Na update problemen in CAS & build mode

door elmiraland596
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Na update problemen in CAS & build mode

★ Novice

Hi!

Ik heb vandaag voor het eerst sinds de update mijn Sims weer opgestart, maar als ik verder ga met een al eerder gemaakte familie loop ik gelijk tegen wat problemen aan.

 

De eerste is dat ik bij CAS de color swatches niet in beeld krijg. Elke keer dat ik op een voorwerp klik en de kleur wil veranderen, komt er wel een soort pijltje onder het voorwerp te staan en hoor ik het geluidje die aangeeft dat de swatches zijn geopend, maar ik krijg ze niet te zien. Ik kan dus nergens de kleur van veranderen Frown

 

Daarna keek ik in de build mode, maar daar stonden helemaal geen voorwerpen meer in. Helemaal niks: geen meubels, kamers, planten, niets. Bouwen lukt dus ook niet meer.

 

Kan iemand mij hiermee helpen? Zal er iets misgegaan zijn bij het updaten of kan er misschien iets anders aan de hand zijn?

Alvast bedankt!

Bericht 1 van 4 (446 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Na update problemen in CAS & build mode

Champion

@elmiraland596 Op het Engelstalige forum bij de technische vragen voor de pc was er ook een vraag over. Hier kan je er meer over lezen: https://answers.ea.com/t5/Technical-Issues-PC/Sims-4-CAS-Color-Swatches-not-accessable/td-p/10125803 Als je hulp nodig hebt bij het vertalen, laat het dan even weten.

 

Uit de topics en post op dit deel van het forum blijkt dat het probleem vooral wordt veroorzaakt door een UI modificatie. Zou het kunnen zijn dat jij die ook hebt geïnstalleerd? Hij staat waarschijnlijk onder de naam:: de ColorSlidersUI.

Als het goed is wordt er wel gewerkt aan een nieuwe versie maar zolang die er nog niet is, doe je er verstandig aan om die modificatie te verwijderen. Verwijder dan ook gelijk even de 'localthumbcache.package' uit de map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4 want het kan zijn dat restanten van deze Ui mod daarin zijn blijven hangen. Zodra je de Sims 4 weer start maakt het spel een nieuw 'schoon' localthumbcache.package bestand aan. 

 

Hopelijk lukt het daarna wel om de standaard bijgeleverde color swatches te gebruiken.

 

Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


In thread bekijken

Bericht 3 van 4 (413 Weergaven)

Alle reacties

Re: Na update problemen in CAS & build mode

★★★★★ Expert
Waarschijnlijk gebruik je verouderde aangepaste inhoud ("modificaties"), die niet meer langer worden ondersteund door de laatste update van De Sims 4, @elmiraland596. Je dient deze hebben ontdaan, voordat je eigenlijk een nieuwe update en/of aanvullende inhoud gaat installeren.

Je dient de Origin cliënt en alle spellen van Origin helemaal hebben afgesloten.
Map van De Sims 4, die in je "Documenten\Electronic Arts\" staat, hernoemen. Doe dat ook indien er andere mappen hierin staan, die dezelfde naam hebben.
De cache van de Origin cliënt leegmaken, zie daarvoor dit helpartikel: https://help.ea.com/nl-nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Zorg dat je verbonden bent met het internet en de Origin cliënt ongehinderd internettoegang is. Bij voorkeur gebruik je een bekabelde internetverbinding.
Hierna ga je de Origin cliënt starten. Dan ga je aanmelden met de juiste Origin / EA account.
Vervolgens ga je naar je spelbibliotheek toe, rechtsklik op De Sims 4 en dan "Repareren" optie kiezen. De duur van het reparatieproces is afhankelijk van de hoeveelheid, de snelheid van je computer en de snelheid van je internetverbinding.
Nadat het reparatieproces klaar is, dien je De Sims 4 schoon te starten. Een spel van Origin start je altijd eigenlijk via de Origin cliënt en niet meer via hun eigen snelkoppeling op je Bureaublad.
Test met een nieuw gemaakte Sim of huishouden, of daarmee je probleem is verholpen. Ook kan je een Sim of huishouden kiezen uit het aanbod dat standaard meegeleverd wordt met De Sims 4.

Laatste versie van de Origin cliënt kan je hiervan downloaden: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download
Je dient alle bestaande versies, inclusief de "technische previews" (bèta versie), volledig hebben verwijderd.

Zorg dat de Origin cliënt, de spellen van Origin, als hun gegevens lokaal worden opgeslagen.
Mogelijk dien je overige en onnodige geopende (achtergrond)programma's volledig af te sluiten, omdat deze de goede werking van de Origin cliënt als de spellen van Origin kunnen tegenwerken / tegenhouden.

Als je aangepaste inhoud gebruikt, is dit op eigen risico en dien je deze zelf bij te werken. Zij kunnen mee worden opgeslagen met je spelvoortgang. Ook zullen er meestal restanten achterblijven.
Stuk voor stuk de gebruikte aangepaste inhoud nalopen, welke de mogelijke boosdoeners zijn.
Bekijk de meestal toegevoegde documentatie, hoe te gebruiken en wat te doen bij problemen. Of anders, contact opnemen met hun maker.

Systeemeisen voor De Sims 4 (basisspel, normale versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements

Groetjes.
Bericht 2 van 4 (440 Weergaven)

Re: Na update problemen in CAS & build mode

Champion

@elmiraland596 Op het Engelstalige forum bij de technische vragen voor de pc was er ook een vraag over. Hier kan je er meer over lezen: https://answers.ea.com/t5/Technical-Issues-PC/Sims-4-CAS-Color-Swatches-not-accessable/td-p/10125803 Als je hulp nodig hebt bij het vertalen, laat het dan even weten.

 

Uit de topics en post op dit deel van het forum blijkt dat het probleem vooral wordt veroorzaakt door een UI modificatie. Zou het kunnen zijn dat jij die ook hebt geïnstalleerd? Hij staat waarschijnlijk onder de naam:: de ColorSlidersUI.

Als het goed is wordt er wel gewerkt aan een nieuwe versie maar zolang die er nog niet is, doe je er verstandig aan om die modificatie te verwijderen. Verwijder dan ook gelijk even de 'localthumbcache.package' uit de map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4 want het kan zijn dat restanten van deze Ui mod daarin zijn blijven hangen. Zodra je de Sims 4 weer start maakt het spel een nieuw 'schoon' localthumbcache.package bestand aan. 

 

Hopelijk lukt het daarna wel om de standaard bijgeleverde color swatches te gebruiken.

 

Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 3 van 4 (414 Weergaven)

Re: Na update problemen in CAS & build mode

★ Novice

Oooh, dat zal het zijn inderdaad!

Ik was al mijn mods al aan het langsgaan, maar die colorslider heb ik ook. Ik zal eens kijken wat 'ie doet als ik die weghaal!

 

Heel erg bedankt! Standard smile 

Bericht 4 van 4 (408 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help