Re: Ik kan niet meer online met origin om sims te spelen

door EA_Neil
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Ik kan niet meer online met origin om sims te spelen

★★★ Newbie

Wij spelen al geruime tijd sims4 op de mac. Altijd online, maar sinds vier dagen kunnen we niet meer online.

De melding verschijnt direct (nog voor het inloggen) op het origin scherm, waar bovenin de melding verschijnt: "Online login is currently unavailable." 

Aanmelden resulteert vervolgens in de melding dat 'that didn't go as planned,' met aanvullend: Origin encountered an issue loading this page. Please try reloading it – if that doesn’t work, restart the client or try again later.

Dat laatste tot op heden zonder resultaat. 

 

Ik heb gekeken of er een storing was bij EA. Dat was eerst wel aan de hand, maar zou nu opgelost moeten zijn. Er zijn geen meldingen meer. 

 

We hebben geen instellingen gewijzigd, geen updates gedraaid, geen anders spellen die draaien. Maar ik heb een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn. (En ook niet hoe ik normale servicedesk moet bereiken). 
Kan iemand hier me verder helpen?

Bericht 1 van 6 (270 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ik kan niet meer online met origin om sims te spelen

★★★★★ Expert
Cache van de Origin cliënt leegmaken, om mee te starten, @BentheZwart: https://help.ea.com/nl-nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/

Je platform opnieuw starten.

Zorg dat je verbonden bent met het internet en niks hebt openstaan dat de goede werking van beide hindert / blokkeert.
Gebruik een bekabelde internetverbinding en je platform meteen aansluiten op de router / modem van je internetaanbieder. Beiden opnieuw starten. Overige, onnodige apparaten losmaken en uitzetten. Andere kabels en poorten uitproberen. Juiste poorten openzetten. Software bijwerken van de router / modem van je internetaanbieder en terugzetten naar diens standaardwaarden.
Met name sommige beveiligingssoftware is onbedoeld een boosdoener.

Controleer of je wel met de juiste Origin / EA account gaat aanmelden. Bij voorkeur en indien mogelijk, je volledige e-mail adres gebruiken, overgenomen met de "Kopiëren" en "Plakken" functies.

Zorg ervoor dat je platform is bijgewerkt. Naar laatste beschikbare versie van je besturingssysteem. Updates voor besturingssysteem en stuurprogramma's installeren.

Nagaan dat je de laatste versie van de Origin cliënt hebt geïnstalleerd: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download
Verwijder alle huidige versies, waaronder "technische previews", zie hiervoor: https://help.ea.com/nl-nl/help/origin/origin/manually-uninstalling-origin Pak de andere weg, als de normale weg niet lukt.
De Origin cliënt als de Origin spellen met hun gegevens dienen lokaal bewaard worden.

Als je het probeert via de webbrowser, probeer het dan eens via de Origin cliënt.
Nagaan dat je webbrowser is bijgewerkt, Cookies en diens cache eens leegmaken.
Gebruik een bekabelde internetverbinding. De beveiligingssoftware (tijdelijk) uitschakelen, of helemaal verwijderen anders.

Via een nieuw gemaakte gebruikersaccount met Administrator rechten je aanmelden en zo dan nogmaals proberen.

Laat je platform nakijken. Test eens met een andere.


Systeemeisen voor De Sims 4 (basisspel, normale versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements


Nederlandstalige helpdesk is gesloten en dus niet langer telefonisch bereikbaar.


Groetjes.
Bericht 2 van 6 (264 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ik kan niet meer online met origin om sims te spelen

Community Manager (retired)
Hey @BentheZwart,

Sorry om te horen dat je niet meer online kunt met Origin. Gebeurt hetzelfde als je in probeert te loggen op www.origin.com de website in plaats van het programma?

Is het hetzelfde account als je hier gebruikt om te posten op het forum als je ook onder speelt?

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 3 van 6 (252 Weergaven)

Re: Ik kan niet meer online met origin om sims te spelen

★★★ Newbie

Ja als ik naar de Website www.origin.com ga krijg ik ook de melding "Aanmelden momenteel niet mogelijk. Probeer het later opnieuw."   Dus ik kan niet een account invullen het gaat al mis als ik op de knop "aanmelden" druk.

 

Hebben meer mensen hier in NLD last van?   

 

Het is dezelfde account van het forum.  

 

Bericht 4 van 6 (248 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ik kan niet meer online met origin om sims te spelen

★★★★★ Expert
Als je hier bet aangemeld en je gaat naar de Origin website toe, dan zou je automatisch aangemeld worden, @BentheZwart.

Had je de webbrowser en platform bijgewerkt? Alle Cookies en cache van deze webbrowser gewist?
Via een geopend privé tabblad / privé venster proberen, via een nieuw gemaakt profiel proberen, of je webbrowser eens veilig starten, als je webbrowser over deze opties beschikt.
Probeer het eens met een andere webbrowser, gebruik een bekabelde internetverbinding en ook je beveiligingssoftware (tijdelijk) uitschakelen.

Groetjes.
Bericht 5 van 6 (246 Weergaven)

Re: Ik kan niet meer online met origin om sims te spelen

[ Bewerkt ]
Community Manager (retired)

@BentheZwart,

Bedankt voor het controleren. Als dezelfde inlog gegevens prima hier op Answers HQ werken dan is het heel waarschijnlijk een internet of browser (zoals @RealSimmor0 al aan gaf) gerelateerd probleem. Heb je al eens de router opnieuw opgestart tezamen met de Mac om te zien of dat helpt?

Vaak kun je de router opnieuw opstarten door simpelweg de power kabel er voor enkele minuten uit te halen en er weer in te drukken. Geef het wat minuten om op te starten en probeer het erna nog eens.

- EA_Neil

Neil.png
Bericht 6 van 6 (236 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help