Re: Galerie werkt niet

door RealSimmor0
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

[Hoe los ik dit op] Rode kruizen in mijn galerij?

[ Bewerkt ]
★★★ Newbie

In mijn galerie komt een rood kruis door alles te staan waarom is dit? Ik vind dit namelijk heel vervelend

Bericht 1 van 23 (3.337 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Galerie werkt niet

Champion
@elenastoffels Als je gebruik maakt van Avast of AVG antivirussoftware programma's kan het voorkomen dat je deze rode kruizen door de foto's van de galerie ziet staan.

Beide programma's hebben heel strenge ransomware schilden. Je kan de caches van de galerie als veilig bestempelen in deze schilden. De andere mogelijkheid is dat je kiest voor een minder strenge beveiliging tegen ransomware.

Als je je bestanden op je computer veilig wilt houden tegen de gijzelingsaanvallen kan je het beste voor de eerste optie kiezen en de onderdelen van De Sims 4 toegang verlenen of als veilig bestempelen.

Als je daar hulp bij nodig hebt, laat het dan even weten dan helpen we je wat verder op weg.

Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


In thread bekijken

Bericht 3 van 23 (3.329 Weergaven)

Alle reacties

Re: Galerie werkt niet

★★★★★ Expert
Waarschijnlijk veroorzaakt je beveiligingssoftware dit, @elenastoffels. Zorg dat je de Origin cliënt en de spellen van Origin op de witte lijst bij je beveiligingssoftware hebt toegevoegd. Of anders, je beveiligingssoftware (tijdelijk) uitzetten. Als dat nog steeds niet werkt, de gebruikte beveiligingssoftware maar eens volledig gaan verwijderen.
Gebruik een bekabelde internetverbinding.

Mocht dat niet werken, de basisstappen doen. Zorg ervoor dat je alle aangepaste inhoud (zogenoemde "modificaties") hebt verwijderd en De Sims 4 via de Origin cliënt gaan repareren.
De spellen van Origin altijd via de Origin cliënt starten.
Lees dit helpartikel over hoe je de cache van de Origin cliënt kan leegmaken: https://help.ea.com/nl-nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Verlaag de instellingen van "Gebruikersaccountbeheer" naar de laaste beschikbare optie en deze actie bevestigen.
De Origin cliënt starten als Administrator.

Windows Schoon Starten: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/929135/how-to-perform-a-clean-boot-in-windows


Als je soms een kinderaccount en/of "De Sims 4 Legacy Editie" gebruikt dan heb je geen toegang tot de online functies, waar ook de Galerij onder valt.


Systeemeisen voor De Sims 4 (basisspel, normale (64-bits) versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements


Groetjes.
Bericht 2 van 23 (3.322 Weergaven)

Re: Galerie werkt niet

Champion
@elenastoffels Als je gebruik maakt van Avast of AVG antivirussoftware programma's kan het voorkomen dat je deze rode kruizen door de foto's van de galerie ziet staan.

Beide programma's hebben heel strenge ransomware schilden. Je kan de caches van de galerie als veilig bestempelen in deze schilden. De andere mogelijkheid is dat je kiest voor een minder strenge beveiliging tegen ransomware.

Als je je bestanden op je computer veilig wilt houden tegen de gijzelingsaanvallen kan je het beste voor de eerste optie kiezen en de onderdelen van De Sims 4 toegang verlenen of als veilig bestempelen.

Als je daar hulp bij nodig hebt, laat het dan even weten dan helpen we je wat verder op weg.

Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 3 van 23 (3.330 Weergaven)

Re: Galerie werkt niet

★★★ Newbie
@Trismagistos Ik heb hetzelfde probleem. Ik gebruik ook avast en het de galerie werkt niet. Kan je het mij uitleggen alsjeblieft?
Bericht 4 van 23 (3.224 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Galerie werkt niet

[ Bewerkt ]
Champion

@littlelucaatje Natuurlijk! Ik zal een poging wagen. Het is een beetje afhankelijk of je gebruik maakt van een betaalde (premium) versie van avast of de gratis versie.  Ik maak gebruik van de betaalde 'premium versie' maar er zit, dacht ik, niet heel veel verschil in. 

 

Zorg er in ieder geval voor dat je De Sims 4 en Origin toegang geeft om door je firewall heen te gaan. Dat kan je doen in de firewall instellingen van Avast. Waarschijnlijk heb je dat al gedaan voor Origin en Electronic Arts.

 

Om de Ransomware Schilden in te stellen kan je het beste kiezen voor de slimme modus. Als je dan de Sims galerij opent dan zal avast vragen of je toestemming wil geven om de gegevens in de onlinethumbnailcache map te wijzigen. Als je dan op oké klikt dan regelt Avast het verder zelf.

 

Kijk hieronder voor de plaats waar je de slimme modus kan instellen: 

 

Schermafbeelding 2021-01-16 105128.png

 

Bij bescherming staat helemaal rechts onderin Ransomware Schild. Klik dat aan en klik daarna op het instellingenwieltje dat je ergens in het midden aan de rechterkant vind. Als je dat hebt aangeklikt kom je in het onderstaande menu:

 

Schermafbeelding 2021-01-16 105405.png

 

Kies dus voor de Slimme modus en vink die aan. Ik heb gekozen voor de Strenge modus omdat ik graag zelf de toestemmingen bepaal. 

 

Als je de gratis versie van Avast gebruikt ziet het er bijna hetzelfde uit.

 

Veel plezier met spelen. 😉

 

 

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 5 van 23 (3.221 Weergaven)

Re: Galerie werkt niet

Community Manager (retired)

Bedankt voor de geweldige screenshots en uitleg @Trismagistos !

 

Hopelijk helpt dit @littlelucaatje !

 

- EA_Neil

Neil.png
Bericht 6 van 23 (3.167 Weergaven)

Re: Galerie werkt niet

★ Novice

hallo

mijn galerij werkt ook niet meer. Als ik heb wil openen komen er alleen maar rode kruisen en hij zegt dan dat er geen voorwerp is. Ik gebruik ook AVG. Weet iemand hoe ik het goed kan krijgen. Ik weet namelijk ook niet zeker of ik die legacy Edition heb gedownload. Kan iemand alsjeblieft helpen

Bericht 7 van 23 (2.699 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Galerie werkt niet

[ Bewerkt ]
Champion

@doortjedoortje Bij AVG werkt het eigenlijk net zo als bij Avast. Hier zie je de link naar de instructies die AVG zelf geeft: https://support.avg.com/SupportArticleView?l=nl&urlName=AVG-Ransomware-Protection-FAQ&q=ransomware+s...

Bescherming tegen ransomware – veel gestelde vragen | AVG Klik dan op het vierde plusteken, waar op staat + Hoe beheer ik de gevoeligheid van Bescherming tegen ransomware?

 

Volg de stappen 1 tot en met 4 die ze in de instructie voorstellen. Kies daarna voor de slimme modus. AVG levert de bescherming altijd in de strenge modus dus daarin zit het probleem. Zodra je dat hebt gedaan zal AVG je vragen of bepaalde applicaties en/of programma vertrouwd of veilig zijn. Klik in dat geval op ja of ga in ieder geval akkoord met de programma's De Sims 4 en Origin.

 

De reden waarom je ook je screenshots niet ziet heeft, denk ik, te maken met die strenge instellingen. Zodra je De Sims 4 toegang hebt gegeven in het Ransomware schild zal je ook de map \Documents\Electronic Arts\De Sims 4\Screenshots weer toegankelijk zijn en kan je de foto's weer zien.

 

Als je verder nog hulp nodig hebt, laat het maar even weten.

 

In ieder geval vrolijk Pasen.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 8 van 23 (2.705 Weergaven)

Re: Galerie werkt niet

★★★★★ Expert
Je kan via de speleigenschappen van De Sims 4 kijken welke versie er gestart wordt, @doortjedoortje. Eigenlijk dien je De Sims 4 via de Origin cliënt te starten.

Ook kinderaccount hebben geen toegang tot online functies, waar de Galerij en kopen via Origin onder vallen.

Heb je de basisstappen gedaan?

Zorg dat de Origin cliënt en de spellen op de witte lijst van je beveiligingssoftware hebt gezet.
Indien dat niet werken of mogelijk zijn, dan dien je beveiligingssoftware (tijdelijk) uit te schakelen.
Indien dat ook niet werkt, zal je de beveiligingssoftware volledig moeten verwijderen.
De (online) documentatie van je beveiligingssoftware eens doorlezen. Je zal contact opnemen met diens ondersteuning, bij problemen of vragen tijdens het gebruikt hiervan. Mogelijk zal je dus moeten gaan zorgen voor een schone installatie van het bijgewerkte product.

Verder kan je door een schone start van Windows te doen, ook hierbij helpen: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135

De systeemeisen voor De Sims 4 (basisspel, normale (64-bits) versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements Als je computer hieraan ruim voldoet, dan hoef je ook niet "De Sims 4 Legacy Editie" te gebruiken. Deze versie dan blijven gebruiken, kan voor problemen geven op de betere computers.


Groetjes.
Bericht 9 van 23 (2.687 Weergaven)

Re: Galerie werkt niet

Community Manager (retired)
Hey @doortjedoortje,

Laat ons weten of die stappen voor AVG geholpen hebben Standard smile

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 10 van 23 (2.659 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help