Gebouwd huis verdwijnt steeds

door eggbertmv
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Gebouwd huis verdwijnt steeds

★★ Novice

Hoi

 

Mijn zoon en dochter zijn de sims 4 op ps4 (disc) beginnen spelen. Telkens als ze hun opgeslagen spel hervatten is hun gezin nog aanwezig maar is hun huis van hun kavel verdwenen. Ik heb het huis in de bibliotheek opgeslagen zodat ze het telkens terug kunnen gaan halen maar telkens ze iets willen aanpassen moeten we via deze omweg. Autosave is ingeschakeld (automatisch sinds het begin) ik weet niet wat er misloopt en ben sinds mijn playstation tijd 15 jaar geleden ook niet helemaal met de zaak mee. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

 

Mvg Michael 

Bericht 1 van 8 (410 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Gebouwd huis verdwijnt steeds

★★ Novice

Beste,

 

 

De opslagruimte op de ps4 heeft nog 350gb over, dus daar zal het niet aan liggen.

Ik verwijderde de game en installeerde deze opnieuw.(ik merk op dat na het opnieuw installeren de oude gezinnen nog steeds beschikbaar zijn)

Na het maken van een nieuw gezin op een andere kavel lijkt het probleem opgelost!

 

dank voor jullie tips!

 

 

In thread bekijken

Bericht 7 van 8 (326 Weergaven)

Alle reacties

Re: Gebouwd huis verdwijnt steeds

Community Manager (retired)
Hey @eggbertmv,

Sorry om te horen dat het huis elke keer verdwijnt. Is het dan een lege kavel of een vorige versie van het huis? Was dit altijd al zo of sinds kort? Gebeurt dit ook bij nieuwe gezinnen als je bijvoorbeeld om te testen een ander gezin start en daar een klein huisje bouwt, opslaat en het spel opnieuw start?

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 2 van 8 (405 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Gebouwd huis verdwijnt steeds

[ Bewerkt ]
★★ Novice

Beste,

 

Bedankt voor de snelle reactie,

 

Het betreft een lege kavel. Dit is al telkens zo geweest, we zijn er nog geen enkele keer ingeslaagd het huis te laten staan als we de volgende keer de playstation terug opstarten Met een nieuw gezin heb ik het nog niet getest ik probeer dit morgen te doen en kom terug 

 

 

Mvg

 

 

Bericht 3 van 8 (402 Weergaven)

Re: Gebouwd huis verdwijnt steeds

[ Bewerkt ]
Champion

@eggbertmv Als er meer dan 10 save bestanden zijn dan heeft de PS4 geen ruimte meer om nieuwe spelbestanden op te slaan. Kunnen jullie eens controleren hoeveel spellen er op dit moment worden opgeslagen? Het verdient aanbeveling om het spel niet onder een nieuwe naam op te slaan omdat er dan geen ruimte meer voor is. Op het gevaar af dat het met een nieuw gezin niet zal lukken is het misschien beter om de oudste en niet meer gebruikte spellen elders op te slaan (mogelijk op een externe informatie drager als een USB stick of een externe hard disk.)

 

Houdt er rekening mee dat Sims kavels en spellen behoorlijk groot kunnen zijn. Dit kan beteken dat er misschien wel huizen of Sims uit de wereld zullen moeten verdwijnen. Een spel met bijvoorbeeld meer dan 5 families van 8 Sims en dus ook vijf kavels neemt zeker meer ruimte in beslag dan er ruimte is op de PS4. Al deze punten verdienen aandacht.

 

Hopelijk zal er door het opschonen van de spelbestanden en het onder dezelfde naam opslaan van het spel (spelvoortgang) meer ruimte ontstaan. De overige spellen kunnen eventueel worden bewaard op de externe harddisk.

 

Als het werkelijk een probleem blijft dan kunnen jullie wellicht aansluiten bij een bestaand bug rapport op het Engelse deel van het Forum: https://answers.ea.com/t5/Bug-Reports/OPEN-Houses-Lots-disappear/td-p/4620279

Hier kan je door een 'Ik ook' aan te klikken aangeven dat het probleem nog steeds speelt. Hoe meer 'Ik ook 's' hoe sneller er aandacht aan zal worden besteed.

 

Als jullie meer ondersteuning nodig hebben, laat het dan even weten. 

 

Hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 4 van 8 (382 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Gebouwd huis verdwijnt steeds

★★ Novice

Beste, met save bestanden bedoelt u dan van Sims 4 zelf of andere games ook? De kinderen hebben de game nog maar van vorige week en in het spel is maar 1 gezin van 2 personen en nog geen enkele bouw gesaved. 

Bericht 5 van 8 (371 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Gebouwd huis verdwijnt steeds

Champion

@eggbertmv Het gaat om de totale hoeveelheid opslag bestanden en ruimte op de PS4. Bovendien is er ook een limiet aan het aantal save bestanden voor de Sims. Bekijk vooral de ruimte die er op de PS4 over is. Als die krap is dan wordt het voor elk spel lastig om spelbestanden te herschrijven.

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 8 (361 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Gebouwd huis verdwijnt steeds

★★ Novice

Beste,

 

 

De opslagruimte op de ps4 heeft nog 350gb over, dus daar zal het niet aan liggen.

Ik verwijderde de game en installeerde deze opnieuw.(ik merk op dat na het opnieuw installeren de oude gezinnen nog steeds beschikbaar zijn)

Na het maken van een nieuw gezin op een andere kavel lijkt het probleem opgelost!

 

dank voor jullie tips!

 

 

Bericht 7 van 8 (327 Weergaven)

Re: Gebouwd huis verdwijnt steeds

Community Manager (retired)
Hey @eggbertmv,

Bedankt voor de update! Ik ben erg blij om dit te horen! Het lijkt erop dat de oudere gezinnen in de cloud stonden dus dat is uiteraard mooi om te horen!

Veel speelplezier en onze excuses voor het ongemak met het alsmaar opnieuw moeten laden van de kavel. Ik snap dat dit vervelend was.

Mochten ze ooit willen delen hoe hun huis eruit ziet zijn ze meer dan welkom een screenshot te posten Standard smile

Veel speelplezier!

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 8 van 8 (322 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help