Gegevens overzetten

door anna06252005
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Gegevens overzetten

★★★ Newbie

Hallo,

 

Is het mogelijk om je gegevens over te zetten van de ene naar de andere computer? En zo ja, hoe kan ik mijn opgeslagen gegevens van de ene naar de andere computer overzetten? Ik zou namelijk graag op mijn nieuwe computer verder willen spelen met de speelwerelden die ik op mijn oude computer heb staan.

Bericht 1 van 7 (357 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Gegevens overzetten

★★★★★ Expert
Aannemend dat je opgeslagen spelvoortgang bedoeld van de spellen van Origin, @anna06252005.
Op de oude computer ga je naar je Documenten toe en open deze map. Vervolgens zal je een map genaamd "Electronic Arts" zien staan.
Deze map kan je kopiëren naar een USB opslagmedium. Die je hierna juist ontkoppelt en daarna opnieuw koppelt bij de nieuwe computer.

Je dient de spellen voor de eerste keer hebben gestart.
Als je aangepaste inhoud ("modificaties") gebruikt, zul je deze weglaten. Waarschijnlijk zullen deze ook verouderd te zijn.

Op de nieuwe computer dien je de Origin cliënt hebben geïnstalleerd.
De laatste versie van de Origin cliënt is te downloaden vanaf: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download Je dient wel eerst alle andere versies helemaal verwijderd hebben.
Vervolgens de Origin cliënt starten nadat de installatie klaar is en je gaan aanmelden met de juiste Origin / EA account. Vanuit de spelbibliotheek kan je de gekochte producten installeren
De nieuwe computer dient te voldoen aan de gevraagde systeemeisen van het betreffende product.


Groetjes.
Bericht 2 van 7 (350 Weergaven)

Re: Gegevens overzetten

Champion

@anna06252005  Omdat je de vraag stelt op het Sims 4 forum zal ik het vooral daarover hebben. Als je al je oude spel inhoud mee wilt nemen naar een nieuwe computer dan volg je het beste de volgende stappen :

1) Maak een kopie van de map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4 die op je oude computer staat. Kopieer deze naar een externe harde schijf of ander verwisselbaar medium. 

Als je alles andere zaken op je computer gereed hebt (zorg er voor dat je ook het email adres waarmee je inlogt bij Origin bij de hand hebt) 

 

2) Installeer je eerst Origin en download daarna de Sims 4.

 

Spoiler
Als je ook andere spellen hebt zal je ook die ook kunnen downloaden (Als je ook van die spellen de inhoud wilt meenemen zal je ook de andere mappen die je in de hoofdmap \Documents\Electronic Arts ziet kunnen kopiëren)

3) Zorg ervoor dat je weet in waar de map Electronic Arts staat op je nieuwe computer. Meestal is dat in de afdeling gebruikers (users) en Documenten (Documents) Daar zie je dan de nieuwe map: De Sims 4.

 

4) Plak alle inhoud van de map De Sims 4 die je op de externe harde schijf (of het verwisselbare medium) hebt geplaats in een keer in de map \Documents\Electronic Arts\De Sims 4 van de nieuwe computer en zorg ervoor dat je alle inhoud vervangt.  Hierdoor zorg je ook dat je alle ooit opgeslagen spellen meeneemt naar de nieuwe computer.

 

5) als je ook met aangepaste inhoud speelt neem je deze gelijk mee naar de nieuwe computer. Je hoeft deze dus zeker niet weg te gooien!!!

 

Zorg er altijd voor dat je eventuele aangepaste inhoud up to date houdt door op de websites van de makers regelmatig de nieuwste versies op te halen en die te vervangen voor de oude inhoud in je map mods.

 

Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 3 van 7 (347 Weergaven)

Re: Gegevens overzetten

★★★ Newbie
@RealSimmor0 Bedankt!
Bericht 4 van 7 (324 Weergaven)

Re: Gegevens overzetten

★★★ Newbie
@Trismagistos Bedankt!
Bericht 5 van 7 (322 Weergaven)

Re: Gegevens overzetten

Champion
Graag gedaan, @anna06252005!

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 7 (296 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Gegevens overzetten

★★★★★ Expert

Is het hiermee duidelijk geweest en ondertussen dan ook gelukt, @anna06252005?

Groetjes.
Bericht 7 van 7 (290 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help