Re: Opgeslagen spellen verdwijnen

door Trismagistos
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Opgeslagen spellen verdwijnen

★★★ Novice

Mijn opgeslagen spellen verdwijnen steeds zodra ik uit het spel ga. Hierdoor moet ik continu opnieuw beginnen. Ik speel het op een nieuwe iMac, heb al de sims gerepareerd en gecheckt voor updates, maar het probleem blijft zich voordoen. Ik heb iCloud aanstaan, maar dit was op mijn MacBook ook geen probleem. Ik gebruik geen mods etc. dat staat ook uit. Iemand tips voor hoe ik dit kan oplossen en weer kan genieten van de sims? 

Bericht 1 van 6 (281 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Opgeslagen spellen verdwijnen

★★★ Novice

Het is opgelost, in een map zat een andere map die net niet helemaal goed vanuit de cloud op deze iMac gezet was waardoor het opslaan niet lukte. Is nu opgelost, bedankt!

In thread bekijken

Bericht 4 van 6 (262 Weergaven)

Alle reacties

Re: Opgeslagen spellen verdwijnen

★★★★★ Expert
Je zal je platform delen met anderen en/of bepaalde software draaien, die die steeds doet, @xJettiex.

Standaardlocatie waar De Sims 4 je spelvoortgang en instellingen bewaard, is in je "Documenten\Electronic Arts\De Sims 4", voor de normale en Nederlandse versie van De Sims 4.
Deze dient lokaal en bereikbaar zijn.

Je dient alle overige en onnodige openstaande software helemaal hebben afgesloten, of maar helemaal verwijderen anders. Met name beveiligingssoftware, software voor het maken en bewerken van opnames, online opslag en reservekopieën beheren, downloaden en uploaden, delen, netwerken en communicatie en die wat lagen gebruiken, staan bekend om vaak problemen geven, die niet nodig zijn.

Controleer of je platform nog voldoet aan de gestelde systeemeisen en zorg dat deze helemaal is bijgewerkt.

Start De Sims 4 via de Origin cliënt.

Cache van de Origin cliënt leegmaken, De Sims 4 map in je "Documenten\Electronic Arts\" hernoemen en daarna De Sims 4 via de Origin cliënt laten repareren.
https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/

Systeemeisen voor De Sims 4 (alleen basisspel, normale versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
Laatste versie en de systeemeisen van de Origin cliënt zijn hier te vinden: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download

Groetjes.
Bericht 2 van 6 (272 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Opgeslagen spellen verdwijnen

Community Manager (retired)
Hey @xJettiex,

Zoals ook vermeldt in de andere topic, heeft dit waarschijnlijk toch met de instellingen van jouw iCloud te maken. Als de iCloud inderdaad jouw documenten synchroniseert dan is het zeer waarschijnlijk dat hij dit ook doet voor jouw Sims 4 saves waardoor het programma ze niet meer kan vinden.

Als je door jouw iCloud heen gaat, zie je dan een mapje Electronic Arts ergens staan in jouw documenten in de cloud? Erin zou een mapje De Sims 4 moeten zitten met daar in jouw saves.

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 3 van 6 (267 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Opgeslagen spellen verdwijnen

★★★ Novice

Het is opgelost, in een map zat een andere map die net niet helemaal goed vanuit de cloud op deze iMac gezet was waardoor het opslaan niet lukte. Is nu opgelost, bedankt!

Bericht 4 van 6 (263 Weergaven)

Re: Opgeslagen spellen verdwijnen

Community Manager (retired)
@xJettiex,

Super om te horen dat het opgelost is!

Veel speelplezier!

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 5 van 6 (258 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Opgeslagen spellen verdwijnen

Champion

@xJettiex Kijk ook even hier: Opgelost: Re: Opgeslagen sims of kavels komen niet in bibliotheek - Answer HQ (ea.com) want je iCloud kan je beter niet gebruiken met de Sims4;

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 6 (241 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help