Re: Foutcode 54001

door steffivandewouw
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Foutcode 54001

★★★ Newbie

Hallo, ik probeer al 2 dagen de kits voor de sims 4 te kopen. als ik ze heb geselecteerd en op betalen druk, komen er geen betalingsopties om uit te kiezen. foutcode 54001. Hoe los ik dit op? Het werkt niet in de origin cliënt en ook niet op de website. Ik kan via mijn account ook geen betalingsopties toevoegen, krijg dan ook een foutmelding

Bericht 1 van 13 (444 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Foutcode 54001

★★★ Newbie

Inmiddels is het gelukt! Ik denk dat de fout bij Origin/EA lag en zij het hebben opgelost, want ik heb in de tussentijd niets meer veranderd. Nu meteen maar een bundel gekocht, kan ik weer even vooruit. Bedankt voor het meedenken!

In thread bekijken

Bericht 9 van 13 (353 Weergaven)

Alle reacties

Re: Foutcode 54001

Champion

@ilianaa15 Kan je aangeven via welke methode je de Kits probeert te kopen? Dat kan namelijk op meerdere manieren

1 Via de Origin Website

2 Via de Origin app (dus het programma op je computer)

3 Via het hoofdmenu van De Sims 4. Ik heb gemerkt dat je eventuele uitbreidingspakketten het beste kunt aanschaffen via de Origin App. Dus via de computer. Zou je die manier eens willen proberen?

 

Als je dan ook nog de foutmelding krijgt, kijk ik even verder.

 

Succes.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 2 van 13 (436 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Foutcode 54001

★★★ Newbie

Ik heb het zelfde probleem. Zowel in de Origin applicatie als in de browser lukt het niet om te betalen en krijg ik dezelfde foutmelding. Ik heb nog nooit eerder gehad dat ik niet kon betalen en heb niets gewijzigd in mijn betaalgegevens. Ik betaalde altijd via Ideal, maar als ik nu bij de betaalgegevens die ik kan toevoegen kijk zie ik alleen de mogelijkheid voor een creditcard en paypal. Ik zou graag gewoon weer via ideal willen betalen. Is er een manier waarop ik dat kan doen?

Bericht 3 van 13 (432 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Foutcode 54001

★★★ Newbie

Het werkt op geen van de manieren. Niet via de app, niet via de origin website en niet via de sims website helaasFrown. Het werkt ook niet als ik ze los wil kopen of als ik bijvoorbeeld een bundel wil maken.

Bericht 4 van 13 (427 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Foutcode 54001

★★★ Newbie

Ik heb precies hetzelfde, dus ik verwacht dat het probleem bij origin zelf ligt. Wel handig als ze het aanpassen, want anders raken ze klanten kwijt Frown

Bericht 5 van 13 (419 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Foutcode 54001

[ Bewerkt ]
★ Novice

Dit dus! Ugh ben hier nu al uren mee bezig zonder resultaat. Geprobeer EA te contacteren.. Het enige wat dat deed is mijn computer in paniekmodus schakelen. Computer opnieuw opstarten/ cashe legen? Nou was mn pc niet blij mee en kon direct helemaal niks meer. Heb alles maar weer teruggezet hoe het was. Maarja dus geen steek verder. Kan nog steeds geen Sims 4 extra packs kopen. Zucht... Stomme [ref.#54001]. Ik wil IDeal!

Bericht 6 van 13 (402 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Foutcode 54001

★★★★★ Expert
Dit onderwerp zal beter thuishoren bij de technische problemen met Origin: https://answers.ea.com/t5/Technische-problemen/bd-p/origin-nl


Hallo @ilianaa15, @steffivandewouw, @LaurieMannien,

Beter is het dus om aankoop niet te doen via het winkelgedeelte binnen de spellen zelf, want die geven vaak problemen. Gebruik liever de winkel waarmee het basisspel was gekocht.
Als dit Origin is, doe je aankoop dan via de Origin cliënt of de website.

Via de Origin cliënt:
De cache van de Origin cliënt kan leegmaken, zie daarvoor dit helpartikel: https://help.ea.com/nl-nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Zorg dat bent verbonden met het internet. Het gebruik van een bekabelde internetverbinding wordt aangeraden.
Controleer dat je aangemeld met de juiste Origin / EA account voordat je de aankoop doet. Het gekochte product wordt automatisch gekoppeld aan deze Origin / EA account. Indien mogelijk en bij voorkeur je eens aanmelden met je volledige e-mail adres, die je met behulp van de "Kopiëren" en "Plakken" functies overneemt.
Zorg dat je geen software hebt draaien die de goede werking van de Origin cliënt kan verhinderen. Met name beveiligignssoftware kunnen onbedoeld een boosdoener hierin zijn. Je dient deze tijdelijk uit te schakelen of anders maar helemaal te verwijderen.
Controleer voordat je de aankoop / bestelling doet en zeker als je foutmelding ziet, nog eens goed de ingevulde en al ingevulde gegevens, want een kleine fout kan al genoeg zijn.
Probeer het (later) nog eens om de aankoop te doen. Doordat meerdere mensen thuis hun aankopen online zijn aan het doen, kan het langer duren dan normaal.
De "Origin In-game" uitschakelen, zie daarvoor dit helpartikel: https://help.ea.com/nl-nl/help/origin/origin/how-to-use-origin-in-game
Staan de instellingen de regio / land en taal wel juist ingesteld.
Je volledig afmelden bij Origin, vervolgens een paar minuten wachten en dan je opnieuw aanmelden.
Tevens met een andere betalingsmethode proberen. Contact opnemen met het bedrijf achter de eerder gebruikte betalingsmethode. Er kan een probleem of limiet zijn.
Download en installeer de laatste versie van de Origin cliënt: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download Je dient alle huidige versies hebben verwijderd, waar de "technische previews" ook vallen.
Verlaag de instellingen bij "Gebruikersaccountbeheer"en start de Origin cliënt als een Administrator.
Controleer of de datum en tijd wel juist zijn ingesteld.
Je kan het ook proberen via de Origin website.

Via de Origin website:
Controleer dat je aangemeld met de juiste Origin / EA account voordat je de aankoop doet.
Zorg dat bent verbonden met het internet. Het gebruik van een bekabelde internetverbinding wordt aangeraden.
Controleer voordat je de aankoop / bestelling doet en zeker als je foutmelding ziet, nog eens goed de ingevulde en al ingevulde gegevens, want een kleine fout kan al genoeg zijn.
Probeer het (later) nog eens om de aankoop te doen. Er kan een probleem zijn bij de gebruikte betalingsmethode, of gewoon even te druk op het moment. Ook kan je jouw limiet hebben bereikt, doordat je te veel pogingen hebt gedaan.
Controleer of de regio / land en taal wel juist ingesteld zijn.
Zorg dat de datum en tijd wel juist zijn ingesteld.
Een andere betalingsmethode gebruiken.
Zorg dat de webbrowser is bijgewerkt.
Cookies wissen als cache bij je webbrowser eens leegmaken.
Via een nieuw geopende privé tabblad / venster het eens proberen, de webbrowser schoon starten, via een nieuw aangemaakt profiel proberen, als je webbrowser over deze opties beschikt.
Heb je het eens geprobeerd via de Origin cliënt?
Met een andere webbrowser proberen.

Als je het soms probeert met een mobiel apparaat, gebruik dan eens een computer met bijgewerkte webbrowser en bekabelde internetverbinding.


Om aanvullende inhoud te kunnen gebruiken, is het basisspel benodigd, die op dezelfde Origin / EA account dient zijn geregistreerd / geactiveerd / verzilverd.
Voordat je software koopt, dien je hebben gecontroleerd dat jouw computer deze ook kan draaien.

Denk er aan dat kinderaccounts geen toegang hebben tot de online functies, waar ook kopen via Origin, de opties voor meerdere spelers, De Sims 4 Galerij en aanmelden op de websites van EA vallen.
Zij dienen het product te kopen in een (online) winkel, waar zij de productcode meegeleverd in een DVD-doosje zullen verzilveren / activeren / registeren op hun kinderaccount.

Bij voorkeur dien je een bekabelde internetverbinding te gebruiken. Je computer direct aansluiten op de router / modem van je internetaanbieder.
Met andere kabels proberen, die vastgesmolten aansluitingen hebben en bij voorkeur van het "Cat-5" of "Cat-6" type zijn.
Alle overige en onnodige apparaten hebt uitgeschakeld en losgemaakt.
Standaardwaarden fabrikant terugzetten van de router / modem van je internetaanbieder. Controleer of er bepaalde instellingen dienen gewijzigd moeten worden. Indien nodig, de juiste poorten opzetten.
Andere poorten uitproberen op de router / modem van je internetaanbieder.
Het is mogelijk dat de software van de router / modem van je internetaanbieder dient bijgewerkt worden.
Raadpleeg de (online) documentatie hiervan, contact opnemen met de fabrikant of je internetaanbieder.
Het opnieuw laten starten van de router / modem van je internetaanbieder kan helpen hierbij.

Mocht je soms de aankoop doen in een ander land of regio, dan kan het zijn dat deze niet beschikbaar of toegankelijk is voor jou.
Het proberen omzeilen hiervan kan minder leuke gevolgen hebben.

Windows Schoon Starten: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135


Mocht er een probleem zijn met jouw Origin / EA account of blijven met de aankoop, dan zal je contact moeten gaan opnemen met de helpdesk, via de Engelstalige chat: https://help.ea.com/en/contact-us/
De Nederlandstalige (telefonische) helpdesk is gesloten.
Zorg dat jouw regio is ingesteld op "United States", om vervolgens alle gegevens invullen en start de chat in het Engels.
De openingstijden zijn van maandag tot zaterdag, van 8 tot 23 uur UTC.


Tevens, is het mogelijk dat er toch ergens onderhoud plaatsvind of een storing is. Hieraan is weinig te doen. Ook omdat het nog weekend is.


Groetjes.
Bericht 7 van 13 (391 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Foutcode 54001

Community Manager (retired)

Hey @ilianaa15 @LaurieMannien @steffivandewouw ,

 

Sorry voor de latere reactie. Is dit sinds nog gelukt of zien jullie deze foutmelding nog steeds verschijnen?

 

- EA_Neil

Neil.png
Bericht 8 van 13 (365 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Foutcode 54001

★★★ Newbie

Inmiddels is het gelukt! Ik denk dat de fout bij Origin/EA lag en zij het hebben opgelost, want ik heb in de tussentijd niets meer veranderd. Nu meteen maar een bundel gekocht, kan ik weer even vooruit. Bedankt voor het meedenken!

Bericht 9 van 13 (354 Weergaven)

Re: Foutcode 54001

Champion
@steffivandewouw fijn dat het is opgelost en dat je nu ook met de nieuwe uitbreidingen kunt spelen.

Heel veel plezier. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 10 van 13 (350 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help