Re: sims 4 loopt vast op pop-up

door Charomy
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

sims 4 loopt vast op pop-up

★★★★ Novice

Sims 4 loopt vast op elke pop-up die in het beginscherm verschijnt. Kruisje werkt niet, ESC werkt ook niet, kan spel niet starten ook niet hervatten of wat dan ook. Kan het spel niet spelen want huidige pop-up verdwijnt ook niet bij herstarten. Ik speel op een PC met Wndows 10

Bericht 1 van 23 (497 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 loopt vast op pop-up

★★★★★ Expert
Heeft De Sims 4 wel eerder normaal gewerkt op jouw PC, @Charomy?
Zie je soms een foutmelding verschijnen? Maak dan hiervan een schermafdruk bij je reactie. Ontdoe deze van persoonlijke gegevens, opgeslagen als een afbeeldingsbestandstype en als een bijlage toevoegen dan.
Heb je alleen het basisspel of ook nog aanvullende inhoud?
Welke stappen heb je soms al gedaan om dit probleem kunnen verhelpen?

Begin met de basisstappen helemaal te doen. Ontdoe alle aangepaste inhoud. Hernoem de map van De Sims 4 en alle andere nog met soort dezelfde naam, die in je "Documenten\Electronic Arts\" zullen staan. Daarna de cache van de Origin cliënt gaan leegmaken, bekijk dit helpartikel daarover: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/ Vervolgens repareer De Sims 4 via de Origin cliënt. Controleer dat De Sims 4 is bijgewerkt naar de 1.90.358.1030 versie.
Hierna zal je De Sims 4 schoon moeten starten, doe dat via de Origin cliënt, wat gebruikelijk is.
Met een nieuwe aangemaakte Sim / huishouden ga je dan testen of het probleem is verholpen.

Het is mogelijk dat je ook nog de stuurprogramma's van jouw PC moet bijwerken. Begin bij die van de videokaart.
Zijn alle nog beschikbare updates voor Windows 10 gedownload en geïnstalleerd, waaronder de optionele updates. Deze stappen blijven herhalen, wanneer de PC opnieuw is gestart.


Plaats je DxDiag informatie bij je reactie, opgeslagen als een tekstbestand en dan als een bijlage toevoegen: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/

Groetjes.
Bericht 2 van 23 (493 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 loopt vast op pop-up

Champion

Hey @Charomy,

 

Bedoel je met pop-up de mededelingen die je krijgt rechts boven of bedoel je de mededeling in het hoofdmenu?

Kan je misschien een schermopname maken van het probleem dat je tegenkomt?

Heb je ook al eens geprobeerd om je spel te repareren in Origin of de EA app?

Hoe meer informatie je geeft hoe beter we je kunnen helpen.

 

Alvast bedankt. Wink

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 3 van 23 (476 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 loopt vast op pop-up

★★★ Guide
@Charomy Hoi, heb je misschien cc/Mods in jouw mod folder en heb je het nieuwste pakket? Dan kan het ook daardoor komen las ik ergens. Ikzelf heb mijn mods verwijderd en heb hier geen last van maar het zou kunnen dat het hierdoor komt.

Succes,

Groetjes Monique
Bericht 4 van 23 (454 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 loopt vast op pop-up

★★★★ Novice

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Alles wat te proberen valt heb ik echt gedaan. Ik heb een bovengemiddelde kennis van pc's heb er jaren lang les in gegeven. Echt niets werkt. Mogelijk zit er een instelling net goed in een browser maar dan zou het in alle moeten zijn, ik heb het geprobeerd met Opera, Edge en Chrome, alles vele keren nagelopen, cache leeg, geschiedenis verwijderd, alles opschonen enz enz. Niets helpt.

Bericht 5 van 23 (443 Weergaven)

Re: sims 4 loopt vast op pop-up

★★★★ Novice

Die in het midden

Bericht 6 van 23 (443 Weergaven)

Re: sims 4 loopt vast op pop-up

★★★★★ Expert
Webbrowser heb je niet nodig voor De Sims 4 te kunnen spelen, @Charomy.
Heb je de basistappen wel gedaan?
Alle onnodige en openstaande software helemaal afsluiten, deze kunnen voor problemen zorgen.
Toch eens met een andere computer gebruiken en testen of het daarmee wel lukt.
Een schermafdruk maken van deze (fout)melding maken, opslaan als een afbeeldingsbestandstype en hier dan als een bijlage toevoegen bij je reactie.

Zoals eerder is al aangeven, je DxDiag informatie bij je reactie plaatsen, indien het probleem er nog steeds is.


Groetjes.
Bericht 7 van 23 (433 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 loopt vast op pop-up

Champion

Even voor mijn begrip @Charomy,

 

Maak je gebruik van Origin of de EA App om De Sims 4 te starten of gebruik je een andere methode? Daarnaast zou ik ook graag willen weten of je gebruik maakt van UI modificaties en of je die al hebt vernieuwd (geüpdatet) of eventueel hebt uitgeschakeld? 

 

Zou je eventueel ook een schermopname kunnen maken van de pop-up? Als het even kan wat specificaties van jouw PC willen delen?

 

Hoe meer informatie je ons geeft hoe beter je ons in staat stelt om met je mee te denken.

 

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 8 van 23 (430 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 loopt vast op pop-up

★★★★ Novice

Ik gebruik Origin, start daar Sims 4 op, zonder enige download en/of mod. Sims 4 is volledig bijgewerkt net als mij PC, alle updates, alle drivers enz. alles is altijd up to date. Sims 4 start met een beginscherm waar altijd allerlei nieuws van EA Games staat, rechts het menu om een nieuw spel te starten, een scenario te spelen, een bestaand spel te starten enz. In het midden staat met enige regelmaat een pop-up scherm van EA Games met informatie, soms over een nieuwe uitbreiding die ik net geïnstalleerd heb, soms info over een update en vorige week een grote oranje pop-up met de mededeling over de leeftijden waar even iets mee mis is gegaan. Ik loop altijd vast wanneer er in het midden en pop-up verschijnt, met moeite kom ik terug in Windows om het spel via taakbeheer af te sluiten, vervolgens start ik opnieuw op zoals hierboven beschreven en de pop-up verschijnt niet nog een keer. Behalve die van vorige week, die bleef staan, snap ik was een belangrijk bericht maar helaas niet weg te krijgen waardoor ik het spel niet spelen kan omdat ik rechts niets kan kiezen uit het menu.

Bericht 9 van 23 (417 Weergaven)

Re: sims 4 loopt vast op pop-up

★★★★ Novice

Inmiddels is de pop-up verdwenen en kan ik het spel weer spelen. Zal vast niet lang duren voor er weer wat komt, dan zal ik direct een screenshot maken en sturen. Specificaties kan maar staar ik die naartoe.

Bericht 10 van 23 (416 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help