Re: Hoe download ik Sims4 op mijn PC?

door AkoyamaX
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Hoe download ik Sims4 op mijn PC?

★ Novice

Ik heb vandaag de Sims 4 voor de PC als cadeau gekregen via de mail. Daarvoor heb ik een Origin en een EA account aangemaakt. In de mail staat dat ik naar 'Mijn games' moet gaan en daarna op downloaden moet drukken. Echter staat de game er niet bij en kan ik alleen een verzilveringscode invoeren. Een verzilveringscode heb ik niet, alleen een bestelnummer. Als ik de game opzoek staat hier haal de game met de opties: Koop nu, koop als cadeau en zet op verlanglijst. Maar ik hoef het dus ook niet te kopen aangezien ik de game cadeau heb gekregen via de mail. Ook heb ik een bestelbevestiging gekregen met de betaling erbij. Iemand een idee hoe ik de Sims 4 kan downloaden op mijn PC?

Bericht 1 van 8 (544 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Hoe download ik Sims4 op mijn PC?

★★★★★ Expert
Hallo @AkoyamaX,

Je computer voldoet aan de gevraagde systeemeisen van De Sims 4 om deze te kunnen draaien?
https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements

Je hebt al een Origin / EA account aangemaakt.
https://help.ea.com/nl-nl/help/account/how-to-create-an-ea-account/

Je heb al de Origin cliënt gedownload en geïnstalleerd? Systeemeisen en laatste verse kan je hier vinden: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download

Start de Origin cliënt en dan je met de juiste Origin / EA account gaan aanmelden.

Dan zal je de productcode van De Sims 4 moeten gaan verzilveren / registreren. Deze staat op een papier in het DVD doosje of heb je per e-mail ontvangen. Installatieschijven zijn niet nodig.
https://help.ea.com/nl/help/origin/origin/origin-code-redemption-faq/
Bekijk de instructies die staan in de e-mail. Ontbreekt de productcode of wordt deze niet aangenomen, dan dien je contact op te nemen met de winkel waar het was gekocht.

Nadat je productcode is verzilverd / geregistreerd, wordt het product gekoppeld aan jouw Origin / EA account en beschikbaar in de spelbibliotheek van de Origin cliënt, waarvan je deze kan downloaden en installeren. De duur hiervan is afhankelijk de hoeveelheid, de snelheid van je computer en de snelheid van je internetverbinding.


Groetjes.
Bericht 2 van 8 (538 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Hoe download ik Sims4 op mijn PC?

★ Novice

Hallo! Mijn PC voldoet aan de juiste systeemeisen dus hier ligt het denk ik niet aan. Ook heb ik de Origin cliënt verwijderd en opnieuw gedownload, helaas nog steeds niks. Dan de productcode... Waar is deze te vinden? In de bevestigings e-mail was alleen een bestelnummer te vinden. Het is online gekocht dus heeft geen DVD-doosje. Degene die de Sims4 cadeau heeft gegeven via de e-mail, heeft het gewoon besteld op de site van EA zelf voor 9,99 euro. Ik heb verschillende dingen proberen op te zoeken, maar niks gevonden wat echt helpt. 

 

Als ik de game opzoek op Origins, staat er bij dat hij beschikbaar is met EA Play en EA Play Pro. Kan het zijn dat eerst 1 van deze 2 abonnementen moeten worden afgesloten en dat het daarna pas gespeeld kan worden? Of moet dit in principe niet uitmaken? 

Bericht 3 van 8 (527 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Hoe download ik Sims4 op mijn PC?

★★★★★ Expert
Hallo @AkoyamaX,

Gekochte producten via Origin worden automatisch gekoppeld aan het Origin / EA account waarmee deze is gekocht. Je ontvangt dan geen productcode. Je dient zijn met de juiste Origin / EA account aangemeld. Controleer eerst en dan pas gaan kopen.
Om aanvullende inhoud te kunnen gebruiken, dien je het basisspel te bezitten, dat op dezelfde Origin / EA account is geregistreerd / geactiveerd. De productcodes zijn eenmalig te gebruiken.

Via Origin kan je een product cadeau doen aan iemand anders. De ontvanger van dit cadeau, zal op de "Thuispagina" een bericht te staan. Je zal het ontvangen cadeau eerst moeten gaan openen.
Indien de Origin cliënt geopend is, zal er van hier uit ook een melding verschijnen.
Ook ontvang je een e-mail bericht hierover, die instructies bevat voor het openen van je cadeau.
Voor bepaalde producten is het niet mogelijk om deze cadeau te doen.
Als je dit is gebeurd zal je contact opnemen met diegene die je het cadeau heeft gedaan. Controleer of deze jouw naam (op Origin juist) heeft gespeld, jullie in hetzelfde land wonen en er geen kinderaccounts worden gebruikt. Heeft iemand van jullie elkaar soms geblokkeerd, om cadeaus te versturen / ontvangen?
Probeer je eens volledig af te melden, de Origin cliënt helemaal afsluiten. Vervolgens de Origin cliënt weer starten en je gaan aanmelden.
Als diegene wat jou het cadeau probeert te doen, de verkeerde naam heeft ingevuld, zal deze contact opnemen met de helpdesk.

Je hebt dus niets aan een bestelnummer. Hoe kom je dan aan het e-mail bericht met dit bestelnummer?
Als je via Origin koopt ontvang je geen productcode. Alleen als bij een (online) winkel koopt. De productcode zit meestal dan in een DVD doosje, op het boekje of een ander stukje papier. Per e-mail kan je instructies vinden hoe je aan productcode komt, indien deze geen productcode bevat. Gaat het wel om een volledig product?

Je hebt geen betaald abonnement nodig op EA Play (Pro) voor PC, want je zou De Sims 4 gewoon via Origin kunnen kopen.


Groetjes.
Bericht 4 van 8 (514 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Hoe download ik Sims4 op mijn PC?

★ Novice

Ik heb vanochtend de koper van de game, laten inloggen op zijn EA en Origin account. Blijkt dat de game bij hem in de game bibliotheek staat. Is er een manier waardoor de game overgezet zou kunnen worden naar mijn account? Ik kan namelijk nergens een productcode vinden.

Bericht 5 van 8 (504 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Hoe download ik Sims4 op mijn PC?

Champion

@AkoyamaX Hiervoor zal je toch echt contact op moeten nemen met iemand van de consumenten afdeling. Alleen zij hebben de mogelijkheid om accounts over te zetten. Het is dan handig om alle gegevens bij de hand te hebben. Hier vindt je een link waar je met deze vraag terecht kunt. De chat en de gesprekken zijn in de regel in het Engels. https://help.ea.com/nl/contact-us/?product=origin&community=true&platform=pc&category=codes-and-prom....

 

Hartelijke groet. 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 8 (496 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Hoe download ik Sims4 op mijn PC?

Community Manager (retired)
@AkoyamaX Hey!

Het is inderdaad zo dat als je een spel koopt op Origin en dit niet als kado selecteert je hem koopt voor het account waar hij op gekocht is.

Sinds jullie beide losse eigenaren zijn zal het hoogstwaarschijnlijk niet mogelijk zijn deze over te zetten en is het aan te raden voor de koper het geld terug aan te vragen en dan erna hem opnieuw aan te schaffen als kado via Origin naar jouw Origin account of het spel via een andere online winkel te halen zodat hij jouw de product code kan geven.

Hopelijk help dit!

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 7 van 8 (494 Weergaven)

Re: Hoe download ik Sims4 op mijn PC?

★★★★★ Expert
Zoals aangegeven krijg je geen productcode als een product via Origin koopt, @AkoyamaX, want deze wordt automatisch gekoppeld aan de Origin / EA account waarmee de aankoop wordt gedaan.
Er zal iets verkeerd zijn gegaan of niet begrepen met het cadeau doen.
Omdat er mogelijk niet vanuit gegaan dat betrouwbaar is vanwege de verschillende Origin / EA accounts De Sims 4 over te zetten, zal geld terugvragen een goede optie zijn.
Het is misschien goed bedoeld, om De Sims 4 cadeau te doen. Voortaan misschien dan op de juiste manier. Met geld of waardebonnen geven, om te kopen. Het product kopen in de winkel en geven met een cadeauverpakking blijft nog steeds een mogelijkheid.
Overzetten van ene Origin / EA account naar de andere Origin / EA account, als dat mogelijk is, verloopt door contact op te nemen met de helpdesk. Dat verloopt via de Engelstalige chat: https://help.ea.com/en/contact-us/ Zorg dat jouw regio is ingesteld op "United States" en dan alle gegevens invullen. De chat in het Engels starten. Ze zijn geopend van maandag tot zaterdag, van 8 tot 23 uur UTC.

Groetjes.
Bericht 8 van 8 (459 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help