Re: Sims 4 wil niet opstarten

door RealSimmor0
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Sims 4 wil niet opstarten

★★ Novice

Kan iemand mij helpen? Ik heb een paar jaar geleden de sims 4 met het stedelijk leven en honden en katten uitbereidingen gekocht. Als ik geen zin meer had in het spelen, verwijderde ik het spel weer. Ik had namelijk erg weinig ruimte op mijn pc. Nu wil ik het weer spelen, maar doet hij het niet meer. Ik heb overal op het internet gezocht, maar iedereen had andere problemen.

 

Ik zie vaak dat mensen zeggen dat ze de EA folder hebben verwijderd. Dat heb ik ook gedaan en ik weet niet hoe ik die terug moet krijgen. Eerst was het zo dat elke keer dat ik het spel probeerde op te starten hij zei dat het programma niet kon openen. Er stond geen andere informatie bij. Het spel was gewoon gecrasht. Ik heb via Origin het programma meerdere keren gerepareerd, maar dat deed ook niets. Daarna heb ik op 'Compatibiliteitsproblemen oplossen' geklikt. Dat deed het ook niet. Wat er nu gebeurd is dat als ik de Sims probeer te openen het me naar het spel in Origin brengt en als ik daar op spelen klik brengt het me terug naar het spel. Ik weet niet hoe ik dit op moet lossen.

 

Weet iemand wat ik hiertegen kan doen? Ik heb veel geld uitgegeven aan het spel en ik zou het erg jammer vinden als het spel het niet meer zou kunnen doen. Weet iemand ook hoe je de EA folder opnieuw kan downloaden? Ik heb die nog niet terug kunnen krijgen.

Bericht 1 van 9 (425 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 wil niet opstarten

Community Manager (retired)
Hey @TodoShad0w,

Sorry om te horen dat je tegen deze problemen aan loopt bij het spelen van De Sims 4. Kun je ons laten weten welke EA folder en waar je deze verwijdert hebt en of je De Sims 4 opnieuw installeren al eens geprobeerd hebt sinds?

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 2 van 9 (417 Weergaven)

Re: Sims 4 wil niet opstarten

★★★★★ Expert
Als jouw computer te weinig harde schijf ruimte beschikbaar heeft voor De Sims 4 en alle aanvullende inhoud, dan betekent dat jouw computer niet voldoet aan de gestelde systeemeisen, @TodoShad0w.
Je zal meer ruimte op de harde schijf moeten gaan vrijmaken. Locaties waar tijdelijke bestanden en mappen geplaatst worden, als voor cache leegmaken. Gebruik hiervoor Schrijfopruiming.
Verplaats gegevens die je nauwelijks of niet meer gebruikt naar een andere harde schijf of partitie. Of verwijder deze gegevens, als je ze toch niet meer nodig hebt.
De programma's die je niet meer gebruikt verwijderen. Je kan deze opnieuw installeren op een andere harde schijf of partitie.
Verplaats bestanden waar grote hoeveelheden in terecht komen naar een andere harde schijf of partitie. Denk aan downloads en media.
Je persoonlijke gegevens en andere belangrijke bestanden veiligstellen.
Beschikt jouw computer over een andere harde schijf dan kan je dit allemaal hiernaar toe verplaatsen. Anders, zal je een nieuwe harde schijf moeten kopen en die erbij plaatsen, als dat mogelijk is. Je kan hierop de spellen van Origin installeren.
Of toch een (externe) USB opslagmedium gebruiken. Rekening mee houden, dat deze langzamer zijn en altijd dient aangesloten zijn, om toegang te hebben tot hun inhoud.
Voor het downloaden en installeren heb je vaak het dubbele hoeveelheid nodig. Voor het basisspel is dat 40 GB. Voor de aanvullende inhoud, zal je moeten gaan kijken op hun productwebpagina's.


De software verwidjer je op je de juiste manier, met hun verwijderingsprogramma, die je via "Configuratiescherm\Programma's\Programma's en onderdelen" kan vinden.
Om welke map van "EA" gaat het. Het is goed mogelijk dat je dus de verkeerde map hebt verwijderd. Waar heb je dat gelezen dat je deze diende te verwijderen?
Is het nog mogelijk deze verwijderde map terug te plaatsen vanuit de Prullenbak. Zo niet, dien je alles eerst proberen te repareren of opnieuw te installeren.


Download en installeer de laatste versie van de Origin cliënt: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download
Verwijder alle huidige versies van de Origin cliënt. Ook de "technische previews" dus.
Lees dit helpartikel over hoe je de Origin cliënt helemaal en handmatig kan verwijderen: https://help.ea.com/nl-nl/help/origin/origin/manually-uninstalling-origin
De Origin cliënt en de spellen van Origin dienen lokaal worden geïnstalleerd.
De gegevens van de spellen van Origin, zoals je spelvoortgang en instellingen, zullen ook laak bewaard moeten worden en bereikbaar zijn voor hun.

Standaardlocatie waar de Origin cliënt in wordt geïnstalleerd, zal "C:\Program Files (x86)\Origin\" zijn.
Standaardlocatie waar de spellen van Origin in worden geïnstalleerd, zal "C:\Program Files (x86)\Origin Games\" zijn. Deze kan je wijzigen, wat het makkelijkste gaat voordat je een spel gaat downloaden en installeren.

Je kan beter de installatieschijven niet meer gebruiken, download en installeer alles via de Origin cliënt. Dit is veel makkelijker en voorkomt een aantal problemen.


Controleer of je computer voldoet aan de systeemeisen, jouw computer laten bijwerken en doe de volledig basisstappen.
Je zal de mappen die je had verwijderd terug te zetten, om te zien of dit het oplost. Probeer De Sims 4 te repareren via de Origin cliënt. Of anders, dien je mogelijk alles helemaal te verwijderen en opnieuw gaan installeren. Wel dan eerst een reservekopie maken van je spelvoortgang en instellingen, die je in je "Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\" kan terugvinden, als je de normale versie van De Sims 4 en in het Nederlands speelt.


Systeemeisen voor De Sims 4 (basisspel, normale versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
Systeemeisen voor "De Sims 4 - Stedelijk Leven" (aanvullende inhoud): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4/expansion/the-sims-4-city-living#store-pa...
Systeemeisen voor "De Sims 4 - Honden en Katten" (aanvullende inhoud): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4/expansion/the-sims-4-cats-and-dogs#store-...


Groetjes.
Bericht 3 van 9 (404 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 wil niet opstarten

[ Bewerkt ]
Champion

@TodoShad0w Als je het niet belangrijk vindt om je oude bewaarde spellen opnieuw op te zoeken of als je die niet meer hebt dan kan je het beste alle inhoud verwijderen via de standaard manier. In een Windowssysteem is dat anders dan met een MacOS. Als je gebruik maakt van MacOS laat dan weten!

 

1 Voor Windows 10 kan je het beste naar het instellingen menu.

2 Kies dan de tab of het raam Apps. Als je een oudere versie van Windows gebruikt (8 of 8.1) laat het dan ook even weten.

3 Verwijder via de optie verwijderen Origin en De Sims spellen. Zorg ervoor dat je het e-mailadres en wachtwoord waarmee je de spellen hebt aangeschaft bij de hand houdt

4 Downloadt en installeer Origin 

5 Open de gamebibliotheek van Origin en klik op het pijltje met het streepje linksonder in de tegel van De Sims 4 om de Sims 4 te downloaden. Wacht totdat alles is gedownload en opnieuw is geïnstalleerd.

 

Als het goed is installeert Origin zelf de pakketten die je al eerder had aangeschaft.

 

Veel succes.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 4 van 9 (396 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 wil niet opstarten

★★ Novice

Ik heb gekeken naar de eisen van de Sims 4 en de uitbereidingen. Ik kon hiervoor gewoon de Sims spelen, dus het zal niet aan de processor en al die dingen liggen. Ik had na het downloaden van de Sims 4 (zonder uitbereidingen) op mijn harde schijf nog 8 GB over. Ik dacht dat het daar misschien aan zou kunnen liggen, dus ik had mijn externe harde schijf erbij gepakt. Nadat ik de Sims 4 zonder uitbereidingen daarop had gedownload, deed hij het nog steeds niet. Ik ga hem nu nog repareren om te kijken of die dan het misschien wel doet, maar ik denk van niet. Hij geeft net zoals de vorige keer 'AppCrash' (zoals in screenshot) aan.

 

Ik weet niet waar het probleem nu aan ligt. Ik ga nogmaals repareren, aangezien ik niet begrijp wat er mis gaat.

Bericht 5 van 9 (386 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 wil niet opstarten

[ Bewerkt ]
Champion

@TodoShad0w Als ik zo naar het screenshot kijk, vraag ik me af of je De Sims 4 Legacy Editie wel start via Origin of dat je gebruik maakt van een snelkoppeling op je bureaublad. Het advies is om juist geen snelkoppeling te gebruiken maar De Sims gewoon te starten via Origin of via de nieuwere EA-Desktop App.

 

Als je wilt dat ik er eens wat dieper in het waarom van de AppCrash duik dan zou je ook een DxDiag.txt kunnen bijvoegen. Hier lees je hoe je zo'n bestand kan maken. Informatie verzamelen over je pc door middel van DxDiag (ea.com) Sla het bestand dan op als *.txt (tekstbestand) dan is het voor ons ook gemakkelijker te lezen en de eventuele fouten op te zoeken. 

 

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 9 (382 Weergaven)

Re: Sims 4 wil niet opstarten

[ Bewerkt ]
★★ Novice

Ik heb geprobeerd om het spel te openen via Origin zelf, maar dan geeft het hetzelfde probleem aan. Verder heb ik ook het tekstbestand volgens de gelinkte site aangemaakt. Die staat in de bijlage.

 

Ik zie dat bij windows er staat 32-bit, maar bij de eisen staat er 64-bit. Zou dat het probleem kunnen zijn? Als dat zo is, waarom heb ik daar dan niet eerder last van gehad?

 

Dank u wel voor het helpen met mijn problemen.

Bericht 7 van 9 (374 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 wil niet opstarten

Champion

Ik heb naar de DxDiag.txt gekeken, @TodoShad0w.  Dank je wel dat je die hebt meegestuurd. Jouw computer is in ieder geval niet meer de jongste. Je speelt met De Sims op een Windows 7, 32bit Systeem en die computers krijgen geen ondersteuning meer van Microsoft. Op 1 januari 2020 is Microsoft gestopt met het aanbieden van beschermingsupdates. Dat betekent dat niet dat je niet meer kunt spelen of gebruik kunt maken van de computer maar ik raad je wel aan om op niet al te lange termijn toch eens te kijken of je niet een andere computer kunt aanschaffen.

 

De vraag is of je de Legacy Editie van de Sims wel hebt geïnstalleerd. Die kan je hier waarschijnlijk wel ophalen: De Sims™ 4 Legacy Edition voor PC/Mac | Origin Kijk of je via deze link die editie kan ophalen en installeren. Als het goed is, zou je daarna De Sims weer gewoon moeten kunnen spelen. 

 

[LET OP: als je de Legacy Editie (LE) speelt heb je geen toegang meer tot de Galerie en je kunt de spellen die zijn uitgebracht na oktober 2019 ook niet meer spelen. Dat zijn onder meer Studenten Leven, Sneeuwpret, Batuu, Paranormaal, alle Kits en ook het toekomstige Landelijk Leven (dat begin juli verschijnt) Die spellen kan je alleen met een 64bit computer spelen. Pas op want je kan ze nog wel gewoon aanschaffen maar, je kan ze op jouw computer niet meer spelen.]

 

Laat even weten of je De Sims 4 weer kunt spelen als je de Legacy Editie hebt geinstalleerd.

 

Veel succes. 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 8 van 9 (336 Weergaven)

Re: Sims 4 wil niet opstarten

★★★★★ Expert
Gebruik dan nog steeds dezelfde computer of ben je een andere gaan gebruiken?

Met een Windows 32-bits versie zal je dus "De Sims 4 Legacy Editie" moeten gebruiken, @TodoShad0w. Daarmee voldoet jouw computer niet aan de gestelde systeemeisen voor De Sims 4.
Je kan met de versie wel nog De Sism4 spelen, alleen met berperkingen. Zoals alle aanvullede inhoud die vanaf 2020 versijnt en inmiddels verschenen zijn kan je niet daarmee spelen. Dit begint met de uitbreiding De sims 4 Studentenleven.
Ook de online functies kan je hiermee niet gebruiken. Daar onder valt dus de Gallerij, mocht je daarin interesse hebben.
Wil je deze, beiden, toch wilt gebruikten, dien je ervoor te zorgen dant jouw computer (weer) voldoet aan gestelde systeemeisen voor de normale versie van De Sims 4.

Kijkend naar de systeemeisen van "De Sims 4 Legacy Editie", dan voldoet jouw computet hiet ook niet aan. https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4/addon/the-sims-4-legacy-edition#store-pag...
Er is een zwakke processor en je hebt een videokaart van NVidia of AMD nodig.
Je computer 4 GB aan werkgeheugen gaat ook een probleem geven, zeker mer veel hogere details en meer gegevens die er verwerkt moeten worden.
De basis "videokaart" van Intel beschikt maar slechts over 64 MB aan basis videogeheugen. Diens stuurprogramma is verouderd en komt uit 2014. De rest wordt weggehaald van je al mindere werkgeheugen. Meer systeemprestaties heb je nodig, die er gewoon niet beschikbaar zijn.
Overige, openstaande software volledig afsluiten om meer systeembronnen vrij te maken. De beeldschermresolutie naar 1024×768 verlagen. De laagste grafische spelopties bij De Sims 4 selecteren. Tevens de venstermodus gebruiken en laptopmodus uitproberen.

Windows 7 is zeker nog te gebruiken, alleen is Microsoft in januari 2020 gestopt met de ondersteuning, waardoor er geen beveiligingsupdates meer worden uitgebracht.
Om dus te voldoen dien je een schone installatie van de 64-bits versie Windows 7 te doen. Het is mogelijk dat je hiervoor een aparte licentie dient te kopen.
Alle beschikbare updates voor Windows dan te downloaden en installeren. Regelmatig opnieuw hiervoor zoeken. Daarnaast een goede, betaalde beveiligingssoftware te gebruiken en liefst geen internettoegang eigenlijk meer te gebruiken.
Voor Origin en soortgelijke programma's kan je dan weer niet gebruiken.

Het overstappen naar 64-bits Windows 10 is een goed idee, met een schone installatie uiteraard. Windows 8 kan je beter vermijden.
Aangezien het een te grote ingreep als duurder is om deze computer hierna toe te opwaarderen, zal je moeten denken over de aanschaf van een nieuwe computer, waarmee je De Sims 4 en nieuwere aanvullende inhoud gemakkelijker kan spelen.
Voor het draaien van De Sims 4 heb je echt geen zware PC van 4000 Euro nodig. Verder licht het aan waarvoor je de PC nog wilt gebruiken en wat je budget is.
Of heb je soms nog ergens anders een computer staan, waarop De Sims 4 gemakkelijk kan worden gespeeld?


De systeemeisen voor De Sims 4 (basisspel, normale (64-bits) versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
Voor het gebruik van aanvullende inhoud gelden er weer aparte systeemeisen, waaraan jouw computer dient te voldoen, als de aanbevolen systeemeisen van het basisspel.

Veelgestelde vragen over "De Sims 4 Legacy Editie": https://answers.ea.com/t5/De-Sims-4/FAQ-De-Sims-4-Legacy-Editie/m-p/8452343#M2710
Dit product bekijken via Origin: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4/addon/the-sims-4-legacy-edition


Groetjes.
Bericht 9 van 9 (327 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help