Re: Kan na laatste update van 25-02-2021 niet meer Sims opslaan

door RealSimmor0
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Kan na laatste update van 25-02-2021 niet meer Sims opslaan

★ Novice

Hallo,

 

Kan na laatste update van 25-02-2021 het Sims4 spel niet meer opslaan.

 

Hoe los ik dit op?

Bericht 1 van 16 (458 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Kan na laatste update van 25-02-2021 niet meer Sims opslaan

Community Manager (retired)

Hey @Lisanne3004 ,

 

Sorry om te horen dat je het spel niet meer op kunt slaan. Heb je al geprobeerd het spel te repareren door te rechter klikken op De Sims 4 in de spelbibliotheek en repareren te kiezen?

 

Als dat niet werkt, kun je ons laten weten wat voor foutmelding je krijgt en/of je toevallig aangepast content/mods gebruikt?

 

- EA_Neil

Neil.png
Bericht 2 van 16 (456 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Highlighted

Re: Kan na laatste update van 25-02-2021 niet meer Sims opslaan

★★★★★ Expert
Is het ondertussen nog gelukt, @Lisanne3004? Ook als je het probeert met een andere Sim / huishouden? Kan je meer informatie geven, zoals een schermafdruk van de (foutmelding) die verschijnt?

Zorg ervoor dat je alle aangepaste inhoud ("modificaties") hebt verwijderd. Map van De Sims 4 en alle andere mappen waarin "Sims 4" staan hernoemen, die in je "Documenten\Electronic Arts\" zullen staan. De cache van de Origin cliënt leegmaken, lees hierover dit helpartikel: https://help.ea.com/nl-nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/ Repareer dan De Sims 4 via de Origin cliënt. Controleer dan ook nog even of De Sims 4 is bijgewerkt naar de laatste versie. De Sims 4 schoon starten. Met een nieuwe Sim of huishouden testen of je probleem is opgelost.

Je dient alle overige, onnodige geopende software volledig af te sluiten, waaronder ook beveiligingssoftware, software voor het maken van reservekopieën, software die gebruikmaken van zogenoemde lagen en software of diensten voor het gebruik van online opslag.
De Sims 4, net als elk anders spel van Origin, alleen nog via de Origin cliënt starten.

Spellen van Origin, de Origin cliënt en hun gegevens lokaal te bewaren.

De instructies om een schone start van Windows laten doen: https://support.microsoft.com/nl-nl/topic/windows-schoon-opstarten-da2f9573-6eec-00ad-2f8a-a97a1807f...

Systeemeisen voor De Sims 4 (basisspel, normale versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements

Groetjes.
Bericht 3 van 16 (450 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Kan na laatste update van 25-02-2021 niet meer Sims opslaan

★ Novice

Sorry voor mijn late reactie, maar het is helaas nog niet opgelost. Ik heb alle mods verwijderd, ik heb de cache helemaal leeg gehaald, ik heb de Sims gerepareerd in Origin. Heeft allemaal niet gewerkt. Ik heb toen het spel verwijderd en het opnieuw gedownload en toen deed ie het voor een aantal dagen. Maar nu zit ik weer met hetzelfde probleem. Zijn er nog andere opties die ik kan doen waardoor het misschien kan worden opgelost?

Bericht 4 van 16 (402 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Kan na laatste update van 25-02-2021 niet meer Sims opslaan

★★★★★ Expert
Zorg dat je de basisstappen helemaal hebt gedaan, @Lisanne3004. Start De Sims 4 via de Origin cliënt.
Je dient overige en onnodige openstaande software helemaal is afgesloten, waaronder beveiligingssoftware, software die lagen gebruikt, online opslagdiensten en reservekopieën maken.
De Origin cliënt, de spellen van Origin en hun gegevens dien je lokaal te bewaren.
Nagaan dat je computer is bijgewerkt betreft de stuurprogramma's en updates voor Windows.
Heb je ook een schone start van Windows gedaan?

Deel je soms de computer met anderen?

Zorg dat de locaties waar je spelvoortgang wordt bewaard toegankelijk is.
De standaardlocatie zou in je "Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\" moeten zijn.

Laatste versie van de Origin cliënt kan je hier vinden: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download
Je zal alle huidige versies eerst moeten hebben verwijderd, ook de "technische previews" dus.

Een nieuwe lokale Windows gebruikersaccount met Administrator rechten aanmaken, je daarmee aanmelden en zo nogmaals proberen
https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/een-lokaal-gebruikers-of-administrator-account-maken-in-...

Vermeld je DxDiag informatie, opgeslagen in een tekstbestand, bij je reactie: https://help.ea.com/nl-nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/

Bij het opnieuw installeren, heb je dan alleen het basisspel geïnstalleerd via de Origin cliënt?

Laat je computer controleren op besmettingen en fouten, die hersteld dienen worden.
Test eens met een andere computer.

Groetjes.
Bericht 5 van 16 (401 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Kan na laatste update van 25-02-2021 niet meer Sims opslaan

[ Bewerkt ]
Champion

@Lisanne3004 Heb je toen je het spel weer opnieuw bent gaan spelen de mods weer terug geplaatst of speel je sinds dat moment met een schoon spel? Als je toch weer modificaties hebt terug geplaatst of als je bent gaan spelen met een spel uit de tijd dat je nog modificaties gebruikte, kan het zijn dat er opnieuw fouten zijn teruggekeerd in het spel.

Ik zou hoe dan ook even wachten met rigoureus windows schoon te starten. Laat even weten of je een nieuw spel bent gestart of het oude (al dan niet met modificaties) door speelt.

 

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 16 (396 Weergaven)

Re: Kan na laatste update van 25-02-2021 niet meer Sims opslaan

★ Novice

Ik ben een nieuw spel gaan spelen en ik heb niet de modificaties weer terug geplaatst. Dat ging voor paar dagen ook goed, maar daarna kreeg ik weer last van hetzelfde probleem.

Bericht 7 van 16 (392 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Kan na laatste update van 25-02-2021 niet meer Sims opslaan

Champion

@Lisanne3004 zou je dan eens willen aangeven met wat voor een computer je De Sims 4 speelt en als het even kan ook de specificaties van jouw pc. Om je echt een goed advies te geven, is het voor ons wel handig om die gegevens te hebben. Op basis daarvan kunnen we véél gerichter adviezen geven en eventuele oplossingen bedenken.

 

Alvast bedankt. 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 8 van 16 (383 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Kan na laatste update van 25-02-2021 niet meer Sims opslaan

★ Novice

Hi ik heb een Acer Aspire A514-53 met Windows 10 Home versie 1909. Ik hoop dat dit de informatie is waar u om vraagt. 

Bericht 9 van 16 (377 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Kan na laatste update van 25-02-2021 niet meer Sims opslaan

Community Manager (retired)
@Lisanne3004,

Gebruik je toevallig OneDrive of een ander programma om jouw documenten in op te slaan?

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 10 van 16 (363 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help