Re: Ik ben ineens al mijn opgeslagen save's kwijt.

door RealSimmor0
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Ik ben ineens al mijn opgeslagen save's kwijt.

★★★ Newbie

Ik ben ineens al mijn opgeslagen save's kwijt en het spel start weer volledige voor af aan. mijn gekochten uitbreidingen zijn er wel nog en het aantal al gespeelde uur is ook te zien. De bestanden zijn gewoon helemaal weg

Bericht 1 van 5 (862 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ik ben ineens al mijn opgeslagen save's kwijt.

★★★★★ Expert
Weet je zeker dat je ook spellen hebt opgeslagen, @dezusvandannick. Heeft De Sims 4 daar ook toegang tot deze locatie?

Je hebt de taal van De Sims 4 gewijzigd. Spelvoortgang opgeslagen in de ene taal is niet zichtbaar in de andere taal, zonder handmatig hiervoor de actie te doen.
Je bent De Sims 4 Legacy Editie gebruikt of dient te gaan gebruiken, dan worden spelvoortgang anders opgeslagen.
Je deelt de computer met anderen. Zij hebben deze gegevens verplaats of verwijderd, zonder hiervan op de hoogte zijn.
Je gebruikt bepaalde software, die bekend staan om dit te doen en deze software heeft deze gegevens verplaats of verwijderd. Spelvoortgang en instellingen dienen lokaal worden opgeslagen.

Ook eens De Sims 4 van alle aangepaste inhoud ontdoen en repareren via de Origin cliënt.

Groetjes.
Bericht 2 van 5 (856 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ik ben ineens al mijn opgeslagen save's kwijt.

Champion

@dezusvandannick  Zou je eens willen kijken in de map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4\saves en daar een screenshot van willen delen? Op de Engelse forumpagina wordt er ook melding gemaakt van verlies van Save bestanden maar dan op een iets andere manier. 

In een enkel geval komt het ook voor bij Mac computers en dan vooral bij spelers die de iCloud optie hebben aangezet. Ook bij de Microsoft OneDrive kan dit voorkomen. Met een screenshot van de inhoud van de map saves op jouw computer kunnen we beter bepalen wat er aan de hand is. Alvast bedankt.

 

Hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 3 van 5 (840 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ik ben ineens al mijn opgeslagen save's kwijt.

★★★ Newbie

Bedankt voor je antwoord. ik snap er zelf echt helemaal niks van

Bericht 4 van 5 (827 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ik ben ineens al mijn opgeslagen save's kwijt.

Champion

@dezusvandannick  dank je voor je screenshot! Ergens in het midden zie ik een paar saves staan met de datum 9 januari 2021. De belangrijkste voor jou is die met de naam Slot_00000005.save. Dat is het allerlaatste opslagbestand van dit jaar. Tenminste voor zover ik van hieruit kan zien. De overige saves in de map zullen doornummeren vanaf 24 en verder. En, zover zijn we nog niet in januari.

 

Wat je zou kunnen proberen om je spel te herstellen is in ieder geval alle patchupdates van De Sims 4 op te halen. Check of het nummer in het start menu van de Sims 4 ook 1.69.59.1020 is. Dat nummer vind je helemaal rechts onderin de hoek. Dan kan je kiezen om een spel te laden. Dus klik niet op de driehoek maar op de button spel laden. 

 

Je krijgt dan een menu te zien waarin alle spellen staan die je ooit hebt opgeslagen. In jouw geval zullen dat er een stuk of acht zijn. Dat menu ziet er ongeveer zo uit. (op het screenshot zie je natuurlijk mijn spellen)

Schermafbeelding 2020-11-02 191320.png

 

Helemaal onderin zie je een optie met de naam: opslag bestand herstellen. Als je daar op klikt krijg je het allerlaatste spel dat je hebt gespeeld te zien. Dat ze er ongeveer zo uit.

 

Schermafbeelding 2020-11-02 191407.png

 

Zoals je op het screenshot ziet, staan er een aantal data op. in jouw situatie zal je moeten zoeken naar de datum van 23:19 - 9-1-2021. Dat is je allerlaatst gespeelde spel. Als je dat wilt spelen, kies je er voor om dat te herstellen. 

 

Let op! In jouw situatie zal je in die lijst waarschijnlijk ook nog de datum van 5 november 2020 tegen komen. Als je daarvoor kiest ga je ook met je spel voortgang erg ver terug in de tijd.

Let op 2!  Het kan zijn dat je dat al eerder hebt gedaan en dat je daardoor nu het spel speelt dat je in november speelde. Als dat zo is dan zal je dat verlies moeten nemen. Dan ben je de voortgang kwijt die ligt tussen november 2020 en januari 2021. Ik hoop voor jou dat dat niet zo is!

 

Sterkte met herstellen en veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 5 van 5 (812 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help