Spel weg en de stappen gevolgd.

door elliemeedee
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Spel weg en de stappen gevolgd.

[ Bewerkt ]
★★★ Newbie

Hoi, ik heb nu al een paar dagen een probleem met de sims 4 en ik kom er maar niet uit.

 

Ik probeer mijn spel op te slaan, onder 'save as'. Wat ik ook doe of probeer, ik krijg mijn spel gewoon niet terug. Wel worden de sims die ik gecreëerd heb opgeslagen in mijn gallery. Als ik de applicatie herstart, kan ik alleen beginnen met een nieuwe sim maken en moet ik dus een nieuw spel aanmaken. De oude spellen zijn niet meer terug te vinden. 

 

Van andere berichten die dit probleem hadden heb ik alle basisstappen gevolgd, ik heb het spel daarna gerepareerd en ook heb ik de cache van de Origin cliënt leeg gemaakt. Ik weet niet meer wat ik moet doen om dit probleem te verhelpen. 

 

Bijgevoegd een screenshot van mijn beginscherm. Graag hoor ik wat ik nog kan proberen zodat ik  het spel weer kan spelen. 

Bericht 1 van 10 (771 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Spel weg en de stappen gevolgd.

Champion
@elliemeedee Als je de Engelse taal een beetje kan lezen dan wijs ik je graag op de oplossing van Bluebellflora. Zij is een van de Hero's op het platform en heeft ook een eigen website waarin ze vooral de problemen voor Mac gebruikers oplost.

Waarschijnlijk maak je gebruik van de opslag in de iCloud. Origin en De Sims 4 zullen niet standaard zoeken in de cloudopslag en dus zal je moeten kiezen om de saves (opslaan als) ergens anders op te slaan. Je kan ook eens zoeken in de Cloud om te kijken of de door jou opgeslagen spellen daar wel te vinden zijn.
Je kan ook de optie Optimise Mac Storage uitschakelen.

Als je meer wilt weten kan je ook de informatie van deze link eens bekijken: https://bluebellflora.com/2017/02/06/sims-3-and-sims-4-not-loading-save-games/

Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


In thread bekijken

Bericht 4 van 10 (744 Weergaven)

Alle reacties

Re: Spel weg en de stappen gevolgd.

★★★★★ Expert
Als je soms aangepaste inhoud gebruikt, dien je deze te verwijderen, @elliemeedee.
Hierna de volledige basisstappen doen. Zorg dat je De Sims 4 schoon start.
Net als alle andere Origin spellen, dien je De Sims 4 via de Origin cliënt te starten.

Als je soms de computer deelt met anderen, kunnen deze personen je gegevens hebben verplaatst of verwijderd zonder mede weten?

Waarschijnlijk heb je bepaalde software openstaan, die toch de goede werking van De Sims 4 en de Origin cliënt op een bepaalde manier verstoren / verhinderen.
Je dient alle nog openstaande helemaal af te sluiten, je hebt deze toch niet nodig op dit moment.
Met name software voor die gebruikt kan worden om reservekopieën te maken en gegevens bewaren op een online opslag, zullen hierbij vaak de grotere boosdoeners zijn. Wijzig de instellingen van deze software / diensten, zodat de "Documenten\Electronic Arts\" map wordt uitgesloten bij deze software. Indien dat niet lukt, toch maar eens helemaal verwijderen. Aangezien dit software veel onnodige systeembronnen gebruiken en de taken herhalen, zal dat voor meer problemen geven en tijd kosten.
Windows schoon laten starten: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/929135/how-to-perform-a-clean-boot-in-windows

De spelvoortgang en instellingen voor De Sims 4 zullen worden opgeslagen in je "Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\" en dan in de "Saves" map.

Als je de taal van De Sims 4 hebben gewijzigd, dan zullen de opgeslagen spelvoortgang niet zichtbaar meer zijn in de andere taal. Beide talen dienen hetzelfde te zijn, bij voorkeur gelijk aan de taal van je besturingssysteem.

Als je soms "De Sims 4 Legacy Editie" zijn gegaan gebruiken, dan worden de spelvoortgang en instellingen hiervan apart opgeslagen, in een eigen map.


Groetjes.
Bericht 2 van 10 (767 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Spel weg en de stappen gevolgd.

★★★ Newbie

Allereerst bedankt voor de snelle reactie. 

 

Als het goed is gebruik ik geen aangepaste inhoud, ik heb de taal niet gewijzigd, open het spel altijd via Origin en deel mijn laptop niet met anderen. Ik heb alles geprobeerd en uiteindelijk heb ik het spel zelfs 'uninstalled'. Helaas doet het probleem zich nog op na het herinstalleren.

 

Het enige wat ik denk dat het kan zijn op dit moment is dat er dus wel een bepaalde software openstaat op mijn laptop. Echter weet ik niet wat voor soort software er mogelijk bedoelt wordt. Ik speel op een mac. Enige suggesties?

 

Graag hoor ik nog!

Bericht 3 van 10 (749 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Spel weg en de stappen gevolgd.

Champion
@elliemeedee Als je de Engelse taal een beetje kan lezen dan wijs ik je graag op de oplossing van Bluebellflora. Zij is een van de Hero's op het platform en heeft ook een eigen website waarin ze vooral de problemen voor Mac gebruikers oplost.

Waarschijnlijk maak je gebruik van de opslag in de iCloud. Origin en De Sims 4 zullen niet standaard zoeken in de cloudopslag en dus zal je moeten kiezen om de saves (opslaan als) ergens anders op te slaan. Je kan ook eens zoeken in de Cloud om te kijken of de door jou opgeslagen spellen daar wel te vinden zijn.
Je kan ook de optie Optimise Mac Storage uitschakelen.

Als je meer wilt weten kan je ook de informatie van deze link eens bekijken: https://bluebellflora.com/2017/02/06/sims-3-and-sims-4-not-loading-save-games/

Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 4 van 10 (745 Weergaven)

Re: Spel weg en de stappen gevolgd.

★★★ Newbie

Het werkt weer! Echt top, dankjewel.

Bericht 5 van 10 (731 Weergaven)

Re: Spel weg en de stappen gevolgd.

Champion
Graag gedaan, @elliemeedee!

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 10 (725 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Spel weg en de stappen gevolgd.

★★★ Newbie
@elliemeedee Ik heb precies het zelfde, dit probleem is ook bij mij pas ontstaan na de update van de sims 4. Op mijn computer is sinds dien niets veranderd. Dus volgens mij zit het op het in spel, of in Origin.
Bericht 7 van 10 (607 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Spel weg en de stappen gevolgd.

Champion
Zou je wat meer informatie kunnen geven over wat je precies tegenkomt @gelukkelingg? Speel je ook met een Mac (en welke versie) of speel je De Sims 4 op een Windows PC? Maak je wel of geen gebruik van aangepaste inhoud?
Misschien kan je als eerste eens proberen om het spel te repareren in Origin.
Ga naar de spelbibliotheek van Origin en klik met je rechtermuisknop op de tegel van De Sims 4. Kies daarna voor de optie repareren!

Heb je daarna toch nog hulp nodig geef ons hier dan zoveel mogelijk informatie over jouw computer. Dan kunnen we je beter op weg helpen.

Hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 8 van 10 (591 Weergaven)

Re: Spel weg en de stappen gevolgd.

★★★★★ Expert
Dat lijkt vrij apart dan, @gelukkelingg. De Origin cliënt en De Sims 4 zijn aparte programma's.
Zie eerdere genoemde reacties.

Groetjes.
Bericht 9 van 10 (573 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Spel weg en de stappen gevolgd.

Community Manager (retired)

Ik geef deze discussie een bump in verband met de samenvoeging van de forums om hem zo weer op de voorpagina te zetten.

 

- EA_Neil

Neil.png
Bericht 10 van 10 (504 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help