Re: Opgeslagen spel verdwijnt steeds als ik sims 4 opnieuw opstart.

door Trismagistos
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Re: Opgeslagen spel verdwijnt steeds als ik sims 4 opnieuw opstart.

★★★ Newbie

Beste Neil.

 

Bedankt voor de link. Ik heb de documenten nu uitgezet in Onedrive.

Hoe kan ik dan de synchronisatie verhelpen?

 

Groetjes,

Miranda

Bericht 11 van 26 (562 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Highlighted

Re: Opgeslagen spel verdwijnt steeds als ik sims 4 opnieuw opstart.

Champion

@xmirannx Ik kies er zelf voor om de OneDrive helemaal uit te schakelen. Dan houd ik zelf controle over welke documenten ik wel of niet in de cloud wil bewaren OneDrive uitschakelen of verwijderen - Office-ondersteuning (microsoft.com) Je kunt dan links in het scherm van de verkenner nog gewoon mappen en  bestanden plaatsen in de OneDrive. Als je daar toch ook hulp bij nodig hebt, laat het dan even weten. 

 

Veel succes en veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 12 van 26 (552 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Opgeslagen spel verdwijnt steeds als ik sims 4 opnieuw opstart.

★★★ Newbie

Hey, Bedankt voor je reactie. Dit heb ik ook al geprobeerd, maar dan maakt het spel geen nieuwe save locatie aan. 

Echt heel apart. Weet jij hoe ik de save locatie kan aanpassen als OneDrive is verwijderd?

 

Groetjes,

Miranda

Bericht 13 van 26 (550 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Opgeslagen spel verdwijnt steeds als ik sims 4 opnieuw opstart.

★★★ Newbie

Hey,

 

Ik heb nu nogmaals heel Onedrive van mijn pc verwijderd. Als ik naar de C schijf/gebruikers/mijnnaam ga dan staat er nog steeds een Onedrive bestand waar the sims het spel in opslaat. 

 

Bericht 14 van 26 (554 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Opgeslagen spel verdwijnt steeds als ik sims 4 opnieuw opstart.

Champion

@xmirannx Als het goed is staan de opslagmappen van de Sims ook op de harddrive. \Documents\Electronic Arts\De Sims 4. 

Die map is door de OneDrive ook gesynchroniseerd. Het probleem ontstaat als je de synchronisatie van de OneDrive stopt. Waarschijnlijk staan die gegevens nu allemaal geparkeerd. Mijn advies is om de inhoud van de opslagmappen  van de Sims te kopiëren en even te stallen op een USB stick of externe harde schijf als je die voor handen hebt. Normaal gesproken worden de bestanden pas na een maand definitief van de OneDrive gewist. Tot die tijd heb je de mogelijkheid om de inhoud te herstellen.

 

Ik zou kiezen voor herstel als je ze niet meer op de C: of D: drive van je PC of laptop ziet staan.  Daarna de bestanden te kopiëren naar de USM of externe schijf en dan de OneDrive volledig uit te schakelen. 

Als het goed is heb je nog wel een map Electronic Arts op de PC staan. Als je alle stappen hebt voltooid dan kan je daarna de gekopieerde map terugplaatsen. Je kan dan kiezen voor de optie vervang alle bestanden. 

 

Mocht je meer hulp nodig hebben, tag me dan even. Dat kan je doen door een @ teken te gebruiken en mijn schermnaam. Ik zie dan sneller dat er een reactie nodig is.

 

Veel succes.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 15 van 26 (553 Weergaven)

Re: Opgeslagen spel verdwijnt steeds als ik sims 4 opnieuw opstart.

★★★ Newbie

@Trismagistos Ik ga proberen om alles op een usb te zetten.

Het rare is dat Origin het spel zelf op de C schijf heeft geïnstalleerd (dus niet in de Ondedrive). Ik zie hier dan ook geen Electronic arts staan. Die staat weer alleen op de Onedrive.

 

Mocht het met de USB niet lukken, is het dan een idee om The sims opnieuw te installeren als de Onedrive helemaal van mijn pc is verwijderd? Of heeft dit geen enkele zin?

 

Bericht 16 van 26 (550 Weergaven)

Re: Opgeslagen spel verdwijnt steeds als ik sims 4 opnieuw opstart.

★★★ Newbie
@Trismagistos Ik ben iets te snel geweest. Ik zie nu inderdaad de Hardeschijd/documents/Electronic Arts/Desims4 staan. Deze moet ik dus op een usb zetten?

Waar en hoe kan ik de herstel uitvoeren?

Sorry hoor voor al mijn vragen. Ik ben echt een leek op dit gebied
Bericht 17 van 26 (565 Weergaven)

Re: Opgeslagen spel verdwijnt steeds als ik sims 4 opnieuw opstart.

★★★★★ Expert
Je zal dit soort software volledig moeten afsluiten of anders eens verwijderen, omdat deze vaak genoeg problemen geven met de Origin cliënt als de spellen van Origin, @xmirannx.
Waarschinlijk zal je alle bestaande mappen en bestanden voor de Origin cliënt en de spellen van Origin terugzetten op de juiste plekken voor hun.
https://support.microsoft.com/nl-nl/office/onedrive-uitschakelen-of-verwijderen-f32a17ce-3336-40fe-9...
Alle overige en onnodige geopende software zullen betere volledig afgesloten zijn bij gebruik de Origin cliënt als de spellen van Origin.


Het opnieuw installeren van De Sims 4 en/of de Origin cliënt zal weinig doen.

Voor het maken van reservekopieën kan je een USB-opslagmedium gebruiken, die je daarna veilig ontkoppelt en bewaard.


De Origin cliënt en de spellen van Origin zal je lokaal moeten installeren.
De gegevens van de Origin cliënt en de spellen van Origin dienen lokaal worden bewaard en bereikbaar zijn voor beiden. Zij zullen niet zoeken buiten de standaardlocatie, zie in je "Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\" zal zijn.

Windows Schoon Starten: https://support.microsoft.com/nl-nl/topic/windows-schoon-opstarten-da2f9573-6eec-00ad-2f8a-a97a1807f...

Groetjes.
Bericht 18 van 26 (558 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Opgeslagen spel verdwijnt steeds als ik sims 4 opnieuw opstart.

[ Bewerkt ]
Community Manager (retired)

Hey @xmirannx,

Het is naar persoonlijke ervaring niet verstandig om spellen op OneDrive te installeren omdat dit een cloud service is en verder officieel niet op jouw computer staat en dus in de cloud gezet wordt. Dit is een beetje zoals het spel op een USB zetten, dit werkt vaak ook niet.

Waar de cloud wel perfect voor is, is bijvoorbeeld het uploaden van foto's, tekstbestanden, etc. Vandaar dat je vaak ziet dat One Drive bestanden uit de documenten standaard upload naar de cloud om zo schijfruimte te besparen.

Mocht het nou net zijn dat deze documenten nou net de plek is waar De Sims 4 de save files neer zet. Je zult dus in principe niet het spel opnieuw hoeven te installeren omdat dit inderdaad niet veel zal veranderen aan de documenten folders waar de opgeslagen bestanden staan.

 

Het is inderdaad een goed idee om de bestanden van de One Drive terug te zetten in de documenten en de synchronisatie verder te stoppen zoals @Trismagistos al aan gaf.

- EA_Neil

Neil.png
Bericht 19 van 26 (549 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Opgeslagen spel verdwijnt steeds als ik sims 4 opnieuw opstart.

★★★ Newbie
@EA_Neil Ik wil het ook niet in mijn Onedrive want het werkt echt niet prettig. Weet jij hoe ik het kan veranderen dat de sims de save files standaard opslaat op mijn pc. dus op de C schijf?
Bericht 20 van 26 (546 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help