Re: Opgeslagen spel weg

door Trismagistos
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Opgeslagen spel weg

★ Novice

hooooi,

 

Ik kreeg steeds de melding dat mijn One Drive vol zit, dus heb ik een aantal grote bestanden verwijderd. Niet wetende dat ik hierbij ook wat van de sims verwijderd heb, want nu ik mijn spel opstartte was mijn opgeslagen spel weg.

 

Ik heb alleen nog de keuze om een nieuw spel te starten. 

 

Ik heb deze bestanden (volgens de mail van one drive) weer terug gezet.

 

Ik heb al heel wat geprobeerd; spel repareren, updaten, iets met de save bestanden.

 

Mijn opgeslagen spel is nog niet terug en ik hoop heel erg dat ik geholpen kan worden zodat mijn spel weer terug komt!

 

 

Bericht 1 van 6 (795 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Opgeslagen spel weg

Champion

@Ellesbelles833 Het verstandig om straks na de reparatie van je De Sims 4 spel map de synchronisatie met de OneDrive uit te schakelen. Als je voldoende harde schijf ruimte hebt kan je de OneDrive zelfs helemaal uitschakelen. Hier kan je lezen hoe je dat kunt doen: OneDrive uitschakelen of verwijderen - Office-ondersteuning (microsoft.com)

 

Hopelijk heb je wel een externe of verwisselbare harde schijf bij de hand want daar zal je de bestande van de spel map naar toe moeten kopiëren. Zoek op je pc in elk geval de Sims map op. Die kan je hier vinden: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4. In die map zitten een aantal mappen die je nodig hebt om je opgeslagen spellen in te bewaren.

 

op het screenshot dat ik hier bij voeg zie je de mappen die in ieder geval aanwezig moeten zijn in de Sims 4map. Schermafbeelding 2021-02-08 193112.png

 

Daarnaast moeten er ook nog een aantal losse bestanden in zitten. 

De map waar jouw opgeslagen spellen in zitten heet saves. Als je die map niet kan vinden op je OneDrive wordt het lastig om je opgeslagen spellen terug te zetten.

 

Kopieer alle Sim bestanden van de OneDrive

Voordat je de synchronisatie van de OneDrive stopt of de OneDrive helemaal uitschakelt, zal je die mappen die je op het screenshot ziet, moeten kopiëren en op een externe harde schijf of USB stick zetten. Controleer of er bestanden in de map saves zitten en kijk of je alles hebt. Stop daarna de synchronisatie van de OneDrive of beter nog schakel deze volledig uit.

 

Repareer daarna De Sims in Origin. Ga naar de spelbibliotheek, klik met de rechtermuisknop op tegel van De Sims 4 en kies uit het dropdown menu de optie repareren. Pas als je deze stappen hebt gevolgd kan je de inhoud van de Sims 4 map die op je usb stick of je externe harde schijf staat in zijn geheel plakken in de door Origin nieuw aangemaakte map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4.

Vervang daarbij de bestanden door de bestanden van de USB stick of externe harde schijf.

 

Als het goed is kan je daarna weer gewoon verder met je laatst opgeslagen spel.

 

Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 2 van 6 (783 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Opgeslagen spel weg

★ Novice

Heel erg bedankt hiervoor, maar het heeft helaas niet gewerkt.

 

Ik heb nul opgeslagen spellen. Als ik de game open kan ik alleen voor een nieuw spel en dus nieuwe wereld kiezen. Voor de rest kan ik alleen naar de galerij en naar de instellingen. Ook daar kan ik niet op "opslaan" of "opslaan als..." klikken

 

 

Bericht 3 van 6 (775 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Opgeslagen spel weg

★★★★★ Expert
Spelvoortgang en instellingen van de spellen van Origin dienen lokaal worden opgeslagen en voor hun toegankelijk te zijn, @Ellesbelles833.
Je dient overige en onnodige openstaande software volledig af te sluiten of anders te verwijderen. Deze kunnen de goede werking van de Origin cliënt en/of de spellen van Origin teenwerken / tegenhouden.
Dit soort software staat bekend om problemen te geven en zullen hard nodige systeembronnen in beslag nemen. Deze heb je niet nodig.
Mocht het niet mogelijk zijn om je opgeslagen spelvoortgang terug te zetten, dan zal je helaas opnieuw moeten beginnen.

Groetjes.
Bericht 4 van 6 (772 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Opgeslagen spel weg

★ Novice

oke bedankt, maar zou ik misschien een stappenplan mogen zodat ik geen fouten maak. Het liefst met screenshots of dergeljke

Bericht 5 van 6 (770 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Opgeslagen spel weg

[ Bewerkt ]
Champion

@Ellesbelles833 Als je in de OneDrive geen opgeslagen spellen meer ziet in de map saves, dan zijn die waarschijnlijk al verloren gegaan in het verwijderen van de mappen van de OneDrive. Dat is heel vervelend en daar is weinig aan te doen dan helemaal opnieuw te beginnen. Zorg er in ieder geval voor dat je de OneDrive uit zet en uit laat staan als je de Sims 4 op je pc wilt spelen. Gebruik de OneDrive alleen om overtollige bestanden op te zetten.

 

Hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 6 (758 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help