Re: Bug in-game of computer?

door OutlawLuna
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Bug in-game of computer?

★★★★★ Novice

Tijdens her spelen springt mijn tijd vaak op de 3 pijltjes van zelf. Ook als ik pauzeer, springt die na 2 seconden weer op de 3 pijltjes. Vaak moet ik dan de game helemaal afsluiten en dan opstarten. Soms is het probleem verholpen, soms niet.

Bericht 1 van 18 (859 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Bug in-game of computer?

★★★★★ Expert
De tijd versnelt dus automatisch, @OutlawLuna.

De Sims 4, de Origin cliënt en alle andere Origin spellen dien je volldig hebben afgesloten voordat je met deze basisstappen begint:
De Sims 4 map in je "Documenten\Electronic Arts\" hernoemen.
De cache van de Origin cliënt leegmaken. Bekijk daarvoor dit helpartikel: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
De Sims 4 repareren via de spelbibliotheek van de Origin cliënt. Rechtsklik op De Sims 4 en de optie "Repareren" kiezen.
Wacht totdat het reparatieproces helemaal klaar is.
Dan dien je te testen of je probleem nog steeds bestaat. Je dient een nieuwe Sims of huishouden te creëren. Of gebruik eentje die al standaard met het spel meekomen.


Laat je nog weten of hiermee het is gelukt?

Groetjes.
Bericht 2 van 18 (848 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Bug in-game of computer?

★★★★★ Novice

Betekent dit dat ik mijn hele familie kwijt ben????

Bericht 3 van 18 (855 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Bug in-game of computer?

Champion
@OutlawLuna De kans is groot dat als je met modificaties hebt gespeeld de bug voortkomt uit die modificaties. In dat geval vrees ik dat je die specifieke familie kwijt bent als je na de stappen die @RealSimmor0 heeft voorgesteld om het spel te repareren weer opnieuw met die familie wilt spelen. De bug blijft dan bestaan of komt opnieuw in je spel.
In sommige gevallen is het wenselijker om helemaal opnieuw te beginnen dan het spel met de bug opnieuw te spelen. In dat laatste geval kan het probleem alleen maar groter worden.
Sterkte ermee.
Hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 4 van 18 (840 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Bug in-game of computer?

★★★★★ Novice

Ik heb wel custom content, maar dat zijn 3 of 4 haarstijlen. Maar in dat spel komt het nier voor. Ik wil het niet riskeren om die familie kwijt te raken gezien ik er al zover mee ben eigenlijk. Zijn er nog andere stappen die ik kan doen die geen spellen wissen?

Bericht 5 van 18 (827 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Bug in-game of computer?

Champion
@OutlawLuna Mijn suggestie is: zoek de map Electronic Arts op in je computer. Daarin bevindt zich de map De Sims met al je spelcontent van het laatste moment. Kopieer deze map en plaats die bijvoorbeeld op je bureaublad onder de naam de Sims Back-up o.i.d. Repareer het spel via Origin. Als je dit helemaal hebt afgerond test je het spel met een nieuwe familie. Als dit zonder bug kan worden gespeeld, sluit je het op de normale manier af. Dan kopieer je de inhoud van de map die je op je bureaublad heb geplaatst. Alleen de inhoud kopiëren dus niet de map. Daarna plaats je de inhoud van deze map weer terug in de map \Documents\Electronic Arts\De Sims 4. Als het goed is kan je daarna weer verder spelen met je 'oude familie'. Sterke ermee en laat ajb even weten of het is gelukt.
Hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 18 (826 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Bug in-game of computer?

★★★★★ Expert
Je spelvoortgang zou niet kwijt mogen zijn, mits je deze genoemde stappen juist opvolgt, @OutlawLuna.
Standaardinstellingen zullen teruggezet worden. Je spelvoortgang zal daarbij "buiten het zicht" van het spel worden gezet.
Dit lost veelal problemen op, zeker als er aangepaste inhoud ("modificaties") wordt gebruikt.

Je kan een reservekopie maken voordat je er aan begint.
Kopieer de hele map genaamd "Electronic Arts" die zich in je "Documenten" bevind, naar een USB opslagmedium. Na de actie verwijder je deze en veilig opbergen.
Doe de basisstappen en test of je probleem is verdwenen. Dit zul je met een nieuw gemaakte Sim of huishouden doen. Ook kun je een Sim of huishouden gebruiken die standaard met het spel meekomen.

Zo ja, kopieer de map genaamd "Saves" uit de eerder hernoemde en oorspronkelijke map van De Sims 4.
Opnieuw testen.
Als er geen problemen zijn kan je ook de map genaamd "Tray" kopiëren vanuit de eerder hernoemde en oorspronkelijke map van De Sims 4.
Weer testen.
Als er nog steeds geen problemen zijn, dan kan je de mappen "Screenshots", "Opgenomen video's" en "Custom Music" kopiëren vanuit de eerder hernoemde en oorspronkelijke map van De Sims 4, indien aanwezig.

Mochten er toch problemen zijn, dan kan het zijn de het probleem bij je spelvoortgang binnen is geslopen.


Gebruik je de laatste versie van De Sims 4?
Overige en nog openstaande software eens helemaal afsluiten. Deze zijn niet nodig op dit moment en kunnen mogelijk de werking van beide verhinderen. Waaronder ook je beveiligingssoftware. Zo nodig Windows Schoon Starten.
Je dient na te gaan of de stuurprogramma's van je computer nog bijgewerkt dienen te worden, als updates die beschikbaar zijn voor Windows 10.
Beide programma's starten als Administrator en met "Gebruikersaccountbeheer" die je tijdelijk uitschakelt.


Groetjes.
Bericht 7 van 18 (820 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Bug in-game of computer?

★★★★★ Novice
@RealSimmor0 Ik ga het eens proberen. Verwijderd het ook de sims, huizen en zelfgemaakte sims die ik in mijn Bibliotheek heb gezet en gedeeld heb met de galerij?
Bericht 8 van 18 (823 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Bug in-game of computer?

★★★★★ Expert
Hallo @OutlawLuna,

Met basisstappen doen, worden de standaardwaarden teruggezet, zoals je het vond toen je De Sims 4 voro de eerste keer ging spelen, nadat je deze had geïnstalleerd
Je spelvoortgang (Sims, huishoudens en creaties) worden uit het zicht van het spel gezet.
Zoals eerder aangegeven kan je eerst een reservekopie maken, kopieer de map naar een opslagmedium dat je kan loskoppelen/verwijderen van je computer. Zoals USB-stick, geheugenkaartje, of de gegevens branden op een DVD-RW.


Groetjes.
Bericht 9 van 18 (813 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Bug in-game of computer?

★★★★★ Novice

De knop 'reparen' die naast de playknop staat bij het starten van een savefile. Wat doet dit? 

Bericht 10 van 18 (807 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help