Spel na update werkt niet

door Veroniek97
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Spel na update werkt niet

★★★ Newbie

beste allemaal, Sinds de nieuwe update glitcht het spel enorm. spel staat op pauze, en het doet verder niks. ook mis ik de balken eromheen (ik heb geen Tab ingedrukt gehad) zie foto.

 

Weet iemand wat ik hier nu mee moet want na elke update kan ik een paar maanden het spel niet doen.

Bericht 1 van 12 (199 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Spel na update werkt niet

Champion

Hey @Veroniek97,

 

Vervelend dat je spel glitcht.

Jammer genoeg kan ik op jouw schermopname niet zien wat het probleem is. 

 

Als je gebruik maakt van aangepaste inhoud zoals custom content of mods dan kan de informatie in deze link: https://answers.ea.com/t5/De-Sims-4/Als-je-gebruik-maakt-van-aangepast-materiaal/m-p/11711598#M14442

misschien een aantal oplossingen bieden die je zelf kunt proberen.

 

Laat ook even weten welk computer systeem je gebruikt. Is dat Windows ofMacOS en als het even kan geef dan ook de specificaties van jouw computer.

 

Als je een Window 10 of 11 gebruikt en je hebt al van alles geprobeerd dan kan je hier ook een DxDiag.txt bij je reactie voegen. In de link kan je lezen hoe je dat bestand kunt maken: 

https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/

 

Hoe meer informatie je geeft hoe beter spelers hier  jou kunnen helpen.

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 2 van 12 (191 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Spel na update werkt niet

★★★ Newbie

Dag! ik maak gebruik van windows 11 en dit is mijn dxdiag rapport

 

Bericht 3 van 12 (186 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Spel na update werkt niet

[ Bewerkt ]
★★ Guide

Ik heb geen probleem met dat ik geen balk heb voor leefmodus, maar bij mij zien de knoppen er heel raar uit bij opties bijvoorbeeld. Is dat een bug? Of heeft dat te maken met een bepaalde nieuwe layout? Ik heb al drie mods _sims4scripts weggehaald. En ook al de oude localthumbcach.package verwijderd. Ik speel overigens op windows 10.

 

Zoals je ziet is alleen de game-opties normaal. Bij de andere knoppen staan groene driehoekjes naast

Bericht 4 van 12 (180 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Spel na update werkt niet

★★★ Guide
@Lotje1981 Hoi, ik heb nog steeds na de update de gewone ouderwetse lay-out zeg maar. Dus ik weet niet of er iets veranderd is. Maar ik denk dat je je spel een keertje moet gaan testen zonder CC/Mods en dan bekijken of het nog steeds zo eruit ziet. Zie de link van @Trismagistos die kan je daarin verder helpen namelijk. Het beste is om alle mods/cc te verwijderen en dan het spel opnieuw op te starten en hopelijk is het daarmee opgelost? Succes en speelze. Groetjes Monique
Bericht 5 van 12 (158 Weergaven)

Re: Spel na update werkt niet

★★ Guide
@monique23051 Dat zou helaas best kunnen, want ik heb het pas sinds ik het aangepaste materiaal weer ingeschakeld had. Toen ze uitgeschakeld waren had ik ook gewone Lay-out.
Bericht 6 van 12 (143 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Spel na update werkt niet

Champion

Hey @Lotje1981

 

Als ik naar de schermopname kijk lijkt het een UI- mod te zijn. Omdat er weer een hele lijst is met mods die zijn stukgegaan en ik niet weet welke jij  wel/niet gebruikt kan je misschien ook even kijken bij: 

Als je gebruik maakt van aangepast materiaal daarin staat ook de link naar het Amerikaanse vanilla Forum met daarin een lijst van gebroken mods en mods die niet zijn aangetast door de update Broken/Updated Mods & CC: Jan 31, 2023 Patch — The Sims Forums

 

Hopelijk kan je hiermee sneller achterhalen welke mod het probleem oplevert. Je kan ook eens googelen naar Better Exceptions of deze link bezoeken: Better Exceptions - Mods - The Sims 4 - CurseForge

Laat even weten of je daarmee vooruit kunt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 7 van 12 (134 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Spel na update werkt niet

[ Bewerkt ]
★★ Guide

@TrismagistosIk geloof niet dat het daaraan lag. Ik gebruik op het moment geen IU-mods. Ik heb al weer een aantal cc teruggezet en de lay-out is weer normaal. Ik had wel een mod voor 3 kolommen CAS-thumbnails, maar die had ik al verwijderd in de veronderstelling dat het daar aan lag, maar de lay-out bleef raar. Ook na het beroemde tumbcache.package te verwijderen.

bingo, het was de hightslider. Nu kan ik al mijn mods weer terugzetten.

 

Bericht 8 van 12 (126 Weergaven)

Re: Spel na update werkt niet

Champion

Hey @Veroniek97,

 

Dank je voor jouw DxDiag.txt. 

Het duurde even voor ik alles had kunnen bekijken. Maar ik heb wel een vermoeden waardoor jouw spel zou kunnen glitchen.

 

Zou je eens willen controleren welke grafische kaart jij gebruikt op jouw laptop? Ik vermoed dat je gebruik maat van de geïntegreerde AMD Radeon(TM) Graphics en niet van de veel sterkere NVIDIA GeForce RTX 3050 Laptop GPU die ook bij jouw Lenovo notebook is ingebouwd. 

 

Ik raad je aan om in ieder geval de drivers voor deze NVIDIA kaart te downloaden en te installeren. In deze link kan je de juiste drivers voor jouw laptop vinden. GeForce Game Ready Driver | 528.24 | Windows 10 64-bit, Windows 11 | NVIDIA

 

Hopelijk kan je daarmee het probleem oplossen. Als je verder hulp nodig hebt, laat het even weten.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 9 van 12 (125 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Spel na update werkt niet

★★ Guide
@Trismagistos Ik heb het probleem het moet aan de hightslider van Luumia liggen.
Bericht 10 van 12 (121 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help