Re: Kan aangepast materiaal niet meer inschakelen na update

door Trismagistos
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Kan aangepast materiaal niet meer inschakelen na update

★★ Novice

Ik heb vandaag de laatste update van de sims 4 gedownload. Hierna heb ik via het optie paneel 'aangepast materiaal inschakelen' weer aangevinkt en heb ik de game opnieuw opgestart. Alleen toen het spel weer was opgestart was de optie voor aangepast materiaal weer uitgeschakeld. Ik heb dit inmiddels heel vaak opnieuw geprobeerd. Ook heb ik geprobeerd alle mods te verwijderen op een klein deel na, en alles verwijderd en een paar nieuwe gedownload. Niets helpt Frown
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!

Bericht 1 van 10 (1.245 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Kan aangepast materiaal niet meer inschakelen na update

[ Bewerkt ]
Champion

@Jildoubroersma Ik heb nog even overleg gehad met een paar helpers op het forum en misschien heb je wel last van hetzelfde probleem. Als je een Avast of AVG virusscanner hebt dan kan het zijn dat deze niet zijn goed zijn ingesteld en dat de combinatie wordt gezien als een bedreiging. Kijk ook even op dit topic https://answers.ea.com/t5/De-Sims-4/Hoe-los-ik-dit-op-Rode-kruizen-in-mijn-galerij/m-p/9972965#M7843 en probeer de schilden voor de ransomware aan te passen en Origin en De Sims toestemming te geven.

 

Wie weet los je het probleem daar sneller mee op.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


In thread bekijken

Bericht 10 van 10 (1.131 Weergaven)

Alle reacties

Re: Kan aangepast materiaal niet meer inschakelen na update

★★★★★ Expert
Dan gebruik je nog steeds aangepaste inhoud, die niet geschikt is voor de huidige spelversie, @Jildoubroersma. Je dient deze hebben verwijderd. Doe dat zeker bij de installatie van een nieuwe update en/of aanvullende inhoud.
Mocht je problemen ondervinden met het gebruik van aangepaste inhoud, dan 1 voor 1 de gebruikte aangepaste inhoud nalopen, om de eventuele boosdoeners te achterhalen.
Regelmatig zullen ook deze mee worden opgeslagen bij je spelvoortgang. Ook als je ze verwijderd, zal er nog restanten blijven bevatten.
Dien je het meestal toegevoegde document door te nemen en/of contact opzoeken met diens maker. Het gebruik hiervan is op eigen risico, kan zorgen voor problemen, als wordt hier in algemeen niet ondersteund.

Start met het helemaal afsluiten van de Origin cliënt en alle spellen van Origin.
De cache van de Origin cliënt leegmaken. Lees dit helpartikel daarover: https://help.ea.com/nl-nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Hernoem de map van De Sims 4. Deze zal in je "Documenten\Electronic Arts\" staan.
Start de Origin cliënt weer en je aanmelden met de juiste Origin / EA account, als hierom gevraagd wordt. Ga dan naar je spelbibliotheek toe.
Dan rechtsklik op de speltegel van De Sims 4 en kies je de "Repareren" optie. Is De Sims 4 ook bijgewerkt naar de laatste versie?
Vervolgens dien je De Sims 4 schoon starten. De spellen van Origin dien je altijd via de Origin cliënt starten, eigenlijk en niet langer meer via hun snelkoppeling op je Bureaublad.
Daarna ga je met een nieuwe of standaard Sim of huishouden testen of je probleem is verholpen.


Systeemeisen voor De Sims 4 (basisspel, de 64-bits versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements

Groetjes.
Bericht 2 van 10 (1.235 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Kan aangepast materiaal niet meer inschakelen na update

[ Bewerkt ]
Champion

@Jildoubroersma Het is verstandig om vlak na de patchupdate van de Sims alle modificaties die je gebruikt even te verplaatsen naar een nieuwe map, bijvoorbeeld op je bureaublad met de naam: 'nog te testen modificaties'. Verwijder dan ook gelijk het bestand 'localthumbcache.package' uit de map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4. In dat bestand zitten namelijk alle restanten van gebruikte cc en modificaties waar je nu blijkbaar nog last van hebt. Zodra je De Sims 4 opnieuw start, maakt het spel een nieuwe 'schone' versie van de localthumbcache.package aan. 

 

Dan is het verstandig om je modificaties te testen op een nieuw spel. Na de test kan je dat spel altijd weer verwijderen of in het vervolg gebruiken voor een nieuwe testronde. Als je veel modificaties gebruikt dan kan je het beste de 50% methode gebruiken.

 

50/50 methode

Dat houdt in dat je eerst de helft van de modificaties terug plaats in de map : \Documents\Electronic Arts\De Sims 4\Mods. Test dit op een nieuw te starten spel en als alles het goed doet dan weet je dat deze modificaties goed en veilig zijn. Plaats die dan in een map op je bureaublad met 'bijvoorbeeld de naam 'veilige of goede modificaties'. Test daarna uit de map met de naam 'nog te testen modificaties' weer een deel. Als dan blijkt dat je spel hapert dan weet je dat de kapotte modificaties in die map zitten. Test daarvan weer de helft en zo verder totdat je alle slechte modificaties hebt verwijderd. Sla in de tussentijd je spel niet op maar verlaat het zonder op te slaan!  Als je alles hebt getest, kan je de inhoud van de map met de naam 'veilige of goede modificaties' weer terug plaatsen.

 

Als je modificaties gebruikt moet je rekening houden met de problemen die je nu bent tegengekomen. Zorg ervoor dat je de modificaties net zoals je spel up to date houdt. Bezoek regelmatig de pagina's van de makers en controleer of ze updates hebben.

 

Veel plezier met spelen. 😉

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 3 van 10 (1.234 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Kan aangepast materiaal niet meer inschakelen na update

★★ Novice

Ik heb al het aangepast materiaal uit de map gehaald. Toen ik dat deed kon ik de optie 'aangepast materiaal' in het startscherm van de Sims weer inschakelen en stond hij na het opnieuw opstarten nog steeds ingeschakeld (zoals het dus hoort te zijn) Alleen als ik daarna nieuw materiaal download krijg ik bij het startscherm van de Sims weer te zien dat er een update is geweest en dat ik daarom de optie voor aangepast materiaal weer moet inschakelen en Sims weer opnieuw moet opstarten. Als ik dat doe is die optie dus weer niet aangevinkt en krijg ik dezelfde melding. Heel frustrerend. Het kan niet liggen aan een probleem in een van de materialen, want ik heb alles gewist. 
Nu wil ik proberen om de cache te verwijderen, maar ik vraag me af of dan niet mijn hele opgeslagen spel wordt gewist? 

Bericht 4 van 10 (1.201 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Kan aangepast materiaal niet meer inschakelen na update

[ Bewerkt ]
Champion

@Jildoubroersma Als je jouw opgeslagen spellen absoluut wilt bewaren dan is het verstandig om de map saves, die je ook vindt in de hoofdmap van Documents\Electronic Arts\De Sims 4 op te slaan op je bureaublad. Als je, net als ik, ook nog aangepaste muziek hebt opgeslagen in de map: 'Custom Music' zal je die ook veilig moeten stellen op je bureaublad. 

 

Je kan daarna kiezen om je cache te legen en ook om je spel te repareren. Als je dat hebt gedaan dan kan je daarna de inhoud van de mappen Saves, Custom Music en eventueel ook de Mods weer terug plaatsen in de daarvoor bestemde mappen. 

 

Als je werkelijk al je modificaties hebt getest en ze werken allemaal naar behoren dan zou je je spel gewoon weer kunnen voortzetten.

 

Veel succes.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 5 van 10 (1.188 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Kan aangepast materiaal niet meer inschakelen na update

★★ Novice

Oke, ik heb alle stappen doorlopen. Ik heb alle mods uit de map gehaald, alle cache verwijderd en het spel gerepareerd. Vervolgens heb ik de mods weer terug geplaatst in de map en het spel opgestart. 'aangepast materiaal inschakelen' aangevinkt, de game opnieuw opgestart en nog steeds krijg ik dezelfde meding (screenshot bijgevoegd hieronder). Daarna heb ik nog geprobeerd om dan alle mods te verwijderen behalve eentje, maar ook dan krijg ik dezelfde melding Shocked

Bericht 6 van 10 (1.143 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Kan aangepast materiaal niet meer inschakelen na update

[ Bewerkt ]
★★ Novice

sims probleem screenshot.pngDit dus Frown

Bericht 7 van 10 (1.141 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Kan aangepast materiaal niet meer inschakelen na update

[ Bewerkt ]
Champion

@Jildoubroersma Waarschijnlijk dan zal die ene modificatie dan toch ook een probleem geven met het spel. Wat gebeurt er als je die er definitief uit laat? En hoe zit het met de rest van de modificaties?

Ergens in jouw modificaties moet dan nog steeds problemen zitten. Je zal ze goed moeten testen en als het er niet al te veel zijn echt stuk voor stuk. Anders kan je de 50% methode gebruiken maar daarin zal je zorgvuldig tewerk moeten gaan.

 

Mijn advies is om je modificaties echt heel zorgvuldig te testen. Ik maak ook gebruik van modificaties maar ben geen problemen tegen gekomen.

 

Heel veel sterkte met testen.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 8 van 10 (1.140 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Kan aangepast materiaal niet meer inschakelen na update

★★ Novice
@Trismagistos Dat zal lastig worden met meer dan 1000 modificaties, maar ik ga het proberen. Hopelijk levert het wat op. Bedankt voor de reacties.
Bericht 9 van 10 (1.139 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Kan aangepast materiaal niet meer inschakelen na update

[ Bewerkt ]
Champion

@Jildoubroersma Ik heb nog even overleg gehad met een paar helpers op het forum en misschien heb je wel last van hetzelfde probleem. Als je een Avast of AVG virusscanner hebt dan kan het zijn dat deze niet zijn goed zijn ingesteld en dat de combinatie wordt gezien als een bedreiging. Kijk ook even op dit topic https://answers.ea.com/t5/De-Sims-4/Hoe-los-ik-dit-op-Rode-kruizen-in-mijn-galerij/m-p/9972965#M7843 en probeer de schilden voor de ransomware aan te passen en Origin en De Sims toestemming te geven.

 

Wie weet los je het probleem daar sneller mee op.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 10 van 10 (1.132 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help