Extra (abonnements)kosten bij aankoop spel via EA-account?

door marietje009
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Extra (abonnements)kosten bij aankoop spel via EA-account?

★★★ Newbie

Beste

 

Ik heb het SIMS 4 spel gekocht en wil dit met CD en code installeren op mijn PC. Alles gaat goed tot hij aan een percentage van 48% komt. Dan gaat hij niet meer verder. Al verscheidene keren geprobeerd. Mijn dochter is erg teleurgesteld.

Ik heb dan getwijfeld om de online versie via een andere  EA-account te kopen ( de deal is 4.99 euro) maar ben ik dan nog gebonden aan andere abonnementskosten?? Het account waarmee ik de CD heb willen installeren geeft aan dat het spel "reeds aangekocht" is. 

Bericht 1 van 5 (355 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Extra (abonnements)kosten bij aankoop spel via EA-account?

[ Bewerkt ]
Champion

Hey @marietje009,

 

Als je de CD hebt gekocht en je hebt Origin op de computer geïnstalleerd dan hoef je alleen maar de code te verzilveren. Die code vind je dus in het doosje of op het boekje in het doosje.

Het advies is dan ook om na het verzilveren van de code de CD niet meer te gebruiken en De Sims 4 gewoon via Origin te downloaden. 

In de Spelbibliotheek van Origin vind je de tegel van De Sims 4 en als je daarop klikt kan je het spel downloaden en eventueel ook repareren. Als je die opties probeert worden ook alle eventuele updates gedownload.

 

Laat even weten of je daar iets aan hebt,

 

Veel succes. 🤞

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


In thread bekijken

Bericht 3 van 5 (342 Weergaven)

Alle reacties

Re: Extra (abonnements)kosten bij aankoop spel via EA-account?

★★★★★ Expert
Beter is de installatie via de installatieschijven te vermijden, aangezien deze vaak verouderde gegevens bevatten en daardoor ook problemen zullen gaan geven, @marietje009.
Het is veel makkelijker om De Sims 4 gaan downloaden en installeren via de Origin cliënt.
Mogelijk zijn toch op een bepaalde manier de installatieschijven beschadigd geraakt. Eigenlijk zal je moeten teruggaan naar de winkel waar deze waren gekocht hiervoor.

Voor het gebruik van de spellen, bepaalde diensten en functies van EA, heb je een goede internetverbinding nodig.
Het gebruik van een bekabelde internetverbinding ligt altijd de voorkeur.

Productcodes zijn maar eenmalig te gebruiken en blijven na hun registratie gekoppeld aan de Origin / EA account waarmee dat toen was gedaan.
Je hoeft een productcode maar een keer laten registeren / activeren / verzilveren, wanneer het product is gekocht bij een andere winkel.
Wanneer er een melding verschijnt dat de productcode ongeldig is, dan zal je deze al gebruikt hebben en ben je met de verkeerde Origin / EA account aangemeld.
Denk er aan dat tweedehands gekochte producten als gekregen producten zijn dus niet nogmaals te gebruiken. Ook niet op een andere, nieuw aangemaakte Origin / EA account.

Het kopen via Origin is vrij gemakkelijk. Dit is ook een betrouwde winkel.
Op dezelfde Origin / EA account nogmaals hetzelfde product kopen, zou niet mogelijk zijn.

EA Play (Pro) voor PC is een betaalde abonnementsdienst, maar dat is niet vereist.

Wanneer je eerder eens De Sims 4 hebt gebruikt, dan hoef je deze maar opnieuw te downloaden en installeren via de Origin cliënt.
De laatste versie van de Origin cliënt kan je hier downloaden, indien je dat nog niet hebt gedaan: http://www.dm.origin.com/download
Zorg dat je bent verbonden met het internet en de Origin cliënt gaan starten.
Ga je aanmelden met de juiste Origin / EA account, indien hierom gevraagd wordt.
Vervolgens kan je via de spelbibliotheek De Sims 4 (en andere gekochte producten) gaan downloaden en installeren, via de Origin cliënt.
Hierna kan je De Sims 4 gaan starten.

Mocht het kind nog geen eigen Origin / EA account hebben, dan kan je deze aanmaken: https://help.ea.com/nl-nl/help/account/set-up-child-ea-account

Je zal je eerst alle aanwezige (en mislukte) installaties van De Sims 4 moeten gaan verwijderen.

Wanneer je wel De Sims 4 voor de eerste gebruikt, dient de meegeleverde productcode eerst nog worden geregistreerd / verzilverd.
Lees dit helpartikel daarvoor: https://help.ea.com/nl/help/faq/redeem-product-and-promotional-codes/
De productcode zal gekoppeld worden aan het Origin / EA account waarmee je bent aangemeld.
Zorg ervoor dat je wel aangemeld met de juiste Origin / EA account bent, mocht je een spel gaan spelen, een product gaat kopen of een productcode wilt laten registreren / activeren / verzilveren.

Controleer dat de computer nog wel voldoet aan de gevraagde systeemeisen van De Sims 4 (alleen basisspel en de normale (64-bits) versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
Zorg dat je ongehinderd bent verbonden met het internet en beschikt over een Origin / EA account.
Het gebruik van een bekabelde internetverbinding ligt altijd de voorkeur.
Download en installeer de laatste versie van de Origin cliënt, indien je dat nog niet hebt gedaan: http://www.dm.origin.com/download
Start daarna de Origin cliënt en aansluitend ga je aanmelden met de juiste Origin / EA account, mocht hierom gevraagd worden.
De productcode eerst laten registreren / verzilveren, indien je dat nog niet hebt gedaan. Instructies opvolgen die op je scherm zullen verschijnen. De productcode juist invullen, zodat deze geaccepteerd zal worden.
Hierna kan je De Sims 4 gaan downloaden en installeren via de Origin cliënt.
De duur hiervan zal liggen aan de hoeveelheid gegevens, als de snelheden van jouw computer en internetverbinding.
Nadat dit helemaal voltooid is, kan je De Sims 4 starten, via de Origin cliënt.


Wanneer je via Origin koopt, zal je geen productcode krijgen, maar zal dit product automatisch gekoppeld worden aan de Origin / EA account, waarmee de aankoop wordt gedaan. Dit is makkelijker.

Kinderaccounts hebben geen toegang tot de online functies en zijn gekoppeld aan de volledige account van hun ouders / verzorgers.

Bekijk verder eens de voorwaarden op de website van EA, voor de voorwaarden en aanvullende informatie.


Groetjes.
Bericht 2 van 5 (347 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Extra (abonnements)kosten bij aankoop spel via EA-account?

[ Bewerkt ]
Champion

Hey @marietje009,

 

Als je de CD hebt gekocht en je hebt Origin op de computer geïnstalleerd dan hoef je alleen maar de code te verzilveren. Die code vind je dus in het doosje of op het boekje in het doosje.

Het advies is dan ook om na het verzilveren van de code de CD niet meer te gebruiken en De Sims 4 gewoon via Origin te downloaden. 

In de Spelbibliotheek van Origin vind je de tegel van De Sims 4 en als je daarop klikt kan je het spel downloaden en eventueel ook repareren. Als je die opties probeert worden ook alle eventuele updates gedownload.

 

Laat even weten of je daar iets aan hebt,

 

Veel succes. 🤞

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 3 van 5 (343 Weergaven)

Re: Extra (abonnements)kosten bij aankoop spel via EA-account?

★★★ Newbie

Dankjewel voor uw antwoord.

Het is gelukt! (Ik ben nogal onervaren in deze materie)

Dochtertje heeft al kunnen spelen, ze was heel erg blij!

Bericht 4 van 5 (331 Weergaven)

Re: Extra (abonnements)kosten bij aankoop spel via EA-account?

Community Manager
Hey @marietje009,

Super om te horen dat het toch nog is gelukt!

Vervelend dat je dit meemaakte. Frown

Maar toch alsnog veel speel plezier toegewenst!
EA_LeeuwAHQ
Bericht 5 van 5 (304 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

ea-promo

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help