Mijn sims start niet op

door xjaylinnx
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Mijn sims start niet op

★★★ Newbie

Ik heb sinds gisteren dat mijn sims gaat wel gewoon open maar dan blijft op dat blauwe scherm staan met sims 4 en dan sluit hij vanzelf af. Hoe kan ik dit oplossen?

Bericht 1 van 14 (450 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Mijn sims start niet op

★★★ Newbie

Ik heb het zelf al opgelost l. Voor degene die hetzelfde probleem hebben:

● ga naar origin 

● ga naar mijn bibliotheek en druk dan op je linker muisknop

● druk op repareren

Dan gaat alles opnieuw downloaden en als dat klaar is doet het als het goed is weer. En je opgeslagen families zijn er nog. Tenminste bij mijStandard smile

In thread bekijken

Bericht 2 van 14 (451 Weergaven)

Alle reacties

Re: Mijn sims start niet op

★★★ Newbie

Ik heb het zelf al opgelost l. Voor degene die hetzelfde probleem hebben:

● ga naar origin 

● ga naar mijn bibliotheek en druk dan op je linker muisknop

● druk op repareren

Dan gaat alles opnieuw downloaden en als dat klaar is doet het als het goed is weer. En je opgeslagen families zijn er nog. Tenminste bij mijStandard smile

Bericht 2 van 14 (452 Weergaven)

Re: Mijn sims start niet op

★★★★★ Expert
Goed om te horen, dat je het al zelf had kunnen oplossen, @xjaylinnx. Het spel laten repareren via de Origin cliënt, is 1 van de zaken die je als eerste en makkelijk zelf kan doen.

Groetjes.
Bericht 3 van 14 (429 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mijn sims start niet op

★★ Novice

Mijn sims start niet meer op. Eerst word het scherm zwart en dan sluit die vanzelf af. Ik heb alles al geprobeerd. Zoals: alles verwijderen, repareren en updaten maar niks werkt. Kan iemand mij helpen, ik heb er heel veel geld in gestoken.

Bericht 4 van 14 (389 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mijn sims start niet op

Champion

@xxrobinxxnibor Als je hier zou willen aangeven met welk systeem je De Sims 4 speelt dan kunnen we je veel beter helpen. Als je met een MacOS speelt, geef dan alsjeblieft ook aan met welk systeem (naam) en als het even kan ook de specificaties van je Mac. Als je met Windows speelt zou je dan een DxDiag.txt willen maken en als bestand willen bijvoegen? In de link hierna kan je lezen hoe je zo'n bestand maakt: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/. Zodra je dat hebt gedaan dan kunnen we hier eens kijken naar het probleem dat je schetst.

Als je alles al eens hebt verwijderd en/of gerepareerd dan heeft het weinig zin om dat nog een keer te doen.

 

Zou je bij je volgende antwoord (waar je ook de DxDiag.txt bij voegt) ook willen aangeven of je gebruik maakt van modificaties en/of custom content en of je die ook hebt verwijderd toen je het spel opnieuw installeerde? Hoe meer informatie je aan ons doorgeeft over de situatie die je tegenkomt hoe beter wij in staat zijn om je eventueel oplossingen te kunnen bieden.

 

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 5 van 14 (388 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mijn sims start niet op

★★★★★ Expert
Als een zwart leeg scherm ziet, nadat je het spel hebt gestart, betekent dat je computer mogelijk niet voldoet aan de gevraagde systeemeisen, @xxrobinxxnibor.

Start met het ontdoen van alle aangepaste inhoud (zogenoemde "modificaties").
De map van De Sims 4 hernoemen, die in je "Documenten\Electronic Arts\" staat.
Hierna de cache van de Origin cliënt gaan leegmaken, bekijk dit helpartikel daarover: https://help.ea.com/nl-nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Repareer daarna De Sims 4 via de Origin cliënt en vervolgens controleren of deze is bijgewerkt.
Je dient De Sims 4 schoon starten en met een nieuwe Sim / huishouden te gaan testen of de problemen zijn verholpen.

Zorg ervoor dat je alle overige, onnodige, nog openstaande software volledig hebt afgesloten, mogelijk verhinderen die de goede werking van de Origin cliënt als de spellen van Origin.
Een bekabelde internetverbinding gebruiken.
Start de spellen van Origin via de Origin cliënt.
De "Gebruikersaccountbeheer" en beveiligingssoftware (tijdelijk) uitschakelen.
Start de Origin cliënt als een Administrator.

De laatste versie van de Origin cliënt kan je hier vinden: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download

Mogelijk dienen de stuurprogramma's van je computer eerst nog worden bijgewerkt. Start met het stuurprogramma van je videokaart. Na en voltooid installatie de computer opnieuw starten.
De "Origin in-game" en "FPS-teller" uitschakelen.
Zijn er nog updates beschikbaar bij de Windows Update? Download en installeer allen. Vergeet niet de optionele updates. Aansluitend zal de computer opnieuw moeten gestart worden en herhaling is goed mogelijk.

De systeemeisen van De Sims 4 (basisspel, normale (64-bits) versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements

Zorg dat je spellen op de betere videokaart (meestal is dit NVidia) draait en niet op de basis / ingebouwde videokaart. Die daarvoor minder of niet geschikt zijn.
Je dient overige en onnodige apparaten hebben losgemaakt en uitgeschakeld.

Windows Schoon Starten: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135

Plaats dan je DxDiag informatie, opgeslagen als een tekstbestand ("DxDiag64.txt" als voorbeeld), bij je reactie: https://help.ea.com/nl-nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/


Groetjes.
Bericht 6 van 14 (382 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mijn sims start niet op

★★ Novice

Ik speel de sims 4 op een windows computer. Ik heb net een dxdiag gemaakt die staat hieronderen. Ik gebruikte altijd wel mods, maar dat ging goed totdat ik 1 ding had gedownload. Ik dacht dat het daar aan lag dus had ik het verwijderd. Nu is het verwijderd maar doet de sims het nog steeds niet. Ik heb alle andere mods ook al verwijderd.

Bericht 7 van 14 (377 Weergaven)

Re: Mijn sims start niet op

★★ Novice

ik zag dat de dxdiag net niet kon openen dus hier is die nog een keer.

Bericht 8 van 14 (375 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mijn sims start niet op

★★★★★ Expert
Het tekstbestand met de DxDiag informatie is gewoon te openen, @xxrobinxxnibor. Waarschijnlijk voldoet deze laptop niet aan de gevraagde systeemeisen om De Sims 4 te draaien.
De Intel i3 processor met een kloksnelheid van 2.20 GHz, maar 8 GB werkgeheugen en de basis / ingebouwde "videokaart" van Intel, zijn vrij licht en mogelijk niet geschikt voor het basisspel.
Wil je nog aanvullende inhoud voor De Sims 4 gaan gebruiken, dan zullen er vroeg of laat problemen tegenkomen.
De stuurprogramma's van je laptop gaan bijwerken, want het stuurprogramma van "Intel UHD Graphics 620" komt uit 2019. Alle nog beschikbare updates voor Windows gaan installeren. De laptop steeds herstarten na een installatie.
Zie de eerder genoemde reactie met de suggesties.
Controleer of je laptop toch soms niet beschikt over een betere videokaart, meestal is deze van NVidia.
Windows Schoon Starten.

Groetjes.
Bericht 9 van 14 (371 Weergaven)

Re: Mijn sims start niet op

[ Bewerkt ]
Champion

@xxrobinxxnibor  Dank je voor je DxDiag.txt !

Jouw Lenovo voldoet zeker aan de minimale systeemeisen voor De Sims 4. Maar jammer genoeg niet helemaal aan de aanbevolen Systeemeisen. Dat kan je hier nog eens nalezen: https://www.ea.com/nl-nl/games/the-sims/the-sims-4/faqs/base-game#pcq11.

 

Afhankelijk van het aantal uitbreidingspakketten dat je hebt zal het ook steeds lastiger worden voor jouw laptop om De Sims 4 goed te kunnen spelen. Je zal bij de instellingen en spelopties moeten kiezen voor gemiddelde of lagere grafische waarden en ook zeker voor de laptopmodus. Misschien dat je spel af en toe eens zal stilstaan of zal langere tijd nodig hebben om alle handelingen door te rekenen. Als je wilt kan je jouw systeem laten testen op deze website: https://www.systemrequirementslab.com/cyri  vul dan in het vakje De Sims 4 in en het laatste uitbreidingspakket. Je ziet dan zelf hoe goed of slecht jouw laptop scoort.

 

Controleer ook even bij Lenovo zelf of je nog nieuwe drivers moet laten installeren: https://pcsupport.lenovo.com/us/nl/products/laptops-and-netbooks/300-series/330s-14ikb/81f4/81f400pf... Vul dan ook het serienummer van je laptop in.

 

Je meldt dat je ook gebruik maakt van modificaties en dat je spel problemen kreeg nadat je 1 ding had gedownload. Als je er ook maar even mee hebt proberen te spelen dan kan het zijn dat er nog restanten van die modificatie in het spel aanwezig zijn. Verplaats dan niet alleen de modificaties maar verwijder dan in ieder geval ook het bestand: 'localthumbcache.package' uit de map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4. Zodra je het spel weer start maakt De Sims 4 een nieuwe 'schone' versie van dit bestand aan. Dus maak je geen zorgen.

 

Test of je spel het daarna wel weer doet. Dus zonder modificaties en custom content en het liefst met een nieuw spel. Dat nieuwe spel zorgt ervoor dat je de spelvoortgang van eerdere spellen niet vernietigd. Als De Sims 4 weer werkt kan je pas overwegen of je de modificaties ook terug wilt plaatsen. Test dan altijd met dat nieuwe spel.

 

Dan nog een laatste onderdeel van de foutmeldingen in jouw DxDiag.txt. als ik het goed heb begrepen heb je een Xbox game bar overlay geïnstalleerd. Mijn advies is om die te verwijderen omdat die op jouw laptop waarschijnlijk weinig nut zal hebben.

 

Mocht je na alle aanpassingen toch nog problemen tegenkomen, laat het dan even weten. Dan kijken we even verder.

 

Hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 10 van 14 (356 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help