geen idee waar dit aan zou kunnen liggen. 

Sinds kort is er nog een probleem bijgekomen Devil
Als mijn sim een bepaalde keuze moet maken bv Kerst; kiezen wat ik kan koken, geeft het dit niet weer of komt er een kader wonder keuzes in. 

Als ik deze kader dan weg klik komt er in het midden van mij scherm een roze bol, deze krijg ik dan wel weg maar alleen als ik de bouw modus open doe.

Reizen kan ik ook niet.

 

Kan iemand mij helpen?? 

Bericht 1 van 6 (441 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Problemen met spelen van de Sims4

[ Bewerkt ]
Champion

@NiksselDie cirkel in jouw spel wordt door sommige spelers ook wel 'the magenta circle of doom' genoemd of in het Nederlands 'de roze cirkel van de ondergang'.

Er is eigenlijk maar een manier om dit verschijnsel te laten verdwijnen en dat is de UI modificatie te verwijderen uit de map Mods (je vindt die in de map: '*\Documents\Electronic Arts\De Sims 4' en daarna het bestand: 'localthumbcache.package' te verwijderen uit dezelfde map: '*\Documents\Electronic Arts\De Sims 4'

Je kan er meer over lezen in dit draadje van de Engelstalige pagina van Answers HQ: https://answers.ea.com/t5/Technical-Issues-PC/Magenta-Circle-of-Doom/td-p/8417510

Als je toch nog de UI modificatie wilt gebruiken, zal je bij de makers ervan opzoek moeten gaan naar een up to date exemplaar.

Houdt er bij het gebruik van cc en modificaties rekening mee dat je deze regelmatig updatet. Juist als je de Sims 4 een tijdje niet hebt gespeeld loop je het risico dat het misgaat, zeker na patchupdates van De Sims 4 zelf.

Als je probleem aanhoudt, kan het zijn dat de save waar je mee speelt corrupt is geraakt. Er zit dan niets anders op dan een heel nieuw spel te starten.
Heel veel sterkte en veel plezier met spelen 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


In thread bekijken

Bericht 3 van 6 (431 Weergaven)

Alle reacties

Re: Problemen met spelen van de Sims4

★★★★★ Expert
Heb je De Sims 4 ontdaan van alle aangepaste inhoud en De Sims 4 gerepareerd via de Origin cliënt, @Nikssel?
Test met een nieuwe of standaard Sims of daarna de problemen zijn verholpen.
Je dient wel De Sims 4 schoon te starten en via de Origin cliënt.


Nagaan dat jouw computer voldoet aan de gevraagde systeemeisen van De Sims 4: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
Voor gebruik van uitbreidingen en/of aanvullingen dient de computer beter te voldoen aan de aanbevolen systeemeisen van het basisspel en de betreffende uitbreidingen en/of aanvullingen.


Mogelijk dien je de stuurprogramma's van je computer eerst nog bij te werken. Start met het stuurprogramma van je videokaart. Herstart de computer nadat een installatie klaar is.

Zijn alle beschikbare updates bij de Windows Update voor Windows al gedownload en geïnstalleerd? Denk ook aan de optionele updates. Herstart de computer aansluitend. Herhaling is goed mogelijk.
https://support.microsoft.com/nl-be/help/4027667/windows-update-windows-10

Bij problemen, plaats je de DxDiag informatie, opgeslagen in een tekstbestand, bij je reactie: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/


Groetjes.
Bericht 2 van 6 (436 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Problemen met spelen van de Sims4

[ Bewerkt ]
Champion

@NiksselDie cirkel in jouw spel wordt door sommige spelers ook wel 'the magenta circle of doom' genoemd of in het Nederlands 'de roze cirkel van de ondergang'.

Er is eigenlijk maar een manier om dit verschijnsel te laten verdwijnen en dat is de UI modificatie te verwijderen uit de map Mods (je vindt die in de map: '*\Documents\Electronic Arts\De Sims 4' en daarna het bestand: 'localthumbcache.package' te verwijderen uit dezelfde map: '*\Documents\Electronic Arts\De Sims 4'

Je kan er meer over lezen in dit draadje van de Engelstalige pagina van Answers HQ: https://answers.ea.com/t5/Technical-Issues-PC/Magenta-Circle-of-Doom/td-p/8417510

Als je toch nog de UI modificatie wilt gebruiken, zal je bij de makers ervan opzoek moeten gaan naar een up to date exemplaar.

Houdt er bij het gebruik van cc en modificaties rekening mee dat je deze regelmatig updatet. Juist als je de Sims 4 een tijdje niet hebt gespeeld loop je het risico dat het misgaat, zeker na patchupdates van De Sims 4 zelf.

Als je probleem aanhoudt, kan het zijn dat de save waar je mee speelt corrupt is geraakt. Er zit dan niets anders op dan een heel nieuw spel te starten.
Heel veel sterkte en veel plezier met spelen 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 3 van 6 (432 Weergaven)

Re: Problemen met spelen van de Sims4

★ Novice
@Trismagistos Ik heb de UI modificatie verwijdert en dan een nieuwe versie gedownload!!
Bedankt Standard smile
Bericht 4 van 6 (338 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Problemen met spelen van de Sims4

★ Novice
@RealSimmor0 Ik heb alle aangepaste inhoud verwijderd en dan het spel opnieuw opgestart. Ook had ik gezien dat er een update van Windows gepauzeerd was, deze heb ik dan geïnstalleerd.
Maar mijn Sims valt nog steeds uit als ik deze speel.
Heb je toevallig nog tips?
Bericht 5 van 6 (335 Weergaven)

Re: Problemen met spelen van de Sims4

★★★★★ Expert
Zie voornamelijk hier: https://answers.ea.com/t5/Technische-problemen/Problemen-met-spelen-van-de-Sims4/m-p/9673049#M6252 @Nikssel.
Ook eens met een nieuw gemaakte Sim of huishouden testen.

Als je De Sims 4: Sneeuwpret hebt, dan kun je dit soort problemen ervaren met het laden van een opgeslagen spel.

Groetjes.
Bericht 6 van 6 (322 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help