Re: Overbelichting op muur

door Trismagistos
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Overbelichting op muur

[ Bewerkt ]
★ Apprentice

Ik heb een beetje een vervelend probleem bij de sims 4.

Als ik ramen van het eco leven pakket gebruikt wordt het extreem licht in mijn sims huizen.

Sommige stukken muur zien er dan super overbelicht uit. Eerder hielp het om de kamers in te richten; dan werd het minder.

Maar ik heb nu al alles ingericht en er staan wat planten in hoeken, maar de muren blijven zo extreem licht.

Als ik er andere ramen in zet is het weg, maar ik wil graag de 'groene' ramen gebruiken. Zelfs als het donker is en ik de lampen weghaal blijft het hele lichte.

Bericht 1 van 4 (354 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Overbelichting op muur

Champion

@Sabine16 Ik heb jouw probleem van de helverlichte, witte muren nog eens bekeken en vraag me waar het precies aan zou kunnen liggen. Als ik naar het screenshot kijk, is het zes uur 's ochtends, dan kan de zon nog niet zijn doorgebroken, ook is er geen sprake van een ecologische voetafdruk waardoor en extra lichtstralen het huis beschijnen. Dus kan het alleen liggen aan de lampen in het huis. De lamp die je gebruikt zou ook de oorzaak kunnen zijn. Maar in eeste instantie vermoed ik toch dat de oorzaak zou kunnen liggen in het schilderij dat je aan de muur hebt hangen. Ik herken het niet direct als een onderdeel uit een van de pakketten. Ik kan het natuurlijk mis hebben maar ik heb de indruk dat dat schilderij niet in de standaardpakketten zit. Ook de prullenbak is volgens mij custom content of een modificatie.

 

Heb je al geprobeerd om je spel eens te testen zonder Mods of CC en zijn de muren dan ook zo licht? Misschien dat de maker van deze custom content, het schilderij, er ook licht in heeft verwerkt of zelfs mesh heeft gemaakt op basis van een niet zichtbare muurlamp? 

 

Omgekeerd is het namelijk wel bekend dat de originele makers van De Sims 4 kleurverschillen hebben aangebracht in de muren. Maar dan zijn ze meestal donker en niet lichter. 

 

Laat even weten of het uitschakelen de mods of verwijderen van het schilderij de muren weer normaal kleurt.

 

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 2 van 4 (310 Weergaven)

Re: Overbelichting op muur

★ Apprentice

Bedankt voor het meedenken, maar ik had dit probleem al voordat ik CC ging gebruiken.

Het komt alleen voor bij de ramen van eco leven.

Het maakt bij dit huis ook niet uit of er iets anders of niks aan de muur hangt en ook niet of ik wel of geen lampen gebruik.

 

Zoals gezegd heb ik het al heel vaak gehad, maar ging het dan weg als ik meubels in het huis zette.

Bericht 3 van 4 (273 Weergaven)

Re: Overbelichting op muur

Champion

@Sabine16 Ik ben het verschijnsel van die helverlichte muren dat jij hebt laten zien niet eerder tegengekomen. Ook niet bij de grote ramen uit ecologisch leven. Wat je misschien nog zou kunnen controleren is of de ruimte een gesloten kamer vormt? M.a.w. vormt de ruimte één blok?

Ik heb bij bepaalde kassen die, ik aan mijn huizen bevestig, wel vaker gemerkt dat als ik vier losse muren neerzet de kas niet altijd 'sluit'. Dat blijkt een visueel, grafisch probleem. Op het eerste gezicht lijkt de kas gesloten maar in de hoeken komt er dan toch straatlicht doorheen. Misschien dat je hier te maken hebt met een soortgelijke situatie.

 

Als je wilt dat ik er ook eens verder naar kijk, dan wil ik dat zeker nog eens voor je doen. Hoe en wat kunnen we dan altijd nog even bespreken. Hopelijk vind je zelf nog ergens een oplossing.

 

Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 4 van 4 (267 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help