Kamer onder dak / Zolderkamer

door FarahThlm
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Kamer onder dak / Zolderkamer

★★★★ Novice

Hoi hoi ! 

 

Ik ben al een tijdje op zoek naar een manier in de Sims 4 (zonder mods! wel cheats) hoe ik een kamer kan bouwen onder een dak. (zie foto)

Als dit te geavanceerd is en niet mogelijk zou zijn. Is er dan een andere manier om toch een kamer te krijgen onder een dak zonder dat deze muren zichtbaar door het dak komen?

 

Zou er mij iemand kunnen helpen? Dat zou fijn zijn want dan zou ik het huisje kunnen maken dat ik in gedachten had Standard smile 

 

Alvast bedankt!

 

Groetjes,

Farah

 

Bericht 1 van 5 (1.815 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Kamer onder dak / Zolderkamer

[ Bewerkt ]
Champion

@FarahThlm Eigenlijk is dat niet eens zo moeilijk. Zodra je een dak op een gebouw aanbrengt zal je moeten kiezen om dat hoger te maken dan een normale muur. In de volgend screenshots zal ik er een voorbeeld van geven. Hoe je het dan inricht en aankleed is natuurlijk helemaal jouw keuze. Er zijn natuurlijk ook nog talloze andere mogelijkheden om een kamer onder een dak te maken.

 

Schermafbeelding 2021-01-25 203341.png  Schermafbeelding 2021-01-25 203720.png

 

In eerste instantie zal het dak veel hoger zijn dan op het tweede screenshot. Maar met de pijl boven het dak kan je hem hoger en lager maken. Als je het bolletje vlak boven het dak gebruikt kan je het dak hol en bol buigen. 

 

Schermafbeelding 2021-01-25 204932.png  Schermafbeelding 2021-01-25 210358.png

 

Let op! Het inrichten van zo'n dak ruimte of zolderkamer is niet heel gemakkelijk. Je hebt eigenlijk geen muren in deze ruimte. Alles zit namelijk verwerkt in het dak. Muurlampen, schilderijen en posters zal je dan ook niet kunnen ophangen en als het je wel lukt kan je ze niet zien.

 

Veel plezier met spelen. 😉

 

 

 

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 2 van 5 (1.792 Weergaven)

Re: Kamer onder dak / Zolderkamer

★★★★ Novice

Super! Dank je wel voor de info! @Trismagistos 

 

Je spreekt van nog talloze andere manieren om een kamer onder een dak te maken... Zou je deze ook willen meedelen? Zodat ik misschien wel de muren kan bekleden Standard smile

 

Alvast bedankt!

 

Groetjes,

Farah

Bericht 3 van 5 (1.770 Weergaven)

Re: Kamer onder dak / Zolderkamer

[ Bewerkt ]
Champion

Natuurlijk, @FarahThlm! Er is wel een klein probleempje bij dat andere ontwerp. Je hebt dan niet echt een schuin dak in je kamer. Het effect is dan vooral optisch. Ik zal het ook weer even met een paar screenshots verduidelijken. Ik ben uitgegaan van een vergelijkbaar gebouwtje. (het is niet helemaal hetzelfde want ik gooi de saves meestal weg)

   

Schermafbeelding 2021-01-27 102336.png  Schermafbeelding 2021-01-27 102454.png

 

Ik heb hierbij gebruik gemaakt van de cheat: 'bb.moveobjects on' (wordt ook vaak afgekort tot MOO) En, zoals je ziet is er nu sprake van twee kamers boven elkaar. Als je goed kijkt dan zie je dat het raam aan de voorkant, links deels door het dak heen gaat. Aan de achterkant, in de kamer zelf, zie je dus maar een deel van het gebogen raam. Als je voor zo'n ontwerp kiest zal je telkens als je iets wilt veranderen MOO aan moeten zetten. Want anders verdwijnen de gebogen ramen bij het minste of geringste.

Als je gebruik maakt van de nieuwe halve muren kan je iets meer bereiken maar houdt er rekening mee dat volwassen Sims dan niet in dat lage gedeelte kunnen komen.

 

Schermafbeelding 2021-01-27 110651.png  Schermafbeelding 2021-01-27 111204.png

 

Ik hoop dat je hier mee uit de voeten kunt. Mijn advies is om zoveel mogelijk zelf te proberen. Hoe meer je probeert, hoe meer je leert.

 

 

Edit: Ik heb de foto die je had bijgevoegd nog eens goed bestudeerd. Ik denk dat er waarschijnlijk mee is gefotoshopt. Wat ik binnen de sims daken ook probeer er is geen mogelijkheid om dat houtpatroon te creëren. Het schuine dak is wel op die manier te maken maar dan loopt er altijd een rand door het dak die je van buiten wel ziet maar van binnen natuurlijk niet.

 

Veel plezier met bouwen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 4 van 5 (1.752 Weergaven)

Re: Kamer onder dak / Zolderkamer

Community Manager (retired)

Bedankt voor de uitleg @Trismagistos ! Zelfs ik heb hier veel van geleerd!

 

Hopelijk helpt dit @FarahThlm ! Ben erg benieuwd wat je uiteindelijk gemaakt hebt =D

 

- EA_Neil

Neil.png
Bericht 5 van 5 (1.745 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help