EasyAnitCheat laat Battlefield 2042 crashen.

door RandomToxx
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

EasyAnitCheat laat Battlefield 2042 crashen.

★★★ Novice

Product: Battlefield 2042
Platform:PC
Wat is het model van jouw systeem? PC
Wat is het AMD- of Nvidia Modelnummer van jouw videokaart? ROG-STRIX-RX5700XT-O8G-GAMING
Voer de grote van het geheugen in GB in 32 GB
Gebruik je software met een overlay? Nee
In welk deel van het spel komt het probleem voor? Multiplayer
In welk deel van het speltype? Breakthrough
Selecteer jouw regio Europa
Op welke server gebeurde dit?
Wanneer gebeurde dit? (dd.mm.jj uu:mm)
Omschrijf kort je bug: EasyAnitCheat laat het spel crashen. File System Filter 'EasyAntiCheatSys' (Version 6.1, ‎2022‎-‎01‎-‎25T10:10:00.000000000Z) unloaded successfully.
Hoe vaak vindt de bug plaats? 50% - 99%
Hoe kunnen wij de bug zelf vinden? Een PC met veel RGB in elkaar zetten?
Wat gebeurt er? Het spel gaat hangen en sluit meestal zelf helemaal af na een aantal seconden.
Wat zou er eigenlijk moeten gebeuren? Dat het spel gewoon blijft draaien.

Het spel gaat hangen en sluit meestal zelf helemaal af na een aantal seconden. Soms moet ik het zelf afsuiten.

Dit gebeurt in Conquest en Breakthrough etc.
Ik ben gaan zoeken in de Windows log files en kom dan iedere keer dezelfde melding tegen van EasyAnitCheat.

 

File System Filter 'EasyAntiCheatSys' (Version 6.1, ‎2022‎-‎01‎-‎25T10:10:00.000000000Z) unloaded successfully.

 

Dit gebeurde al enige tijd, maar heel weinig. Het gebeurt de laatste tijd vrij vaak, bijna iedere keer. Soms na 5 minuten maar soms ook pas na meer dan een uur gamen. Ik ben gaan zoeken op internet en kwam al meerdere personen tegen met precies dezelfde problemen (op Reddit etc). Er word over het algemeen gezegd dat het komt doorat EasyAntiCheat de RGB harware/software ziet als een cheat. En dat je de RGB dan maar uit moet zetten (antwoord van EasyAntiCheat). Ik heb 19 RGB devices in en aan mijn computer zitten. Fan's, geheugen, moederbord, toetsenbord, muis e.d.

Dat kan en wil ik niet zomaar uit gaan zetten. Als ik Battlefield 2042 wil gaan spelen, dan zou ik iedere keer mijn BIOS in moeten gaan en RGB uitzetten voor ik ga gamen.

Ik geloof niet dat als EasyAntiCheat het probleem veroorzaakt, het probleem bij de gebruiker neergelegd moet worden?
Op de pagina van EasyAntiCheat is geen mogelijkheid om contact op te nemen. Aangezien dit wel deel uitmaakt van het spel, kom ik hier.

Ik hoop niet geband te worden omdat ik door EasyAntiCheat eruit gegooid wordt.

Bericht 1 van 11 (1.201 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: EasyAnitCheat laat Battlefield 2042 crashen.

★★★★★ Expert
Dit onderwerp zal beter thuishoren in de forumtak voor de technische problemen: https://answers.ea.com/t5/Technische-problemen/bd-p/battlefield-2042-technical-issues-nl


Als je soms bepaalde software gebruikt die ingedeeld zijn om mee kunnen valsspelen als ook waarvan je weet dat je hierdoor een schorsing of verbanning kan krijgen, dan wordt het afgeraden om deze blijven te gebruiken.
Je zal ervoor moeten zorg dat je alle aanpassingen in de spelmap verwijderd zijn.


Start met de basisstappen, @RandomToxx.
De cache van de Origin cliënt leegmaken, zie hiervoor: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Hierna de spelmap hernoemen, die in je "Documenten\Electronic Arts\" zal staan.
Repareer daarna het spel via de Origin cliënt.
Nagaan dat het spel is bijgewerkt.
Start het spel via de Origin cliënt en niet meer via diens snelkoppeling, net als elk ander Origin spel.

Alle overige, onnodige openstaande software zal je helemaal moeten afsluiten, want deze zullen de goede werking van de Origin cliënt als het spel verhinderen / verstoren.
Met name bepaalde beveiligingssoftware kan dit al onbedoeld doen. Dit geldt ook voor de software die lagen gebruiken; software voor download en uploaden; software voor niet hoeven te gebruiken hardware; software voor delen, netwerken en communicatie; software voor (online) opslag en reservekopieën.
Anders, deze maar eens helemaal verwijderen.

Eigenlijk altijd een bekabelde internetverbinding gebruiken.

Wijzig de instellingen van "Gebruikersaccountbeheer" naar de laagste stand en bevestig de gedane acties.
De Origin cliënt als een Administrator starten.


Nagaan of jouw computer wel voldoet aan de gestelde systeemeisen van het spel: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/battlefield/battlefield-2042#store-page-section-requirements
Doe dit voordat je software koopt.


Stuurprogramma's van je computer bijwerken. Begin bij die van de videokaart. Herstart de computer nadat een installatie klaar is.

Alle updates voor Windows 10 die nog beschikbaar zijn, downloaden en installeren. Optionele updates niet vergeten. Herstart de computer en herhaal deze stappen.
https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-bijwerken-3c5ae7fc-9fb6-9af1-1984-b5e0412c556a


Meegeleverde software die het spel gebruikt en nodig hebben, handmatig te proberen repareren of (opnieuw) te installeren.
Deze worden meegeleverd met het spel en je zal hun installatieprogramma's kunnen vinden in de installatielocatie van het spel, waarschijnlijk in de andere mappen.
Standaardlocatie waar de Origin spellen worden geïnstalleerd, zal in "C:\Program Files (x86)\Origin Games\" zijn. Dan hier de spelmap openen.
Meestal gaat het hierom de "Microsoft Visual C++" en/of de "Microsoft DirectX" hulpbibliotheken
Betreft de "EasyAntiCheat", zal in diens map het installatieprogramma staan. Start hun installatieprogramma's als een Administrator, de instructies opvolgen die op het scherm verschijnen en probeer eerst de reparatieoptie wanneer deze vermeld wordt.


Beeldschermresolutie naar 1024×768 verlagen en het spel in de venstermodus starten.

Tevens de "Origin in-game" uitschakelen.

Laatste versie van de Origin cliënt downloaden en installeren: http://www.dm.origin.com/download

Windows Schoon Starten: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135

Maak het overklokken ongedaan.
Alle overige en onnodige apparatuur uitschakelen en losmaken.
Schone installatie doen van de (videokaart) stuurprogramma's.

Gebruik altijd de betere videokaart, meestal geleverd door NVidia, voor het draaien van de zwaardere software, want een basis / ingebouwde "videokaart" is ongeschikt hiervoor.
Laptophardware geeft niet dezelfde prestaties, maar lagere prestaties, dan de hardware in een normale PC.

Wanneer het spel weer start, de (grafische) instellingen verlagen.

Defecte hardware dienen worden vervangen.

Test met andere computer.

Nagaan of de computer mogelijke besmettingen en/of fouten in Windows heeft, deze dienen worden verholpen.
Achtergebleven onderhoudstaken doen.

Wanneer dat je niet verder helpt, een schone installatie van Windows 10 doen.

Groetjes.
Bericht 2 van 11 (1.192 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: EasyAnitCheat laat Battlefield 2042 crashen.

Community Manager
Hey @RandomToxx,

Welkom!

Dankjewel voor je rapport.

Dit is inderdaad een apart geval. Ik lees in verschillende topics dat dit ook te maken kan hebben met een eventuele outdated CPU of GPU driver.

Ik zie dat je een AMD GPU hebt, welke driver versie gebruik je daarvoor als ik vragen mag?
En heb je toevallig een 3rd party antivirus geïnstalleerd, naast Windows Defender?
EA_LeeuwAHQ
Bericht 3 van 11 (1.186 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: EasyAnitCheat laat Battlefield 2042 crashen.

★★★ Novice

Hallo EA Leeuw,

 

Bedankt voor je bericht.

Ik heb de 3 laatste versies van de AMD drivers geprobeerd, het zelfde resultaat. Op dit moment draait de PC met  versie 22.1.2 van de AMD site. Het probleem gebeurt ook op 1080P en cash wissen hielp ook niet. Windows is ge-update en ik gebruik alleen Windows Defender. Op deze PC heb ik eigenlijk alleen spelltjes staan, waaronder BF 1, 4, 5 en 2042 en een paar C&C versies. De GPU en CPU worden niet warm en ik gebruik geen hacks/cracks. Ik heb het spel helemaal verwijdert en opnieuw geinstalleerd en start het spel altijd via Origin op.

En al mijn PC's zijn met ethernet kabels verbonden. EasyAntiCheat had ik ook al opnieuw geinstalleerd. Origin in-game stond al eerder uitgeschakeld en gebruik de laatste versie van Origin.

Ik blijf het wel raar vinden dat als het spel vastloopt, er altijd een EasyAntiCheat melding in het system log staat met de tijd van de crash zoals te zien is in de ge-uploade foto.

Bericht 4 van 11 (1.175 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: EasyAnitCheat laat Battlefield 2042 crashen.

Community Manager
@RandomToxx, erg bedankt voor de uitgebreide info!

Heb je al eens geprobeerd om EAC te repareren?

Je doet dit op de volgende manier:
- Navigeer naar de map "EasyAntiCheat" in de installatiemap van het spel en zoek "EasyAntiCheat_Setup.exe". Start het als Administrator en kies Repareren.

- Herstart daarna je PC

- Kijk of dat het dan wel weer werkt
EA_LeeuwAHQ
Bericht 5 van 11 (1.163 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: EasyAnitCheat laat Battlefield 2042 crashen.

★★★ Novice

Hallo EA Leeuw,

 

Bedankt voor de spoedige reacties, ik waardeer het zeer.

Sorry, dat was ik vergeten te vermelden. Had ik al gedaan voor de her installatie van EasyAntiCheat.

Ik ben Administrator op mijn PC. Niet een gebruiker met Administrator rechten.

Wat ook wel vreemd is, is dat het probleem na een paar minuten kan gebeuren, maar ook na meer dan een uur. En af en toe ook niet.

Bericht 6 van 11 (1.156 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: EasyAnitCheat laat Battlefield 2042 crashen.

Community Manager
@RandomToxx, hmm, oké. In dat geval vermoed ik toch echt dat er iets op je PC zit wat niet helemaal lekker loopt met het spel.

Heb je al eens geprobeerd om je PC schoon op te starten, om te kijken of dat je dan ook last hebt van het probleem?

https://help.ea.com/help/faq/how-to-clean-boot-your-pc/
EA_LeeuwAHQ
Bericht 7 van 11 (1.138 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: EasyAnitCheat laat Battlefield 2042 crashen.

★★★ Novice

Hallo EA Leeuw,

 

Had ook al een aantal dingen uitgezet, wat niet hielp, ook schoon opgestart e.d. Mocht allemaal niet helpen.

Maar sinds ik een (ik geloof een donderdag) updates van de Origin client en Battlefield heb binnen gekregen,

geen hangend spel meer gehad. Ik zal zo'n 7 uur ge-gamed hebben denk ik zo. Dus ook geen EasyAntiCheat

meldingen meer. Ik zal het voorlopig maar hiebij houden. Bedankt voor de genomen moeite.

 

Mvg,

Bericht 8 van 11 (1.123 Weergaven)

Re: EasyAnitCheat laat Battlefield 2042 crashen.

Community Manager
Hey @RandomToxx,

Dankjewel voor de update!

Dus even voor de duidelijkheid; er is voor jou een nieuwe Origin versie automatisch geïnstalleerd, samen met een Battlefield update, en toen was het plots opgelost?
EA_LeeuwAHQ
Bericht 9 van 11 (1.114 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: EasyAnitCheat laat Battlefield 2042 crashen.

★★★ Novice

Hallo EA Leeuw,

 

Een donderdag nacht kreeg ik tijdens inloggen bij Origin een update keuze die ik heb gedaan en daarna kreeg ik in Battlefield

een kleine update. Ik laat als het kan niet alles automatisch installeren. Daarom zag ik de Origin update.

Ik ben geen beginnend computer gebruiker. Ik ben sinds 1980 met computers bezig, heb CompTIA A+, was Dell, IBM, HP

gecertificeerd monteur en voor een kleine 15 jaar IT field service engineer. Wil daaron graag weten wat er op mijn PC's gebeurt.

Maar goed, sinds de 2 updates heb ik tot nu toe geen een keer een hangende Balltefield 2042 meer gehad, wat heel fijn is.

Nogmaals mijn dank voor alle help en reacies.

Bericht 10 van 11 (1.106 Weergaven)

ea-promo

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help