Re: kan de Sims4 niet meer starten

door myleneke123
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

kan de Sims4 niet meer starten

★★★ Novice

Kan de Sims 4 niet meer starten.

Sinds de update heb ik een paar uur de update kunnen spelen. 

De volgende dag (afgelopen zaterdag) start het spel niet meer op. Als ik de sims 4 aanklik in origin schiet deze gelijk weer terug naar Origin. Na een repair, herinstallatie en clean boot nog steeds niets. Ook na het installeren van Sims4 op de pc van mijn man werkt deze niet op zijn pc. 

Alle tips en tricks al geprobeerd die ik kan vinden. Ik denk dat het ergens in mijn account zit. Help?

Bericht 1 van 14 (505 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: kan de Sims4 niet meer starten

Bericht 9 van 14 (411 Weergaven)

Alle reacties

Re: kan de Sims4 niet meer starten

★★★★★ Expert
Controleer of beiden computer nog voldoen aan de gestelde systeemeisen van De Sims 4: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements @Thiona1981
Voor het gebruik van aanvullende inhoud zullen aparte systeemeisen gelden.

Begin het doen van de volledige basisstappen, zoals het ontdoen van alle aangepaste inhoud en De Sims 4 via de Origin cliënt.
Mogelijk dienen de stuurprogramma's van de computer nog worden bijgewerkt, als de updates die nog beschikbaar zijn, voor Windows dienen worden gedownload en geïnstalleerd.
Hierna de aanvullende stappen gaan doen.


Plaats de DxDiag informatie van je computer bij je reactie, opgeslagen in een tekstbestand ("DxDiag64.txt" als voorbeeld), door deze toe te voegen als een bijlage: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/

Als je soms (fout)meldingen ziet, hiervan dan ook schermafdrukken maken, opgeslagen als afbeeldingenbestandstypen toevoegen bij je reactie als een bijlages.


Groetjes.
Bericht 2 van 14 (493 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: kan de Sims4 niet meer starten

Champion

@Thiona1981 Zou je wat meer informatie willen geven? In deze link onder #1 staat wat je zoal zelf nog meer kunt ondernemen. https://answers.ea.com/t5/De-Sims-4/Megathread-Collectie-in-game-bugs-voor-Landelijk-Leven/td-p/1053... 

 

Onder het kopje: 'Dat heeft niet gewerkt, wat nu?' staan ook suggesties welke extra informatie je ons kunt geven zodat we je nog beter kunnen helpen. Zou je ons die informatie ook kunnen geven. Handig om te weten is welk besturingssysteem en wat voor een computer je gebruikt. Ook de specificaties daarvan kunnen al enig idee geven waar we ons op kunnen concentreren.

 

Alvast bedankt. 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 3 van 14 (488 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: kan de Sims4 niet meer starten

★★★ Novice

@RealSimmor0 De computer voldoet aan de eisen. En die van mijn mijn zeker. Ik heb origin en de sims helemaal gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd. Ik draai windows 10, alle drivers zijn geupdate etc.

Er gebeurt bij opstarten dus het volgende. Je krijgt het laat icoontje. Je ziet hem schakelen naar de in game. Wat vervolgens niet opstart en dan verschijnt origin weer.  (vreemde is dat vrienden met wel zien als online de sims aan het spelen) Als ik offline probeer te starten krijg ik (eindelijk) een fout melding. 

Ik heb toen cottage living uit kwam een avond normaal kunnen spelen. Er lijkt mij iets mis te gaan in het EA/origin account?

Bericht 4 van 14 (471 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: kan de Sims4 niet meer starten

★★★★ Novice

dat probleem heb ik ook. ik kon idd zaterdag nog gewoon spelen maar kon wel niet in de galerij maar nu krijg ik ook foutmeldingen als ik de sims opstart.

Bericht 5 van 14 (469 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: kan de Sims4 niet meer starten

★★★★★ Expert
Voor de onderstaande fout, zal je de volledige basisstappen eens moeten doen, @Thiona1981.

De Sims 4 start je via de Origin cliënt, net als elk ander spel en niet meer via hun eigen snelkoppeling op je Bureaublad.
Gebruik een bekabelde internetverbinding.
Mogelijk heb je bepaalde software draaien, die verhinderd dat De Sims 4 als de Origin cliënt juist kunnen werken. Je zal deze volledig moeten afsluiten. Met name beveiligingssoftware kan een onbedoelde boosdoener hierbij zijn.

Zouden er nog steeds problemen zijn, dan graag je DxDiag informatie, zoals eerder is genoemd, te vermelden bij je reactie.


Om welke foutmelding gaat het, @myleneke123? Zou je hiervan dan een schermafdruk kunnen maken, opslaan als afbeeldingenbestandstype en als een bijlage toevoegen bij je reactie.
Heb je de volledige basisstappen al eens gedaan? Voldoet jouw computer aan de gewenste systeemeisen?

Voor de Galerij:
Ben je verbonden met het internet? Gebruik een bekabelde internetverbinding.
Mogelijk heb je bepaalde software draaien, die verhinderd dat De Sims 4 als de Origin cliënt juist kunnen werken. Je zal deze volledig moeten afsluiten. Met name beveiligingssoftware kan een onbedoelde boosdoener hierbij zijn.
Wanneer je soms een kinderaccount en/of "De Sims 4 Legacy Editie" gebruikt, dan heb je geen toegang tot de online functies. De Galerij valt hier ook onder.

Plaats ook je DxDiag informatie, zoals al is genoemd, mochten er nog problemen zijn.


Groetjes.
Bericht 6 van 14 (461 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: kan de Sims4 niet meer starten

[ Bewerkt ]
★★★ Novice

Het spel start op totaal 3 pc's niet op. Steeds hetzelfde. Na het aanklikken van de Sims4 heel even een zwart scherm alsof hij het spel start (nog geen seconde) en daarna gelijk weer terug naar Origin./ En dat op 3 pc's totaal. Mijn dxdiag hier als bijlage gekoppeld. Al mijn andere (Origin) spellen starten wel gewoon op. Ik ga er vanuit dat dit ergens in mijn account zit. Ze ker ook omdat ik zaterdag nog gewoon heb kunnen spelen een paar uur.

Bericht 7 van 14 (448 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: kan de Sims4 niet meer starten

Community Manager (retired)
Hey @Thiona1981,

Kun je ons laten weten of je toevallig ook al eens geprobeerd hebt de volgende folder een andere naam te geven?

1. ga naar mijn documenten
2. Zoek naar Electronic Arts
3. Geeft de folder 'De Sims 4' een andere naam (bijv. 'De Sims 4 Test')
4. Probeer het hierna nogmaals

Mocht dat nog niet werken en je had voorheen niet op de andere PC's gespeeld kun je ons laten weten of je het spel direct gekocht hebt of via een subscriptie speelt?

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 8 van 14 (426 Weergaven)

Re: kan de Sims4 niet meer starten

★★★ Novice
Bericht 9 van 14 (412 Weergaven)

Re: kan de Sims4 niet meer starten

Community Manager (retired)
@Thiona1981,

Bedankt voor het terug komen en ons laten weten dat dit uiteindelijk het probleem was. We horen inderdaad wel eens vaker dat Sophos in de weg kan zitten met Origin en sommige van onze games maar vaak kun je deze gelukkig toevoegen aan de uitzonderingen om het te kunnen draaien.

Nogmaals bedankt voor het delen en veel plezier met spelen!

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 10 van 14 (405 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help