Re: Crash SIM4 door 64MB videoRam?

door EA_Jason
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Crash SIM4 door 64MB videoRam?

★ Novice

Sims4 gekocht en geinstalleerd op PC Windows 7.

na eerst gedoe gehad te hebben met Origin (uiteindelijk van de site de laatste versie gedownload) leek SIMS4 op te starten maar meestal nog tijdens de opstart (SIMS logo) een totale hangup/crash.  Harde reset van de PC noodzakelijk

een paar keer (< 5% van de gevallen)  kreeg ik het eerste scherm, waar je persoonlijke instellingen kan veranderen, maar ook dan crashte het scherm al bijna direct

Nu ben ik er achter dat mijn videoram (op de  HD4000)  slechts 64MB bevat en dat de requirement 128MB is.

dom, dom, had ik eerder moeten weten, maar alvorens ik een nieuwe grafische kaart koop, de vraag:

Is het logisch dat  door deze 64MB het spel bij opstart steeds crasht? of is daar wat anders aan de hand?????

(ik had verwacht dat het spel dan eerder zou haperen of erg langzaam zou worden, maar crashen niet)

Bericht 1 van 4 (534 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Crash SIM4 door 64MB videoRam?

EA SPORTS FC Team

Hey @folkert050,

 

In De Sims 4 heb je een speciale laptopmodus die mogelijk kan helpen. Aangezien je niet voorbij het eerste scherm komt kan je proberen om De Sims 4 in venstermodus op te starten.

 

Dit doe je door in Origin met de rechtermuisknop op De Sims 4 te klikken en te kiezen voor Speleigenschappen, ga vervolgens naar Geavanceerde Startopties en typ -W bij Argumenten opdrachtregel. Kies nu voor Sla op en start het spel weer op.

 

Probeer ook de drivers van jouw HD4000 te updaten. 

 

Ik lees rapporten op het internet dat sommigen geen problemen hebben om De Sims 4 te spelen met de HD4000, maar dit is geen garantie dat het gaat werken. 

Jason.png

In thread bekijken

Bericht 2 van 4 (624 Weergaven)

Alle reacties

Re: Crash SIM4 door 64MB videoRam?

EA SPORTS FC Team

Hey @folkert050,

 

In De Sims 4 heb je een speciale laptopmodus die mogelijk kan helpen. Aangezien je niet voorbij het eerste scherm komt kan je proberen om De Sims 4 in venstermodus op te starten.

 

Dit doe je door in Origin met de rechtermuisknop op De Sims 4 te klikken en te kiezen voor Speleigenschappen, ga vervolgens naar Geavanceerde Startopties en typ -W bij Argumenten opdrachtregel. Kies nu voor Sla op en start het spel weer op.

 

Probeer ook de drivers van jouw HD4000 te updaten. 

 

Ik lees rapporten op het internet dat sommigen geen problemen hebben om De Sims 4 te spelen met de HD4000, maar dit is geen garantie dat het gaat werken. 

Jason.png
Bericht 2 van 4 (625 Weergaven)

Re: Crash SIM4 door 64MB videoRam?

★ Novice

WOW!!!

Yes, dat was het.

vlekkeloos werkt het nu.  

blij dat ik hier deze vraag gesteld heb. (scheelt me de aanschaf van een nieuwe grafische kaart)

en blij met het antwoord

groeten

Bericht 3 van 4 (495 Weergaven)

Re: Crash SIM4 door 64MB videoRam?

EA SPORTS FC Team
Dat scheelt inderdaad behoorlijk!

Veel plezier met De Sims 4 Wink
Jason.png
Bericht 4 van 4 (479 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help