Ik krijg een wit scherm en kan Sims 4 niet spelen

door Madammeke
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Ik krijg een wit scherm en kan Sims 4 niet spelen

★★★ Novice

Sinds de laatste update krijg ik de Sims 4 niet meer aan de praat. Als ik het spel opstart via Origin, krijg ik een geminimaliseerd scherm.

Dit kan ik dan wel weer vergroten, de muziek speelt....maar het beeld blijft wit. Ik kan het dan ook niet meer afsluiten (alleen met taakbeheer).

Ik heb inmiddels geprobeerd het spel te repareren. Dat werkte niet. Daarna heb ik het spel helemaal verwijderd en opnieuw gedowload. Helaas hetzelfde probleem...het scherm blijft wit.

 

Wat kan ik nu nog verder doen? 

Informatie over mijn pc is bijgesloten in de bijlage.

Bericht 1 van 9 (1.175 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Ik krijg een wit scherm en kan Sims 4 niet spelen

★★ Novice
@Trismagistos ik heb het op gelost alles verwijdert en op nieuw geïnstalleerd nu werkt hij wel gewoon maar als ik daar voor naar vouten ginzoeken is alles gewoon goed maar het spel doet het nu weer als nog bedankt

In thread bekijken

Bericht 7 van 9 (1.004 Weergaven)

Alle reacties

Re: Ik krijg een wit scherm en kan Sims 4 niet spelen

★★★★★ Expert
Als je laptop geen andere videokaart heeft, dan voldoet deze niet meer aan de gevraagde systeemeisen van De Sims 4: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
Vaak zal het gaan om een videokaart van Nvidia of ATI / AMD, dit zijn de betere videokaarten.

De kloksnelheid van je processor is slechts 1.70 GHz, met de combinatie van een basis ingebouwde "videokaart" genaamd "Intel HD Graphics Family", die over te weinig basis videogeheugen beschikt.
Waarvan de gebruikte stuurprogramma's verouderd is, deze komt uit 2017.

Mocht je de basisstappen nog niet hebben voltooid, begin daarmee.

Groetjes.
Bericht 2 van 9 (1.173 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ik krijg een wit scherm en kan Sims 4 niet spelen

★★ Novice
@RealSimmor0 goeden middag ik heb hier ook last van en ik heb geen ouden videokaart van Nvidia ik heb een RTX 2080 SUPPRT TRIO
en als ik me ouden pc gebruik die een helen ouden videokaart van Nvidia
heb start het wel op hoe
Bericht 3 van 9 (1.060 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ik krijg een wit scherm en kan Sims 4 niet spelen

★★★★★ Expert
Mogelijk zullen er een aantal instellingen gewijzigd eerst nog moeten worden, @jeroenstange0252. Deze videokaart is niet nodig om De Sims 4 te laten draaien.
Indien nog niet niet gedaan, eerst de volledige basisstappen doen.
De basis / ingebouwde "videokaart" uitschakelen, stuurprogramma's van jouw computer bijwerken, beschikbare updates voor Windows installeren. Lees hierover de (online) documentatie van de computerfabrikant.
Zorg dat de betere videokaart is geselecteerd voor het draaien van de zwaardere software.
Je dient alle overige en onnodige geopende software volledig afsluiten, want deze kunnen de goede werking van De Sims 4 als de Origin cliënt tegenwerken.
Verlaag de beeldschermresolutie naar 1024×768 en probeer De Sims 4 te starten in de venstermodus.
Als er soms hardware van jouw computer is overgeklokt, dan de standaardwaarden van diens fabrikanten terugzetten.
Slechts 1 monitor gebruiken, overige en onnodige apparaten uitschakelen en ontkoppelen.
Een schone installatie van je (videokaart) stuurprogramma's doen


Lees dit helpartikel hoe je DxDiag informatie verzamelt: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/ Bewaar deze gegevens in een tekstbestand en als een bijlage toevoegen bij je reactie.

Systeemeisen van De Sims 4 (alleen basisspel, normale (64-bits) versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements

Groetjes.
Bericht 4 van 9 (1.042 Weergaven)

Re: Ik krijg een wit scherm en kan Sims 4 niet spelen

★★ Novice
@RealSimmor0 Oke dankjewel ga ik proberen
Bericht 5 van 9 (1.026 Weergaven)

Re: Ik krijg een wit scherm en kan Sims 4 niet spelen

Champion

@jeroenstange0252 De Nvidia RTX 2080 is een heel goede grafische kaart. Echter de GeForce RTX2080 support trio is van MSI en allebei de kaarten werken uitmuntend. Het zal dus zeker niet aan de grafische kaart liggen. Zou je de DxDiag.txt toch nog bij je komende antwoord willen voegen? Dat kan als bijlage als je kiest voor de optie 'beantwoorden'. Als je kiest voor een snel antwoord kan je jammer genoeg geen bestanden bijvoegen. Dan kunnen we kijken waar het probleem wel ligt.

 

Alvast bedankt.

 

Hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 9 (1.014 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ik krijg een wit scherm en kan Sims 4 niet spelen

★★ Novice
@Trismagistos ik heb het op gelost alles verwijdert en op nieuw geïnstalleerd nu werkt hij wel gewoon maar als ik daar voor naar vouten ginzoeken is alles gewoon goed maar het spel doet het nu weer als nog bedankt
Bericht 7 van 9 (1.005 Weergaven)

Re: Ik krijg een wit scherm en kan Sims 4 niet spelen

Champion
@jeroenstange0252 goed dat je alles hebt weten op te lossen!

Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 8 van 9 (995 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ik krijg een wit scherm en kan Sims 4 niet spelen

Community Manager (retired)
Hey @jeroenstange0252,

Blij om te horen dat dat het oploste voor je!

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 9 van 9 (945 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help