Re: Aangepast materiaal werkt niet na update

door angelaa-04
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Aangepast materiaal werkt niet na update

★★★★★ Novice

Hallo,

Ik heb zojuist de laatste update van de sims 4 gedaan.

Mijn aangepast materiaal werkt alleen niet meer.

Meerdere keren de sims opgestart en "aangepast materiaal inschakelen" gedaan.

Dan start ik m weer opnieuw op en doet "mijn aangepast materiaal" het niet, dan moet ik weer klikken op "aangepast materiaal inschakelen". Dit blijf ik herhalen maar er veranderd niks. Heb de sims al gerepareerd maar dit heeft ook geen zin. Hoe kan ik mijn sims weer spelen met mijn aangepaste materiaal, zodat het werkt??

 

In nov. Of dec. was er al een horror update, dat ineens al het aangepaste materiaal niet meer werkte. Daarna met een nieuwe update, werkte het aangepaste materiaal ineens wel weer, waar ik ontzettend blij mee was. Dacht dat we zoiets niet nog een keer zouden meemaken, maar dit lijkt bijna op een herhaling, aangezien al mijn aangepaste materiaal het niet doet en ik het niet kan inschakelen. Wat een ellende. Hopelijk kan iemand me helpen. 

Bericht 1 van 7 (648 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Aangepast materiaal werkt niet na update

★★★★★ Expert
Ontdoe De Sims 4 van alle aangepaste inhoud (zogenoemde "modificaties"), hernoem de map van De Sims 4 in je "Documenten\Electronic Arts\", de cache van de Origin cliënt leegmaken en repareer De Sims 4 via de Origin cliënt, @angelaa-04.
Hierna De Sims 4 schoon starten en via de Origin cliënt.
Test of met een nieuwe of standaard Sim / huishouden of het probleem is opgelost.

Het gebruik van aangepaste inhoud is op eigen risico en wordt algemeen hier niet ondersteund. Ze kunnen namelijk problemen geven bij het starten van De Sims 4 of tijdens het spelen van De Sims 4.
Ook al heb je de aangepaste inhoud verwijderd, deze kunnen restanten achterlaten in je opgeslagen spelvoortgang. Zelfs mee worden opgeslagen binnen jouw spelvoortgang.
Je dient aangepaste inhoud hebben verwijderd voordat je De Sims 4 gaat bijwerken en/of nieuwe aanvullende inhoud gaat installeren.
Wil je de aangepaste inhoud nog gebruiken, dan zal je stuk voor stuk moeten uitzoeken wie de boosdoeners zijn. Door ze terug te plaatsen van de oorspronkelijke map van De Sims 4 en dan steeds weer testen of De Sims 4 start en er geen problemen opduiken tijdens het spelen.
Je zal de aangepaste inhoud moeten bijwerken. Raadpleeg de meestal toegevoegde documentatie. Of anders, contact opnemen met hun maker als je problemen ondervind.


Als er een nieuwe spelupdate wordt uitgebracht is het vrij normaal dat de gebruikte aangepaste inhoud niet langer meer werken. Voor meer informatie daarover is te lezen in dit helpartikel: https://help.ea.com/nl-nl/help/the-sims/the-sims-4/mods-and-the-sims-4-game-updates

Lees dit helpartikel over hoe je de cache van de Origin cliënt kan leegmaken: https://help.ea.com/nl-nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/

Systeemeisen voor De Sims 4 (basisspel, normale versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements


Groetjes.
Bericht 2 van 7 (638 Weergaven)

Re: Aangepast materiaal werkt niet na update

Champion

@angelaa-04 Er zijn meer spelers die last hebben van dat verschijnsel. Als je gebruikmaakt van aangepaste inhoud zoals custom content of modificaties.Zie je hieronder een aantal zaken die je zelf eens kan proberen:

Het is verstandig om vlak na de patchupdate van de Sims alle modificaties die je gebruikt even te verplaatsen naar een nieuwe map, bijvoorbeeld op je bureaublad met de naam: 'nog te testen modificaties'. Verwijder dan ook gelijk het bestand 'localthumbcache.package' uit de map: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4. In dat bestand zitten namelijk alle restanten van gebruikte cc en modificaties waar je nu blijkbaar nog last van hebt. Zodra je De Sims 4 opnieuw start, maakt het spel een nieuwe 'schone' versie van de localthumbcache.package aan.

Dan is het verstandig om je modificaties te testen op een nieuw spel. Na de test kan je dat spel altijd weer verwijderen of in het vervolg gebruiken voor een nieuwe testronde. Als je veel modificaties gebruikt dan kan je het beste de 50% methode gebruiken.

 

50/50 methode
Dat houdt in dat je eerst de helft van de modificaties terug plaats in de map : \Documents\Electronic Arts\De Sims 4\Mods. Test dit op een nieuw te starten spel en als alles het goed doet dan weet je dat deze modificaties goed en veilig zijn. Plaats die dan in een map op je bureaublad met 'bijvoorbeeld de naam 'veilige of goede modificaties'. Test daarna uit de map met de naam 'nog te testen modificaties' weer een deel. Als dan blijkt dat je spel hapert dan weet je dat de kapotte modificaties in die map zitten. Test daarvan weer de helft en zo verder totdat je alle slechte modificaties hebt verwijderd. Sla in de tussentijd je spel niet op maar verlaat het zonder op te slaan! Als je alles hebt getest, kan je de inhoud van de map met de naam 'veilige of goede modificaties' weer terug plaatsen.

Als je modificaties gebruikt moet je rekening houden met de problemen die je nu bent tegengekomen. Zorg ervoor dat je de modificaties net zoals je spel up to date houdt. Bezoek regelmatig de pagina's van de makers en controleer of ze updates hebben.

Als dat niet werkt dan is het verstandig om je spel te repareren in Origin. Klik daarvoor in de spelbibliotheek met de rechter muisknop op de tegel van De Sims 4 en kies in het dropdown menu voor de optie repareren.

 

Denk ook aan je antivirus programma

Zelfs als je al deze stappen hebt gevolgd kan het voor komen dat je telkens weer wordt teruggeleid naar het startscherm en dat je modificaties weer opnieuw zijn uitgeschakeld. In dat geval kan je het beste even controleren of jouw antivirusprogramma Origin en De Sims 4 wel toegang geeft om door de Firewall heen te gaan. In sommige gevallen zal je ook even moeten kijken of dat antivirusprogramma niet heel streng is met de ransomware schilden. Als dat zo is stel dan die schilden zo in dat De Sims 4 wordt gezien als veilige software. 

Als je daar hulp bij nodig hebt willen we graag weten welk antivirus programma je gebruikt.

 

Hopelijk lukt het hierna weer om gewoon te spelen.

 

Veel succes met testen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 3 van 7 (628 Weergaven)

Re: Aangepast materiaal werkt niet na update

Community Manager (retired)

Hey @angelaa-04 ,

 

Ik heb niet veel toe te voegen aan de geweldige antwoorden hierboven van @RealSimmor0 en @Trismagistos .

 

Helaas is dit iets wat na elke uitbreiding en soms ook patches kan gebeuren liggende aan wat er aangepast wordt. Alhoewel wij ook een grote fan zijn van de aangepaste content en dit erg tof vinden kan er helaas bij het maken van de nieuwe packs en gameplay verbeteringen niet altijd rekening gehouden worden met elk stukje aangepaste content wat soms helaas betekent dat sommigen spaak lopen met nieuwe veranderingen.

 

Gelukkig is dit vaak voor korte duur en komt de maker van de aangepaste content vaak met een nieuwe update voor de content en kun je deze hierna weer gebruiken voor de nieuwe patch/pack van De Sims 4. De 50/50 methode is super als je veel aangepaste content gebruikt om te zien welke mogelijk spaak loopt en later een update nodig heeft.

 

- EA_Neil

Neil.png
Bericht 4 van 7 (614 Weergaven)

Re: Aangepast materiaal werkt niet na update

★★★★★ Novice

Bedankt voor de hulp! Heb een groot gedeelte van het CC verwijderd en een klein gedeelte gehouden. Hierna deed alles het weer dus top!

Bericht 5 van 7 (605 Weergaven)

Re: Aangepast materiaal werkt niet na update

Champion

@angelaa-04 Goed te weten dat je nu weer gewoon kan spelen. Ik heb nog wel een tip: zorg er voor dat je de cc die je nu nog hebt up to date houdt door regelmatig de pagina van de makers te bezoeken en de nieuwste versies op te halen. Houdt daarbij ook rekening met de updates die De Sims 4 zelf uitgeeft.

 

Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 7 (592 Weergaven)

Re: Aangepast materiaal werkt niet na update

★★★★★ Novice

Thanks!! Ga ik doen, hartstikke bedankt! 😁

Bericht 7 van 7 (560 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help