Re: sims 4 loopt vast op pop-up

door Charomy
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Re: sims 4 loopt vast op pop-up

★★★★ Novice

Sorry waar stuur ik de specificaties naartoe.

Bericht 11 van 23 (286 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 loopt vast op pop-up

[ Bewerkt ]
Champion

Hey @Charomy,

 

Dank je wel voor je duidelijke uitleg. En fijn dat het probleem zomaar ineens verdween en je weer kunt spelen!

 

Direct nadat ik je reactie kreeg heb ik op basis daarvan een paar vragen uitgezet bij andere helpers en moet dus nog wachten op een antwoord omdat die groep heel internationaal opereert. 

Ik heb wel een paar gedachten erbij maar die kan je met jouw ervaring misschien ook zelf proberen te achterhalen. Misschien dat het aan de antivirussoftware heeft gelegen of aan firewall instellingen. 'Wie zal het zeggen?'

Als je DxDiag.txt bestanden of schermopnames wilt mee sturen dan vind je onderaan het antwoord raam dit beeld:

 

Schermafbeelding 2021-02-26 211151.png

 

Je ziet dit alleen als je kiest voor antwoord en niet voor snel antwoord.

Klik even op bestand kiezen en laadt daarna het bestand op. Het is handig om dan even te wachten omdat de visusscan van de website er soms wat langer over doet. Zodra dat is afgerond kan je op verzenden klikken.

 

Hopelijk heb je hier wat aan en als ik een antwoord op mijn uitstaande vraag heb, kom ik er op terug.

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 12 van 23 (280 Weergaven)

Re: sims 4 loopt vast op pop-up

★★★★★ Expert
Kan je dan testen met een andere computer, @Charomy? Waarschijnlijk zit het probleem dan ergens lokaal.
Zou je bepaalde software nog hebben draaien ergens in de achtergrond, dan zal je deze helemaal eens moeten afsluiten.


Specificaties van jouw PC, zal het beste gaan met behulp van een
DxDiag informatie, die je opgeslagen als een tekstbestand en vervolgens als een bijlage bij je reactie dient laten toevoegen: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/


Beter is het om niet snel achter elkaar een reactie te plaatsen. Je kan je reactie nog bewerken wanneer je iets vergeten bent te vermelden, door in de rechterbovenhoek van je reactie op de 3 punten te klikken en dan "Antwoord bewerken" kiezen. Dit kan wel eens minder leuke gevolgen hebben.


Groetjes.
Bericht 13 van 23 (285 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 loopt vast op pop-up

★★★★ Novice

Bijgaand DxDiag 

Bericht 14 van 23 (274 Weergaven)

Re: sims 4 loopt vast op pop-up

★★★★★ Expert
Het is mogelijk dat je niet voldoet aan de gevraagde systeemeisen van De Sims 4, aangezien deze computer eigenlijk niet geschikt is voor spellen, @Charomy.
De "Nvidia GeForce GT 705" is eigenlijk een basis of instap videokaart. Je zal de stuurprogramma's hiervan eerst eens moeten bijwerken, omdat deze in 2017 uitgebracht zijn. De Nvidia website: https://www.nvidia.com/Download/index.aspx?&lang=en-us
Je zal alle stuurprogramma's eerst eens moeten bijwerken van je computer, als ook alle nog beschikbare updates voor Windows 10 installeren. Denk hieraan de optionele updates. Vervolgens dien je de computer opnieuw laten starten en blijf deze stappen herhalen net zo lang.
Controleer ook de website ter ondersteuning van de computerfabrikant.

Tevens dien je alle overige en onnodige openstaande software helemaal hebben afgesloten, want deze kunnen zorgen voor hinder en daarmee kan je ook meer systeembronnen vrijmaken, die je harder nodig lijkt te hebben.

De beeldschermresolutie naar 1024×768 verlagen. Start De Sims 4 in de venstermodus. De "Origin in-game" uitschakelen.
Wanneer De Sims 4 weer kan starten, zal je bij de Spelopties de (grafische) instellingen moeten verlagen.

Groetjes.
Bericht 15 van 23 (265 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 loopt vast op pop-up

★★★★ Novice

Dank voor het antwoord maar hier heb ik echt helemaal niets aan. Dit is duidelijk een standaard antwoord waar het totaal niet om gaat. Ik speel al jaren Sims 4 op deze PC zonder enig probleem, behalve een vastloper als EA Games weer zo nodig een pop-up met info op het scherm zet. Er is geen enkel probleem met updates en/of drivers (die ik overigens altijd direct toepas als ze beschikbaar zijn) De GeForce GT 705 dateert trouwens uit 2014 en niet uit 2017 en heeft nooit een probleem gegeven. Het mankeert er nog net aan dat je niet adviseert om mijn hele systeem naar de standaard instellingen terug te zetten of Windows opnieuw te installeren, sorry moest ik even kwijt.

Bericht 16 van 23 (253 Weergaven)

Re: sims 4 loopt vast op pop-up

★★★ Guide
@Charomy Ik zou even afwachten tot @Trismagistos meer weet Wink Hij gaat het voor jou uitzoeken. Sorry ik kan je hierbij nl. niet helpen. Succes.

Groetjes Monique
Bericht 17 van 23 (238 Weergaven)

Re: sims 4 loopt vast op pop-up

★★★★★ Expert
Dat zal niet nodig zijn, @monique23051. Zie onderstaande, @Charomy, blijkbaar ben jee toch vergeten de stuurprogramma's van je videokaart bij te werken, want het is 2022 immers.

Groetjes.
Bericht 18 van 23 (230 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 loopt vast op pop-up

★★★★ Novice

Nee hoor als je zowat 50 jaar ervaring hebt met computers, programmeren, systemen en programma's vergeet je dat niet. Deze discussie heeft verder geen zin meer, als niemand een zinnig antwoord heeft of een oplossing weet, laat dan maar. Bedankt voor alle moeite en antwoorden, hopelijk kan je anderen beter helpen.

Bericht 19 van 23 (207 Weergaven)

Re: sims 4 loopt vast op pop-up

Champion

Hey @Charomy,

 

Hartelijk bedankt dat je de moeite hebt genomen om je DxDiag.txt te maken en op te laden. Ik heb jammer genoeg nog niet heel veel tijd gehad om die te bestuderen. Maar ik heb wel gezien dat je een bijzondere configuratie hebt. Zodra ik een reactie heb van andere 'meer professionele helpers' en de tijd heb gevonden om het DxDiaq.txt grondig te bestuderen. Kom ik er zeker nog even op terug. 

Op dit moment zijn we met de groep vooral de bugs die meekwamen met de patchupdate aan het testen. 

 

Gelukkig is jouw situatie 'voorlopig' even opgelost en kun je weer hopelijk weer redelijk onbezorgd spelen.

 

Veel plezier met spelen. Wink

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 20 van 23 (198 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help