Bug bij Sims 4 Sneeuwpret

door rv10jaar
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Bug bij Sims 4 Sneeuwpret

★★★ Newbie

Hallo, ik speel al een lange tijd de Sims 4. Ik heb (bijna) nooit problemen gehad met het spel, tot nu... Ik heb een paar dagen geleden het pakket Sneeuwpret gekocht. In dit pakket heb je een nieuw sociaal evenement, bergbeklimexcursie. Ik heb het meerdere keren geprobeerd maar steeds lukt het me niet. Als ik een locatie moet gaan kiezen gaat het spel heel lang vastlopen. Hierdoor lukt het mij niet.

 

Ik hoop dat het opgelost word.

 

Mvg 

Bericht 1 van 6 (293 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Bug bij Sims 4 Sneeuwpret

[ Bewerkt ]
Champion

@rv10jaar  hebben de sims die de bergklimexcursie gaan doen al enige ervaring opgedaan met bergklimmen? Zijn ze ook al in de wereld van Mt. Komerebi geweest?
De excursie zal je ook het best in dat gebied laten starten. Als jouw sims geen klim uitrusting hebben aangeschaft of een te lage klimvaardigheid hebben, raad ik je aan ze eerst in die vaardigheid te trainen.

Er zijn wel wat problemen bekend met het EP Sneeuwpret maar die komen vooral voor bij gebruikers van consoles.

Bij pc en Mac zijn, voor zover ik weet geen bugs bekend bij het klimmen of de bergklimexcursie.

Kan je aangeven waar je precies last van hebt? Geef dan ook aan met welk systeem je De Sims 4 speelt en welke specificaties jouw systeem heeft.

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 2 van 6 (285 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Bug bij Sims 4 Sneeuwpret

★★★★★ Expert
Kijk dan eens of je dit ook met andere Sims hebt, @rv10jaar?
Repareer De Sims 4 via de Origin cliënt, als je dat nog niet hebt gedaan.
Mocht je soms aangepaste inhoud gebruiken, dan zal je deze allemaal moeten ontdoen.

Start De Sims 4 via de Origin cliënt.
Je zal verder alle overige en onnodige openstaande software moeten afsluiten. het is mogelijk dat die de geode werking van het spel tegenwerken en op deze manier worden de hard nodige systeembronnen vrijgemaakt.

Door regelmatig je spel te bewaren, zullen er minder hoeveelheden aan gegevens verloren gaan.


Systeemeisen van De Sims 4 (basisspel, de normale versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
Systeemeisen van De Sims 4 - Sneeuwpret (aanvullende inhoud): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4/expansion/the-sims-4-snowy-escape#store-p...

Bekijk dit helpartikel, hoe je de DxDiag informatie van jouw computer kan verzamelen: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/ Zorg dat de gegevens worden opgeslagen in een tekstbestand, die je bij je reactie kan toevoegen als een bijlage. Om door op "Beantwoorden" te klikken, rechts onderaan het tekstveld zie je de "Bladeren" knop waarmee je dit bestand kan toevoegen aan de reactie.


Groetjes.
Bericht 3 van 6 (267 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Bug bij Sims 4 Sneeuwpret

Champion

@rv10jaar De opmerking die RealSimmor0 maak over aangepaste inhoud: 'Mocht je soms aangepaste inhoud gebruiken, dan zal je deze allemaal moeten ontdoen' is volstrekt onjuist!

 

Aangepaste inhoud kan je spel heel leuk maken. Waar je wel op moet letten is dat, je die aangepaste inhoud (custom content en modificaties) up to date houdt en dus regelmatig bij de maker(s) de nieuwste versies ophaalt. Als je merkt dat deze inhoud de oorzaak is van het probleem, kan je die eenvoudig testen. Als je er niet al te veel gebruikt kan dat stuk voor stuk. Als je er meer gebruikt kan je de 50/50 methode gebruiken.

 

Als je gaat testen

Als je de modificaties die je gebruikt wilt testen is het verstandig deze even te verplaatsen naar een nieuwe map, bijvoorbeeld op je bureaublad met de naam: 'nog te testen modificaties'.

Verwijder dan ook gelijk het bestand 'localthumbcache.package' uit de map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4. In dat bestand zitten namelijk alle restanten van gebruikte cc en modificaties waar je nu blijkbaar nog last van hebt. Zodra je De Sims 4 opnieuw start, maakt het spel een nieuwe 'schone' versie van de localthumbcache.package aan.

 

Het is altijd verstandig om je modificaties te testen op een nieuw spel. Na de test kan je dat spel altijd weer verwijderen of in het vervolg gebruiken voor een nieuwe testronde. Als je veel modificaties gebruikt dan kan je het beste de 50/50 methode gebruiken.

 

50/50 methode
Dat houdt in dat je eerst de helft van de modificaties terug plaats in de map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4\Mods. Test dit op een nieuw te starten spel en als alles het goed doet dan weet je dat deze modificaties goed en veilig zijn. Plaats die dan in een map op je bureaublad met 'bijvoorbeeld de naam 'veilige of goede modificaties'. Test daarna uit de map met de naam 'nog te testen modificaties' weer een deel. Als dan blijkt dat je spel hapert dan weet je dat de kapotte modificaties in die map zitten. Test daarvan weer de helft en zo verder totdat je alle slechte modificaties hebt verwijderd. Sla in de tussentijd je spel niet op maar verlaat het zonder op te slaan! Als je alles hebt getest, kan je de inhoud van de map met de naam 'veilige of goede modificaties' weer terugplaatsen.

 

Als je daar meer over wilt weten heeft een van de oud moderatoren van het Sims Forum: https://forums.thesims.com/nl_NL/ SimLibby daar een heel goede handleiding over gemaakt: Downloaden voor De Sims 4: Custom Content (CC) en Mods — The Sims Dutch.

 

Als je meer vragen hebt, stel ze hier of op het Sims Forum.

 

Hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 4 van 6 (261 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Bug bij Sims 4 Sneeuwpret

★★★★★ Expert
Dit kan ook gezegd worden van Trismagistos.

Groetjes.
Bericht 5 van 6 (253 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Bug bij Sims 4 Sneeuwpret

Champion

@rv10jaar Zou je eens in dit draadje willen kijken? Re: Hulp bij mountain excursion - Answer HQ (ea.com) Kan je vertellen of de suggesties die ik daar heb gedaan ook voor jou en jouw Sims gelden? 

Laat even weten of je er iets aan hebt.

 

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 6 (241 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help