Re: Bug in-game of computer?

door OutlawLuna
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Re: Bug in-game of computer?

★★★★★ Novice

@RealSimmor0  @Trismagistos Ik heb de stappen gevolgd maar volgens mij heeft het niet geholpen. Ik opende de Sims 4 weer, maar alles stond nog zoals er voor. Inclusief al mijn saved games. Wàt is er fout gegaan? Ik heb al die stappen gevolgd.

Tijdens het verwijderen van de Cache van Origin lukte het mij wel niet om bepaalde mappen te verwijderen en via google werd ik niet wijzer. Ik vind het jammer dat het zo moeilijk is, ik ben niet de beste met de computer... 

Bericht 11 van 18 (520 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Bug in-game of computer?

[ Bewerkt ]
Champion

@OutlawLunaHeb je alle spelonderdelen gerepareerd zoals we hebben omschreven? Heb je het spel na reparatie getest met een nieuwe familie en bleef de tijd versnellen? Als dat werkelijk zo is dan zou het een bug in het spel kunnen zijn.

Als dat niet zo is dan adviseer ik je toch de spelmap op te slaan zoals we hebben voorgesteld.

Dan repareer je het spel via Origin. Dat doe je door in Origin in de gamebibliotheek op de Sims te klikken en dan op het instellingenwieltje (kan ook door met de rechtermuisknop (als je rechtshandig bent) op de Sims te klikken). Je ziet dan een submenu waarin o.a. de optie repareren staat. Klik die optie aan om het spel te repareren. Volg daarna de stappen die we al eerder hebben voorgesteld. Test daarna het spel eerst met een nieuwe familie of een die al in een huis woont/ meegeleverd is. Daarna kan je de inhoud van de map terug plaatsten. zoals we ook al hebben omschreven. 

Als je die stappen hebt gevolgd, zou je het spel weer op het normale tempo moeten kunnen spelen. Laat a.j.b. even weten of je die stappen ook werkelijk hebt gevolgd. 

 

Er is nog een rigoureuzere oplossing en dat is de map opslaan op je bureaublad of een verwisselbaar medium (USB stick, externe harddrive o.i.d.) dan het spel via Origin te verwijderen en volledig opnieuw te installeren. Deze optie is niet echt aan te raden omdat er heel veel tijd in gaat zitten. Je vernieuwt dan alles en afhankelijk van jouw situatie kan het in sommige gevallen ten koste gaan van je internetabonnement.

Er zijn dan geen saves etc. je begint helemaal opnieuw.

Test het spel met een familie die je dan maakt of een uit het spel. Kom je de bug niet meer tegen, plaats dan de inhoud van de map weer terug in de Sims map en vervang alle onderdelen door de onderdelen uit de map op je USB stick, externe harddrive of bureaublad  Dat hebben we al eerder omschreven. Daarna kan je weer met je 'oude familie' en saves verder.

Heel veel sterkte.

Hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 12 van 18 (509 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Bug in-game of computer?

★★★★★ Expert


Hallo @OutlawLuna,

Hoe je de cache van de Origin cliënt kan leegmaken, staat in het al eerder genoemde helpartikel. De Origin cliënt dient eerst helemaal zijn afgesloten voordat je hier aan begint!

Met de Origin cliënt actief gemaakt, ga naar menu Origin en dan Afsluiten. Het programma dient zo afgesloten zijn.
Ga na of er geen oranje O pictogram bij je klok staat (meestal rechts onderin). Is dat wel zo, dan er rechtsklikken op en de optie Origin afsluiten kiezen.
Ook kan je met Taakbeheer het programma geforceerd afsluiten, door in de lijst na te lopen en alles met Origin erin af te sluiten, dat doe je dor op de item te klikken en dan de optie Beëindigen te kiezen.

Uitgebreid:
  • Ga naar C:\ProgramData\ en hernoem de map genaamd Origin die hierin dient te staan.
    Dit is ook te bereiken door %ProgramData% te typen in de adresbalk bij Mijn Computer of in Mijn Documenten. Let op: Dit gebeurd niet via je webbrowser!
  • Ga naar C:\Users\Naam_van_Gebruiker\AppData\Roaming\, dan hernoem of verwijder de map genaamd Origin die hierin staat.
    Dit is ook te bereiken via %AppData% te typen in de adresbalk bij Mijn Computer of in Mijn Documenten. Let op: Dit gebeurd niet via je webbrowser!
  • .
  • Ga naar C:\Users\Naam_van_Gebruiker\AppData\Local\, dan hernoem of verwijder de map genaamd Origin die hierin staat.
  • Ga naar C:\Users\Naam_van_Gebruiker\, vind en verwijder de mappen genaamd .Origin en .QtWebEngineProcess, indien deze bestaan.
  • Zorg dat je verbonden bent met internet, de Origin cliënt niet gehinderd wordt door software die je hebt draaien en start de Origin cliënt weer op. Indien nodig, je aanmelden met de juiste EA/ Origin account.
Waarbij Naam_van_Gebruiker staat, voor de Windows gebruikersnaam waar je op dit moment bent aangemeld.
Deze stappen zijn voor Windows, voor andere platforms, dien je het helpartikel maar eens door te lezen.


Hoe je het spel repareert heb ik al eerder genoemd. Rechtsklik op de speltegel van De Sims 4 in je spelbibliotheek van de Origin cliënt en de optie Repareren. Problemen oplossen met Origin seppeln die niet kunnen gedownload, geïnstalleerd of gestart worden.


Hoe je een reservekopie kan maken van je spelvoortgang hebben we ook al vermeld. Bekijk daarvoor het helpartikel over reservekopieën maken van je spelvoortgang eens.


  • De programma's starten als Administrator en de Gebruikersaccountbeheer dien je (tijdelijk) hebben uitgeschakeld.
  • Zorg dat je alle (achtergrond)programma's hebt afgesloten, want die kunnen de goede werking van de Origin cliënt als het spel verhinderen.
    Sommige beveiligingssoftware kan dit onbedoeld doen. Deze zijn vast niet nodig op dit moment. Zo nodig de beveiligingssoftware eens verwijderen.
    Ook kan je Windows Schoon Starten, dat zal ook helpen hierbij.
  • Gebruik bij voorkeur een bekabelde internetverbinding. Je computer direct aansluiten op de modem / router van de internet aanbieder.
    De standaardwaarden van de fabrikant ervan terugzetten. Andere apparaten dienen zijn uitgeschakeld of losgekoppeld.
    Je computer en de modem / router van de internet aanbieder opnieuw starten. Ander kabel(s) uitproberen, met vast gesmolten koppen en bij voorkeur van het Cat-6 of Cat-5 type.
    Andere poorten uitproberen. De software van modem / router van de internet aanbieder anders eens (laten) bijwerken.


Als laatste dan:
Zou je eens een nieuwe Windows gebruikersaccount met Administrator rechten aanmaken, vervolgens je daarmee aanmelden en repareer vanaf daar De Sims 4.

Mocht je er niet uitkomen, kan je dan iemand anders bij jou thuis om hulp vragen, zoals een volwassene?


Groetjes.


Bericht 13 van 18 (487 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Bug in-game of computer?

Hey @OutlawLuna,

 

Helaas is het een bug:
https://answers.ea.com/t5/Bug-Reports/WORKAROUND-Game-randomly-speeds-up/m-p/8533657#M115113

De tijdelijke workaround zou moeten zijn om je schoonmaakster/schoonmaker te ontslaan wanneer deze niet aan het werk is via de telefoon.
Of als deze wel aan werk is kun je via het menu kunnen kiezen haar te ontslaan.
Het zou ook kunnen dat werk of school overslaan het probleem tijdelijk kan oplossen.


----------------

Answers HQ Guardian

do not work for EA

 

Bericht 14 van 18 (478 Weergaven)

Re: Bug in-game of computer?

★★★★★ Novice

Ik heb de kans niet gehad om een nieuwe familie te proberen want mijn familie stond er gewoon bij... bugs waren niet opgelost en ik had verwacht alles kwijt te zijn.

Bij het verwijderen van de cache lukte het mij niet om enkele mappen te verwijderen. 

Verder ken ik niemand die mij kan helpen, want ik ben al 22 😉 Ik ben gewoon niet goed met de computer.

 

Ik ga straks ook eerst eens inderdaad de schoonmaker ontslaan en proberen!

Bericht 15 van 18 (467 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Bug in-game of computer?

★★★★★ Expert
Heb je wel de basisstappen juist gedaan, @OutlawLuna? Je spelvoortgang dient verdwenen zijn.
Controleer of je alle mapnamen waar "Sims 4" in voorkomt zijn hernoemd, of zijn verplaats uit de map "Electronic Arts" die zich in je Documenten bevind.
Zowel de Origin cliënt als alle Origin spellen dienen helemaal zijn afgesloten. Kan het zijn dat je een (achtergrond)programma hebt draaien, die voorkomt dat je deze acties kan doen?
Je dient te beschikken of de juiste rechten om bepaalde mappen te wijzigen. Je kan de "Origin" mappen op de genoemde locaties eens hernoemen.


Patch 11620 (versie 1.60.54.1020 voor PC) zou het probleem moeten oplossen, waardoor de tijd vanzelf gaat versnellen als niemand van je huishouden thuis is en alleen ingehuurde diensten zijn aanwezig.


Groetjes.
Bericht 16 van 18 (348 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Bug in-game of computer?

★★★★★ Novice

Ja ik heb alles gedaan zoals genoemd. Maar ik vind de basisstappen heel onduidelijk uitgelegd.

 

De bug is verholpen. Het lag dus effectief aan mijn schoonmaker.

Bericht 17 van 18 (342 Weergaven)

Re: Bug in-game of computer?

★★★★★ Expert
Of gewoon, dat er een Sims van het huishouden thuis dient te zijn als je een betaalde dienst inhuurt, @OutlawLuna.

Groetjes.
Bericht 18 van 18 (260 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help