Re: Mods USB

door EA_Neil
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Mods USB

★ Novice

Hii, ik heb mijn sims 4 op een usb gezet omdat mij laptop maar weinig ruimte heeft en de usb meer. Nou speel ik graag met mods maar telkens als ik die mappen open (zoals saves,tray,mods) dan staat die weer terug op me laptop... Ik heb voor me gevoel alles al geprobeerd.. Help!!

Bericht 1 van 9 (536 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mods USB

★★★★★ Expert
Nee, dat is niet mogelijk, @Eliane69. De gegevens voor de spellen van Origin dienen lokaal worden opgeslagen. De standaardlocatie is: in je "Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\" hiervoor. Op een andere locatie wordt niet gekeken.
De nog niet bestaande mappen worden gewoon dus weer automatisch aangemaakt, nadat je je steeds hebt verplaatst. Waardoor je opgeslagen spelvoortgang zal ontbreken.

Je zal andere locaties gaan opruimen. Gegevens overzetten naar een USB-opslagmedium of verwijderen.

Je zal moeten controleren of je laptop wel voldoet aan de gevraagde systeemeisen van De Sims 4 (basisspel, normale versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
Om aanvullende inhoud te kunnen gebruiken, dient ook je laptop te voldoet aan hun aparte gevraagde systeemeisen en de aanbevolen systeemeisen van het basisspel.
Je zal dus nagaan of je laptop kan voorzien van een extra harde schijf, of de bestaande maar vervangen door een grotere, of anders een externe harde schijf aanschaffen hiervoor.
Voor de bestaande harde schijf vervangen: dan dien je Windows, de Origin cliënt, De Sims en alles opnieuw te installeren.
Voor de externe harde schijf dient altijd zijn aangesloten, om toegang te hebben tot de hier opgeslagen gegevens. Ook is deze langzamer.

Bekijk de meestal toegevoegde documentatie, hoe je de betreffende aanvullende inhoud dient te gebruiken. Indien vragen of problemen, dan contact opnemen met de maker ervan.

Tevens kan je ook de spellen van Origin naar de externe harde schijf te plaatsen, omdat de spelgegevens meer ruimte bezetten, dan je opgeslagen spelvoortgang en instellingen.

Groetjes.
Bericht 2 van 9 (527 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mods USB

Champion

@Eliane69 zou je eens een DxDiag.txt voor ons willen maken? Hier kan je lezen hoe je dat het beste kan doen: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/ . Dat bestand kan je als bijlage  toevoegen aan je antwoord. Aan de hand daarvan kunnen we beter beoordelen welke voorstellen we kunnen doen om je toch nog De Sims 4 mét je modificaties te laten spelen. Natuurlijk kunnen modificaties en custom content heel veel ruimte in beslag nemen. Vraag je dan ook eens af welke van die aangepaste inhoud je echt tijdens het spelen gebruikt. Zou je hier ook kunnen aangeven hoeveel modificaties je hebt?

 

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 3 van 9 (514 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mods USB

★ Novice

Hii sorry ik ben niet super handig... maar zou het dus ook niet kunnen op een harde schijf ? 

Bericht 4 van 9 (511 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mods USB

Champion
@Eliane69 dat zou kunnen maar is wel afhankelijk van hoe je die aan je computer koppelt. Je kan die harde schijf dan eigenlijk niet meer ontkoppelen.
Maar het hangt ook af van de snelheid van je pc.
Al die informatie komt terecht in zo'n DxDiag.txt vandaar dat het voor ons een handig middel is om je een echt goed advies te geven.
Als je zekerheid wil over de stappen die je kunt zetten om De Sims 4 te blijven spelen,kan je het beste de DxDiag.txt toevoegen aan je antwoord.

Alvast bedankt

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 5 van 9 (509 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mods USB

★ Novice
@Trismagistos ik heb een macbook en die uitleg is voor windows... ik kan nergens vinden hoe ik het vind op een macbook, weet jij dat?
Bericht 6 van 9 (496 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mods USB

[ Bewerkt ]
Champion

@Eliane69 Heb je een antivirusprogramma geïnstalleerd op je MacBook en zo ja welke? Heb je ook last van rode kruizen in de galerij? Want dat zou bij een MacBook ook aan iets anders kunnen liggen. In dat geval is het handig om te weten welk systeem je hebt en als het even kan ook de specificaties van jouw Mac. Zodra ik die informatie heb kan ik je een beter toegesneden antwoord geven.

Laat het even weten dan kijken we verder.

Alvast bedankt.

 

Edit alles geschrapt omdat ik twee posts met elkaar heb verward. Later volgt het antwoord op je vraag

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 7 van 9 (493 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mods USB

[ Bewerkt ]
Champion

@Eliane69 Nogmaals sorry voor de vorige reactie! Maar het is goed om te weten dat je De Sims 4 op een MacBook speelt. En ja, je zou eventueel alles op een externe harde schijf kunnen installeren!. Zorg er dan wel voor dat je harde schijf groot genoeg is, altijd aan je MacBook vast blijft zitten en de installatie van De Sims 4 laat verlopen via Origin. 

 

In Origin kan je namelijk kiezen voor de plaats waar je De Sims wilt installeren en ook waar je de opslagmap van de Sims wilt plaatsen!. Kies dan voor het de letter die de Externe Hard Disk door jouw MacBook wordt toegewezen. Zorg ervoor dat je de Externe Harde Schijf op de juiste wijze formatteert. Je Mac moet hem wel kunnen lezen.

 

Op het Engelstalige Forum van Answers HQ is er een heel uitgebreide toelichting en als je die kunt lezen dan raad ik je dat zeker aan. Mocht je een vertaling nodig hebben. laat dat dan ook even weten. Het meeste wat in de oplossing van Bluebellflora wordt genoemd zal ik hier nog kort uitleggen: https://answers.ea.com/t5/Technical-Issues-Mac/-Can-t-find-External-Hard-Drive-in-Origin-MAC/td-p/86...

 

Schermafbeelding 2021-03-07 235259.png

 

Op het screenshot zie je de plaats waar je in Origin de opslag van De Sims naartoe kunt verplaatsen. Ik ben even uitgegaan dat je één harde schijf in je MacBook hebt zitten (de C:Drive) als je er meer in hebt schuiven de letters gewoon op.
 
Stappenplan
1) Zoals je ziet vind je onder het kopje 'OP JE COMPUTER' helemaal aan de rechterkant de optie 'map wijzigen' Als je dat gebruikt kan je in ieder geval de installatie bestanden van de Sims naar de externe harde schijf gaan verplaatsen.
2) Klik daarna in het vak links ervan (als het goed is verschijnt je computer) en klik daarna op het plaatje van je externe harde schijf. Als het goed is zie je nu ook de namen van Applicatiies, Bibliotheek, Systeem, Users/gebruikers.
3) In het raam onderin waar staat harde schijf of directory type je dan in '/Volumes/[en de naam van de Externe harde Schijf]' (Soms geeft het systeem zelf al een naam en soms kan je deze externe harde schijf zelf een naam geven.) klik daarna op Enter. 
4) Het raam kan sluiten en weer openen en het kan voorkomen dat je de externe harde schijf niet kunt zien. Sluit Origin en start Origin daarna opnieuw. 
5) Als het goed is zal je MacBook dan vragen of je Origin toestemming wilt geven om de bestanden op de externe schijf te lezen en te schrijven. Klik op ok
 
Het kan zijn dat je dit proces een keer of drie zult moeten herhalen in het ergste geval zal je Origin en/of De Sims 4 moeten repareren.
 
Laat even weten of het je is gelukt of dat je meer hulp nodig hebt.
 
Heel veel succes.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 8 van 9 (467 Weergaven)

Re: Mods USB

Community Manager (retired)
Hey @Eliane69,

Het is inderdaad helaas niet mogelijk, zover ik weet, om alles vanaf een USB zelf te spelen maar een externe harde schijf zoals hierboven beschreven staat is uiteraard een goede uitkomst.

Mocht je dit niet hebben kan het misschien ook een goed idee zijn bepaalde documenten zoals films op de USB te zetten zodat je meer ruimte hebt voor het spel op de normale harde schijf.

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 9 van 9 (418 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help