Re: Mist bug

door RealSimmor0
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Mist bug

★ Novice

Als ik in een wereld zit in sims en dan uitzoomed dan krijg ik telkens een mist die maar niet weg wilt gaan, heb al de game op repareren gezet, al mn cc en mods verwijderd paar keer opnieuw opgestart maar niks helpt. Wie kan mij helpen?

Bericht 1 van 8 (645 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mist bug

★★★★★ Expert
Mogelijk zal je de instellingen bij de spelopties binnen De Sims 4 hiervoor kunnen aanpassen, @samvanamelsf.

Je dient de Origin cliënt en alle spellen van Origin afgesloten zijn.
Zorg dat je alle aangepaste inhoud ("modificaties") hebt verwijderd.
Hernoem de map van De Sims 4, deze zal in je "Documenten\Electronic Arts\" staan.
De cache van de Origin cliënt leegmaken. Lees daarvoor dit helpartikel: https://help.ea.com/nl-nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Repareer De Sims 4 via de Origin cliënt en controleer of deze is bijgewerkt.
Met een nieuwe of standaard Sim / huishouden eens gaan testen of je probleem is verholpen.

Controleer of de stuurprogramma's van je computer eerst nog dienen bijgewerkt worden. Met name het stuurprogramma van je videokaart.

Groetjes.
Bericht 2 van 8 (640 Weergaven)

Re: Mist bug

Champion

@samvanamelsf  heb je toevallig ook het uitbreidingspakket Ecologische Leven? Want als jouw Sims in een gebied wonen waar de ecologische footprint ecologisch is dan kan het voorkomen dat je erg veel lichtinval hebt in je spel. Je kan dan overwegen om een aantal grafische instellingen te wijzigen. Heb je ook al eens getest of je dit mist verschijnsel tegenkomt in een ander gebied, kavel of wereld? 

Test dan vooral een spel zonder cc en modificaties. Verwijder voor de zekerheid ook het bestand 'localthumbcache.package' uit de map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4. In dat bestand blijven namelijk ook resten van gebruikte en gebroken modificaties achter. Zodra je De Sims 4 opnieuw start maakt het spel vanzelf een nieuwe en schone versie aan. 

 

Als blijkt dat je zonder het gebruik van cc en modificaties geen last hebt van die mist dan zal je al je mods eens moeten testen. Het is altijd verstandig om je modificaties te testen op een nieuw spel. Na de test kan je dat spel altijd weer verwijderen of in het vervolg gebruiken voor een nieuwe testronde. Als je veel modificaties gebruikt dan kan je het beste de 50% methode gebruiken.

 

50/50 methode
Dat houdt in dat je eerst de helft van de modificaties terug plaats in de map : \Documents\Electronic Arts\De Sims 4\Mods. Test dit op een nieuw te starten spel en als alles het goed doet dan weet je dat deze modificaties goed en veilig zijn. Plaats die dan in een map op je bureaublad met 'bijvoorbeeld de naam 'veilige of goede modificaties'. Test daarna uit de map met de naam 'nog te testen modificaties' weer een deel. Als dan blijkt dat je spel hapert dan weet je dat de kapotte modificaties in die map zitten. Test daarvan weer de helft en zo verder totdat je alle slechte modificaties hebt verwijderd. Sla in de tussentijd je spel niet op maar verlaat het zonder op te slaan! Als je alles hebt getest, kan je de inhoud van de map met de naam 'veilige of goede modificaties' weer terug plaatsen.

Als je modificaties gebruikt moet je rekening houden met de problemen die je nu bent tegengekomen. Zorg ervoor dat je de modificaties net zoals je spel up to date houdt. Bezoek regelmatig de pagina's van de makers en controleer of ze updates hebben.

Als dat niet werkt dan is het verstandig om je spel te repareren in Origin. Klik daarvoor in de spelbibliotheek met de rechter muisknop op de tegel van De Sims 4 en kies in het dropdown menu voor de optie repareren.

 

Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 3 van 8 (628 Weergaven)

Re: Mist bug

★ Novice
@RealSimmor0 Dit heeft helaas niet gewerkt, ik wil eigenlijk met ea contact opnemen maar ik kom elke keer bij deze answers hq terecht.... weet je hoe ik hier kom?
Bericht 4 van 8 (582 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mist bug

★ Novice
@Trismagistos Dit heeft helaas niet gewerkt, ik wil eigenlijk met ea contact opnemen maar ik kom elke keer bij deze answers hq terecht.... weet je hoe ik hier kom?
Bericht 5 van 8 (581 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mist bug

Champion
@samvanamelsf zou je toch nog een keer een screenshot van het verschijnsel willen maken? Dan kan ik beter beoordelen of het echt een probleem, bug of iets anders is.

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 8 (555 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mist bug

★★★★★ Expert
Heb je dan getest met een andere Sim / huishouden, nieuw gemaakt of standaard gekozen, @samvanamelsf.
Zijn de volledige basistappen gedaan, met De Sims 4 schoon starten en via de Origin cliënt?

De Nederlandstalige helpdesk is niet langer meer telefonisch bereikbaar.

Je dient alle, overige en nog openstaande openstaande software volledig af te sluiten.
De stuurprogramma's van je computer bijwerkt?
Zijn er nog updates voor Windows, die je eerst nog dient te downloaden en installeren. Denk aan de optionele updates. Na herstarten, zal je deze stappen vast nog eens moeten herhalen.

De "Origin in-game" en "FPS-teller" uitschakelen. Lees hiervoor dit helpartikel: https://help.ea.com/nl-nl/help/origin/origin/how-to-use-origin-in-game/
Verlaag de grafische spelopties in De Sims 4.
De beeldschermresolutie naar 1024×768 verlagen.
Probeer De Sims 4 eens in de venstermodus te starten, om te zien of dat (een beetje) verschil maakt.
Een schone start van Windows gaan doen, zie deze instructies daarvoor: https://support.microsoft.com/nl-nl/topic/windows-schoon-opstarten-da2f9573-6eec-00ad-2f8a-a97a1807f...
Probeer De Sims 4 eens in de laptopmodus te starten, om te zien of dat (een beetje) verschil maakt.
Als je soms de hardware van je computer hebt overgeklokt, dan weer de standaardwaarden van de hardwarefabrikanten terugzetten.
Je dient alle overige en onnodige apparaten hebben uitgeschakeld en losgemaakt. Slechts 1 monitor, toetsenbord en muis gebruiken. Allen dienen bekabeld zijn aangesloten. Luidsprekers item, maar zijn niet vereist voor het testen.
Schone installatie van het videokaart stuurprogramma doen.

Als het een bug zou zijn moet je het vaker tegenkomen.
Schermafdrukken maken van het probleem en de stappen vermelden hoe je er achterkomt.

De systeemeisen voor De Sims 4 (basisspel, normale versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
Voor de aanvullende inhoud gelden weer andere, aparte systeemeisen, waaraan je computer dient te voldoen om deze te kunnen gebruiken.

Bij je reactie, jouw DxDiag informatie mee vermelden, opgeslagen als een tekstbestand ("DxDiag64.txt" als voorbeeld) en deze als een bijlage toevoegen.
Zie daarvoor dit helpartikel: https://help.ea.com/nl-nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information


Groetjes.
Bericht 7 van 8 (544 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mist bug

Community Manager (retired)

Hey @samvanamelsf ,

 

Mocht je dit probleem nog steeds hebben wil ik je inderdaad vragen even een screenshot te plaatsen zodat we een idee hebben van wat je bedoelt.


De helpdesk, zoals hierboven vermeldt, is inderdaad op het moment niet in het Nederlands beschikbaar buiten de mail om. Je kunt ons in het Engels alsnog wel via chat bereiken of via Twitter/Facebook via de volgende stappen te volgen. Ze zullen je voornamelijk vragen alle mods uit te zetten en te helpen met technische stappen uit te voeren om te zien welke van de twee dit veroorzaakt.

 

Dit is hoe je een chat start:

 

  1. Ga naar https://bit.ly/EAChatSupport en selecteer de Engelse of Amerikaanse vlag
  2. Selecteer chat

Voor Twitter en Facebook zorg ervoor dat er een vinkje naast de naam staat zodat je weet dat je met het juiste account praat. Het account heet @ EAHelp .

 

- EA_Neil

Neil.png
Bericht 8 van 8 (502 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help