Kan geen verbinding maken met gallerij

door Weirdgirll
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Kan geen verbinding maken met gallerij

★★ Novice

Sinds een aantal weken, kan ik niet meer in de gallerij van de sims 4 komen.

Ik heb al van alles geprobeerd, maar niets helpt.

Al eens eerder heb ik dit probleem gehad, maar toen kon ik er ineens wel weer in. Helaas lukt het nu al een aantal weken niet en verpest dit mijn spel.

 

Ik heb onder andere geprobeerd:

- Cache leegmaken

- Dns-flush

- Origin verwijderen en opnieuw installeren

- Als administrateur uitvoeren

- Sims 4 repareren

- Origin in game uitschakelen

- Firewall uitschakelen en virusscanner uitschakelen

 

Maar helaas helpt niets.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik wél weer gebruik kan maken van de Sims 4 gallerij?

Uit eerdere ervaring weet ik, dat het opnieuw installeren van de sims geen effect heeft.

Bericht 1 van 11 (1.474 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Kan geen verbinding maken met gallerij

★★★★★ Expert
Heb je de basisstappen hebt gedaan, @Weirdgirll?
Vervolgens De Sims schoon starten.
Een spel van Origin start je eigenlijk alleen nog maar via de Origin cliënt. Ook wordt zo de meest geschikte versie van De Sims 4 geselecteerd.

Controleer of je computer voldoet aan de gevraagde systeemeisen van De Sims 4 (basisspel, normale (64-bits) versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements

Zorg dat je bent aangemeld met de juiste Origin / EA account.
Kinderaccounts hebben geen toegang tot online functies.

Controleer dat je bent verbonden met het internet, de Origin cliënt en de Sims 4 ongehinderde toegang heb tot het internet.
Gebruik een bekabelde internetverbinding.
Zorg dat je alle overige en nog onnodige openstaande software volledig hebt afgesloten.
De schuifbalk bij de instellingen van "Gebruikersaccountbeheer" op de laagste stand zetten.
Start de Origin cliënt als een Administrator.


Mocht je "De Sims 4 Legacy Editie" soms moeten of bent gaan gebruiken, dan voldoet je computer niet aan de gevraagde systeemeisen van de normale versie van De Sims 4.
Je kan De Sims 4 wel nog spelen, echter met enkele beperkingen. Zoals geen ondersteuning voor aanvullende inhoud uitgebracht vanaf 2020 en online functies.

Als je de Galerij niet kan bereiken via De Sims 4, probeer het dan via de webbrowser: https://www.ea.com/nl-nl/games/the-sims/the-sims-4/pc/gallery

Nagaan of soms de stuurprogramma's van je computer nog moeten worden bijgewerkt. Start met het stuurprogramma van je videokaart.
Zijn er nog updates beschikbaar voor Windows, die je eerst nog dient te downloaden en installeren.

Download en installeer de laatste versie van de Origin cliënt: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download
Verwijder alle huidige versie van de Origin cliënt, inclusief de "technische previews" (voorheen bekend als bèta versie).
Hoe je de Origin cliënt helemaal (en handmatig) kan verwijderen: https://help.ea.com/nl/help/origin/origin/manually-uninstalling-origin/

De Origin cliënt en de spellen van Origin lokaal zijn geïnstalleerd.
Hun gegevens dienen lokaal worden bewaard.
Dezelfde taal dient voor De Origin cliënt en De Sims 4 zijn geselecteerd.

Windows schoon laten opstarten: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135

Als je nog steeds problemen hebt, plaats dan je DxDiag informatie bij je reactie, opslaan als een tekstbestand ("DxDiag64.txt" als voorbeeld): https://help.ea.com/nl-nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/


Groetjes.
Bericht 2 van 11 (1.468 Weergaven)

Re: Kan geen verbinding maken met gallerij

Community Manager (retired)

Hey @Weirdgirll ,

 

Sorry om te horen dat je de galerij niet meer in kan. Krijg je hierbij een foutmelding of laat de galerij rode kruizen zien?

 

- EA_Neil

Neil.png
Bericht 3 van 11 (1.444 Weergaven)

Re: Kan geen verbinding maken met gallerij

★★ Novice

Al deze opties heb ik al geprobeerd.

Ik heb het spel, met alle uitbreidingen, probleemloos kunnen spelen.

Maar sinds de laatste update, ineens niet meer.

 

Ik kan nog steeds niet in de gallery.

Ik kon toen ik 's-ochtends speelde wel in de gallery en 's-middags, na de update niet meer.

 

Bericht 4 van 11 (1.425 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Kan geen verbinding maken met gallerij

★★ Novice

Ik krijg een foutmelding.

Bericht 5 van 11 (1.424 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Kan geen verbinding maken met gallerij

Champion

@Weirdgirll Als je jouw computer nog eens wilt testen probeer het dan eens met het programma op deze site: https://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/the-sims-4-spooky-stuff/

 Je meldt dat je alle uitbreidingspakketten hebt en ik heb je DxDiag.txt nog eens even bekeken. 

Allereerst zal je moeten zorgen voor een werkzame internetverbinding. Uit het screenshot met de foutmelding blijkt dat daar iets mis mee is. controleer dus je aansluitingen en kijk of de router/modem waarmee je het internet opgaat aangesloten is en goed functioneert.

 

Dan de DxDiag.txt. 

Een heleboel elementen in jouw notebook voldoen wel aan de minimale eisen voor De Sims 4 maar hoe meer uitbreidingspakketten je hebt hoe zwaarder het voor je computer wordt. 

In jouw situatie zal je uiteindelijk toch moeten kijken naar de aanbevolen systeemeisen en niet meer naar de minimale: https://help.ea.com/nl-nl/help/the-sims/the-sims-4/the-sims-4-system-requirements/

Jouw laptop voldoet ruim aan de minimale eisen maar schiet al tekort bij de aanbevolen eisen. 

Aanbevolen processor: Intel core i5 of sneller;  jouw laptop heeft een Intel(R) Core(TM) i3

Aanbevolen grafische kaart (video): NVIDIA GTX 650 of beter; Jouw laptop heeft een Intel(R) HD Graphics 5500 

 

In deze link zie je een vergelijking tussen de twee grafische kaarten: https://technical.city/en/video/GeForce-GTX-650-vs-HD-Graphics-5500 Als je daar bij het spel De Sims 4 invult dan zie je gelijk de verschillen. Omdat de grafische kaart van jouw laptop gebruik maakt van het interne geheugen en de RAM van jouw laptop snoept heeft jouw systeem steeds meer moeite om De Sims goed te kunnen laten draaien. Als je daarnaast ook nog andere programma's op de achtergrond mee laat draaien dan of bijvoorbeeld ook gebruik maakt van modificaties of cc dan zal De Sims 4 waarschijnlijk niet meer willen starten ofdirect na het startmenu vastlopen. 

 

Mijn advies is om je laptop toch even te testen met deze link: https://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/the-sims-4-spooky-stuff/ en als je van de uitslag ook nog een screenshot zou willen maken en met ons delen dan kunnen we eventueel aanvullende suggesties doen.

 

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 11 (1.414 Weergaven)

Re: Kan geen verbinding maken met gallerij

Community Manager (retired)

Bedankt voor het insprining @Trismagistos !

 

@Weirdgirll ,

 

Laat Origin verder wel gewoon zien dat je verbonden bent? Heb je verder een anti-virus/firewall geïnstalleerd staan misschien?

 

- EA_Neil

Neil.png
Bericht 7 van 11 (1.408 Weergaven)

Re: Kan geen verbinding maken met gallerij

[ Bewerkt ]
★★ Novice

Ik heb een werkende internetverbinding, van 200 mbps, anders kan ik dit toch niet typen??!

 

En dat het spel minder snel is, op mijn laptop snap ik.

Maar dat is mijn keuze en heeft helemaal niets met mijn vraag te maken.

Ik heb namelijk helemaal geen problemen met het spel, alleen met de online functies.

Deze laptop is met de sims4 beter dan mijn I7 laptop.

 

Als we nou de focus kunnen leggen op mijn probleem proberen op te lossen in plaats van allerlei andere dingen, zou dat heel fijn zijn.

 

Aangepast door EA_Neil. 

Bericht 8 van 11 (1.396 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Kan geen verbinding maken met gallerij

★★ Novice

Ja, origin is wel online. 

Ik heb geen antivirus/firewall voor de sims. Daar heb ik ook al naar gekeken.

 

Vandaag zelf het hele spel en alle uitbreidingen verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar zelfs dan kan ik niet online.

Bericht 9 van 11 (1.395 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Kan geen verbinding maken met gallerij

★★★★★ Expert
Beide foutmeldingen geven aan dat je niet verbonden bent met het internet, @Weirdgirll. Zorg dus dat je verbonden ben met het internet.
Gebruik een bekabelde internetverbinding en je laptop direct aansluiten op de modem / router van je internetaanbieder. Beide opnieuw opstarten, overige apparaten ontkoppelen en uitschakelen. Met ander kabel proberen, die een vastgesmolten aansluitingen en bij voorkeur van het "Cat-5" of "Cat-6" type zijn. Controleer de instellingen bij de modem / router van je internetaanbieder, zo nodig dien je de juiste poorten openzetten. Andere poorten op de modem / router van je internetaanbieder uitproberen. Mogelijk dient de software van de modem / router van je internetaanbieder worden bijgewerkt. Zie hier voor de (online) documentatie, of contact opnemen met de fabrikant / leverancier.
Verder dien je, zoals eerder al werd vermeld, alle overige, onnodige openstaande software volledig hebben afgesloten. Beveiligingssoftware val hier ook onder!
Daarnaast dien je Windows eens schoon op te starten, zeker met het type laptop dat je gebruikt. Mogelijk heb je toch bepaalde software draaien, die toch op een bepaalde manier verhinder dat je internettoegang hebt, als De Sims 4 juist laten werken.

Snel kunnen typen heeft weinig te maken met een snelle internetverbinding. Tekst zelf is erg licht.


Je laptop voldoet net aan de minimale systeemeisen van het basisspel, waardoor je De Sims 4 op de minimale instellingen zou kunnen draaien.
Echter, als je aanvullende inhoud gaat gebruiken, zal dit niet mogelijk zijn of voor problemen zorgen. Met name uitbreidingen hebben meer nodig.
Naast dat de computer dient te voldoet aan de gevraagde systeemeisen van de betreffende aanvullende inhoud, dient de computer ook beter te voldoen aan de aanbevolen systeemeisen van het basisspel.
Met andere woorden, een Intel i3 processor met precieze een kloksnelheid van 2 GHz, slechts 8 GB aan werkgeheugen en ingebouwde basis "videokaart" van Intel, is vragen voor problemen.

Voor het draaien van spellen heb je een betere videokaart nodig (zoals een videokaart van Nvidia bijvoorbeeld).
Een ingebouwde basis "videokaart" is goed voor werkzaamheden betreft school / studie en kantoor. Meeste spellen draaien ook niet op zo eentje. Daarnaast heb je meer werkgeheugen en een betere processor nodig, aangezien die afhankelijk zijn van beiden.

Je zult na moeten gaan of je laptop beschikt over een andere en betere videokaart.
Dit overschakelen kan meestal met een knop of toets ergens op de laptop, een hulpprogramma geleverd door de fabrikant, via Configuratiescherm of BIOS. Zie hiervoor de (online) documentatie. Contact opnemen met laptopfabrikant.
Je kan ook contact opnemen met de winkel waar je de laptop had gekocht, als dit nog niet zo lang geleden is.

Tevens dien je de stuurprogramma's van je laptop gaan bijwerken. Dit was ook al vermeld. De stuurprogramma van "Intel HD Graphics 5500" (een ingebouwde basis "videokaart"), komt uit 2018.
De stuurprogramma's kan je vinden op de website van de hardwarefabrikant, worden aangeboden via de Windows Update of zijn te downloaden van de productwebsite van de laptopfabrikant.

Laptophardware presteert onder die van een normale (desktop) PC.


Het volledig verwijderen en opnieuw installeren zal meestal geen verbetering geven. Het probleem ligt dus ergens lokaal en bij je laptop zelf.


Als je een andere computer hebt, probeer het dan hiermee eens en hiervan dan ook de DxDiag informatie vermelden.
Werkt daar De Sims 4 Galerij wel?
Als dit een betere is, maar toch niet zo lijkt te werken, dan zal hier ook problemen mee zijn. Probeer eens de genoemde suggesties daarbij, laat deze laptop controleren op fouten. Overweeg anders een schone Windows installatie.

Mocht je soms een kinderaccount gebruiken, dan heb je geen toegang tot de online functies. De Galerij valt hier onder.
Dit geld ook voor "De Sims 4 Legacy Editie", die geen ondersteuning bied aan online functies en aanvullende inhoud die vanaf 2020 is uitgebracht.

Zou je op deze website de test kunnen doen? Dan graag schermafdrukken maken van beide tabbladen in het testresultaat, opslaan als *.jpg afbeeldingen en deze weer als bijlagen toevoegen bij je reactie.
https://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/the-sims-4/12305
Bij de minimale test ("Minimum") dienen er allemaal groene vinkjes te staan, om hiervoor te slagen.

Ook kan je via een nieuw aangemaakte Windowsgebruikersaccount met Administrator rechten het nog eens proberen: https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/een-lokaal-gebruikers-of-administrator-account-maken-in-...


Zie mijn eerdere vermelde reactie, om nog eens de punten nalopen.


Groetjes.
Bericht 10 van 11 (1.384 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help