Re: Ik kan niet meer bij mijn huizen en sims die ik eerder heb gemaakt

door RealSimmor0
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Ik kan niet meer bij mijn huizen en sims die ik eerder heb gemaakt

★★★ Newbie

Ik kan sinds de nieuwste update niet meer bij de sims die ik gemaakt heb. Elke keer als ik het spel opsla en afsluit kan ik het niet meer terugvinden. Ik heb al op repareren gedrukt maar er is niks veranderd. Als ik een spel speel en ik op afsluiten druk in plaats van game afsluiten dan staat het er nog wel maar zodra ik hem helemaal afsluit en ik weer terug ga dan lijkt het alsof ik het nog nooit gespeeld heb. Als ik een huis in de galerij opsla dan doet die het wel.

Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen en heb al van alles geprobeerd. iemand een idee?

Bericht 1 van 3 (176 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ik kan niet meer bij mijn huizen en sims die ik eerder heb gemaakt

★★★★★ Expert
Heb je De Sims 4 ontdaan van alle aangepaste inhoud ("modificaties") en daarna De Sims 4 gerepareerd via de Origin cliënt, @esmeecloo?
Voordat je gaat repareren, eerst eens de cache van de Origin cliënt leegmaken en de map van De Sims 4 in je "Documenten\Electronic Arts\" hernoemen.
https://help.ea.com/nl-nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/

De aangepaste inhoud kan mee worden opgeslagen met je spelvoortgang.
De aangepaste inhoud staat bekend om regelmatig problemen te veroorzaken, zeker bij de installatie van aanvullende inhoud en/of een update.
Het gebruik van aangepaste inhoud wordt in het algemeen niet ondersteund en blijft op eigen risico.
Stuk voor stuk de aangepaste inhoud terugplaatsen en dan steeds testen of het probleem wegblijft, om de mogelijke boosdoeners te vinden. Bekijk de documentatie die meestal wordt bijgevoegd bij de aangepaste inhoud. Anders contact opnemen met de maker hiervan. Of deze weglaten.

Als je spelvoortgang steeds verdwijnt, kan dit komen:
Dat je dit zelf doet, zonder medeweten.
Standaard locatie in je "Documenten\Electronic Arts\" is niet toegankelijk.
Je deelt de computer met anderen, die zonder medeweten je opgeslagen spelvoortgang verplaatst of verwijderd. Dit kan ook gebeuren door dat er bepaalde software hebt draaien.
Opgeslagen spelvoortgang dient lokaal worden opgeslagen. Je dient overige, nog onnodige openstaande software helemaal afsluiten, omdat deze de goede werking van zowel De Sims 4 als de Origin cliënt kunnen verstoren.

Groetjes.
Bericht 2 van 3 (172 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ik kan niet meer bij mijn huizen en sims die ik eerder heb gemaakt

Champion

@esmeecloo Zoals je het probleem beschrijft, lijkt het erop dat jouw computer gebruik maakt van een cloudopslag. Origin herkent die plaatst niet en zoekt jouw Saves niet in de cloud maar op een harde schijf. 

ALs je De Sims 4 speel op een MacOs dan kan je het beste de opslag optimalisatie op je Mac uitschakelen. Waar je dat kunt vinden is sterk afhankelijk van de Mac versie die je gebruikt: lees er hier meer over: https://support.apple.com/nl-nl/HT206996 Je in deze link ook de manier vinden hoe je de iCloud opslag uitschakelt. 

Houdt er rekening mee dat je spellen nog wel in de cloud staan en dat je die dus moet terugzetten naar de harde schijf. Plaats ze dan in >Documents>Electronic Arts>De Sims 4>saves. Zodra je de Sims weer start zal je even moeten zoeken welk spel je wilt laden.

 

Als je gebruik maakt van een Window pc dan komt het probleem dat je schets ook wel eens voor. Dat heeft dan te maken met de synchronisatie van de OneDrive. Het advies is om de OneDrive helemaal uit te schakelen voor de Sims 4 3n voor Origin. Hier lees je hoe je dat kan doen: https://support.microsoft.com/nl-nl/office/onedrive-uitschakelen-of-verwijderen-f32a17ce-3336-40fe-9...

Houdt er dan ook rekening mee dat veel van je spellen in de OneDrive staan en dat die verloren gaan als je de OneDrive verwijdert. Sla daarom je spellen ook nog op op een verwisselbare harde schijf of USB stick.

 

Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 3 van 3 (171 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help