[Handleiding] - Ik kan niet meer spelen na de jaargetijden update! Klik hier.

door EA_Neil
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

[Handleiding] - Ik kan niet meer spelen na de jaargetijden update! Klik hier.

[ Bewerkt ]
Community Manager (retired)

Simmers, de jaargetijden zijn dan toch eindelijk aangebroken in de Sims 4!

 

In deze uitbreiding kunnen jij en jouw Sims de wondere wereld van de herfst, zomer, lente maar ook de koude winter ervaren tezamen met de feestdagen die hier natuurlijk bij horen. Helaas gaat er bij een storm ook wel eens wat fout. Gelukkig hebben wij een handleiding voor je geschreven zodat je weer rustig, met een kop warme chocolade melk (en verse slagroom natuurlijk) verder kunt spelen in de sneeuw of verder kunt met zonnen in jouw eigen zwembad! 

 

Is er iets fout gegaan en kun je niet verder spelen? Lees dan snel verder hoe je dit op kunt lossen!

 

 Sims 4 seasons.png

 

Waarom wil mijn huishouden niet meer laden en kom ik telkens weer terug in het wereld scherm of loopt het spel vast?

 

Wil jouw huishouden na de laatste update niet meer laden en blijf je terug keren naar het hoofdscherm of loopt het spel telkens vast? Vrees niet! Waarschijnlijk heb je aangepaste inhoud (zoals kleren, meubels, etc.) geïnstalleerd staan die verouderd zijn waardoor ze niet meer goed werken. 

 

Dit los je op de volgende manier op:

 

Stap 1. Verwijderen van aangepaste content

Deze stap zorgt ervoor dat alle aangepaste content opzij gezet worden en niet meer in het spel zitten. Je kunt ze hierna weer 1-voor-1 toevoegen om te kijken welke problemen geven. Hierna kun je beslissen of je deze wilt houden of wilt kijken of er een update voor is zodat je er weer gewoon mee verder kunt spelen.

 

1. Ga naar 'mijn documenten/Electronic Arts/'.

2. Pas de naam aan van 'De Sims 4' naar 'De Sims 4 Test'. 

3. Start De Sims 4 op, dit maakt een nieuw mapje 'De Sims 4' aan en sluit deze hierna weer af.

4. Kopieer het mapje 'saves' van 'De Sims 4 Test' en plak deze in de nieuwe map 'De Sims 4'.

5. Als je nu het spel opstart zul je al jouw huishoudens weer kunnen spelen en is alle aangepaste inhoud weg. 

 

Nu kun je 1-voor-1 alle aangepaste content terug kopieren naar 'De Sims 4' map vanuit de map 'mods' om te zien welke veroudert is. Je zult na elke toevoeging wel het spel opnieuw moeten opstarten om te kijken of het nog steeds werkt. Het moment dat je weer problemen krijgt weet je precies welke aangepast content veroudert is, hebbes!

 

Stap 2. Updaten van de verouderde aangepaste content (optioneel)

We vinden de creativiteit van de aangepaste content geweldig en alhoewel wij dit geen probleem vinden zijn wij niet de makers van deze content. Dit betekent dat als het spel een update krijgt er een kans bestaat dat sommige aangepast content niet goed meer werkt. 

 

Wil je deze alsnog blijven gebruiken dan willen we je vragen om te kijken of er een update is voor de aangepaste content. Houd wel in de gaten dat wij niet de makers zijn van deze content en dat je voorzichtig bent met waar jij jouw aangepaste content vandaan haalt. Om het zo veilig mogelijk te doen raden wij je aan deze updates te halen van de website waar je oorspronkelijk ook de aangepaste content, toen deze nog werkte, vandaan hebt gehaald. Downloaden van aangepaste content blijft eigen risico en kan mogelijk de saves van jouw huishouden negatief beinvloeden. 

 

 seasons small 1.png

 

Ik wil zelf bepalen wanneer ik mijn spel update, kan dat?

 

Wij snappen dat je soms liever zelf bepaald wanneer jij jouw spel update zodat je dit soort problemen kunt voorkomen in de toekomst. Dit doe je op de volgende manier:

 

1. Open Origin.

2. Klik boven in op Origin.

3. Ga naar de instellingen. 

4. Scroll naar beneden op de eerste pagina die hij opent. 

5. Hier kun je de optie vinden om automatisch game updates uit te schakelen. 

 

Houd er wel rekening mee dat, mocht je dit doen, dat je niet vergeet om alsnog nu en dan te updaten voor de beste spelervaring. Bijvoorbeeld, enkele dagen na een update zodat al jouw aangepaste content ook updates heeft en je gelijk verder kunt. Het niet updaten van het spel kan betekenen dat je sommige pakketten niet kunt spelen en/of sommige bugs niet gefixed worden.

 

 seasons small 2.png

 

Waarom kan ik de patch niet installeren? 

 

Laat Origin het niet toe om de patch te downloaden? Het is goed mogelijk dat je nog een oudere versie van Origin hebt waardoor hij de nieuwe patch niet wil downloaden. 

 

Dit los je op door de nieuwste versie van Origin te downloaden. Dit doe je zo:

 

1. Druk op de Windows toets.

2. Klik op Instellingen (de knop met het tandwiel).
3. Klik op Apps > Apps en onderdelen.

4. Zoek naar Origin (onder de O of zoek) en verwijder deze (dit heeft geen consequencies voor de geïnstalleerde games of saves). 

5. Ga naar www.origin.com in jouw internet browser.

6. Klik op 'download'.

7. Kies jouw platform (Windows/Mac).

8. Installeer hem opnieuw.

9. Start Origin op en log in. Als het goed is kun je nu wel de update downloaden.

 

Mocht dit niet werken kan het ook zijn dat je de cache even moet legen. Lees hier hoe dat moet:

 

https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/

 

 seasons small 3.png

 

Mijn game bibliotheek is leeg, waar zijn mijn Sims spellen?

 

Mijn game bibliotheek is leeg! Waar zijn mijn Sims spellen? Ik ben ze niet kwijt toch? Nee hoor, wees gerust, ze zijn niet weg. Waarschijnlijk is het volgende aan de hand:

 

1. Je zit op het verkeerde account.

Probeer je in te loggen op een minderjarig account? Probeer eens in te loggen met de gebruikers naam in plaats van het email. Kinder accounts hebben namelijk geen email en kunnen niet op de website in loggen. Weet je deze niet meer neem dan even contact op met onze helpdesk en houd de product code klaar en ze helpen je zo weer op weg.

 

2. De cache heeft problemen de spellen in de bibliotheek te laden. 

Zit u op het juiste account kan het zijn dat het programma moeite heeft de spellen te herkennen. Dit lost u op door de cache te legen. Hoe u dit doet leest u hier:

 

https://help.ea.com/nl/help/origin/origin/origin-my-games-list-is-blank/

 

Wil je meer informatie over deze nieuwe uitbreiding? Kijk dan zo snel als een wervelwind op:

 

https://www.origin.com/irl/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4/expansion/the-sims-4-seasons

 

Veel plezier met de jaargetijden!

Neil.png
Bericht 1 van 1 (922 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help